Yıl 2421
Hala kaos ve ölüm sıradan.
Bilinen dünya tarihinde gerçekleşen en büyük savaşın ardından geçen 400 yıl, sadece canlıları yok edecek seviyeye getirmemiştir. İnsanlığın hizmetine sunulması planlanan bilimsel gelişmeler dünyanın coğrafi yapısını değiştirecek biçimde büyük yeryüzü değişiklikleri oluşturacak ortamı yaratmıştır.
Bilinen fay hatlarının en zayıf olduğu noktalara ve hedef gözetilerek yapılan saldırı, aslında insanlığa karşı yapılmıştır. Özellikle genetik bilimi ve tıp bilimi üzerine araştırma yapan bilim adamlarının geliştirdiği organik saldırı araçları, sadece insanların değil, diğer canlıların yaşam fonksiyonlarını da alt üst etmiştir.
Kullanılan tahrip gücü yüksek patlayıcılar, sadece binaları yok etmemiştir. Kuzey kutbundaki buzulları eriterek, karasal alanı daha da daraltmıştır.
Sadece ve ne şartta olursa olsun hayatta kalabilme düşüncesi, yok olan teknoloji sonrasında yaşanan en büyük trajedidir. Yaşayan sayısı on binlerle telaffuz edilen insanlar, geçmişte nelerin olduğundan kısmen haberdardır. İdealizm, dört asın öncesinden bu günlere kalan bir çift ayakkabı edinme seviyesine kadar indirgenmişse, yok oluş çok uzakta değildir.
Birisi çıkar. Sadece adını bildiği büyük su kaynağı olan deniz kenarında topluca yaşam planları kurgular. Hayali bile güzel olan bu basit düşüncenin en önemli tarafı, bir taraf denizle korunacağı için savunma imkânının fazlalığıdır. Aynı zamanda yiyecek sıkıntısı yaşamamak da cabası…
İzanagi önderliğindeki grubun, yolda buldukları ve küçük topluluklarına kattıkları yaşlı bir bayanın sandığından çıkan bir kitap ile hayatları değişecektir. Bu kitap Nutuk’tur.
Mustafa Kemal hakkında bilgiler de edinirler. Ama Atatürkçü düşünce çok farklıdır. Diğer kitaplardan okudukları ve adları bilim adamı, felsefeci, sosyolog, kanaat önderi, sanatçı olarak isimlendirilen kişilerin; dünyayı daha yaşanılır kılabilmek için ürettikleri fikirlerin tamamının bu düşünce içerisinde birleştiğini fark ederler.
Atatürk olmanın, dünyada yaşayan tüm güzel düşünceli insanların tamamı olmak anlamına geldiğini kabullendiklerinde, bu düşünceyle meydana getirilecek oluşumun bir daha asla yıkılmayacağı gerçeğiyle de yüzleşirler.
Atatürk’le Yeniden Başlamak kitabı; Gelişmişliğin insan lehine kullanılmadığı zaman, insanlığın kendisini yok etme adına yaşattığı distopya üzerine, kişiselleştirilmiş gibi görünen ama insanlık tarihinin tamamını kapsayan bir düşüncenin temel olarak alınarak, yeni bir dünya inşa etme adına kaleme alındığı bir ütopyadır.
Dünya edebiyat tarihinde bu tarzda kaleme alınan ilk ve tek eserdir. Yazar, yaşanılmışlıkları ölçü alarak öngörülerini dile getirmiştir. Muazzam bir araştırma yapıldığı da su götürmez bir gerçektir. Sadece Türkiye de değil, tüm dünyada ses getirmesi gayet olağan bir sonuç olacaktır.
Ayrıca, değişkenlik gösteren olaylar ve hikayelerin, mükemmel bir uyum akıcı bir üslupla kaleme alınmış olması, kitabı sürükleyici şekilde okura sunmuştur. Tarihi ve insanlardan gizlenen gerçekleri notlar halinde veren Yazar, geleceğe bakış açısında da insanlarda fikir şekillendirmeyi planlamıştır.
Mutlaka okunması ve okutulması gereken ve tüm dünya için kültürel bir hazine niteliğindeki kitap, aydınlık yarınlar için başvuru kaynağı bile olabilir.
Atatürk'le Yeniden Başlamak