Diril Kalk Delikanlım
Uyan bak delikanlım semavat ziya saçar
Göklerden rahmet yağar yeryüzü kanat açar.
Sen Allah’ın kulusun kalamazsın ki naçar.
Çekince Besmeleyi bütün iblisler kaçar.
Mağfiret deryasında nice rahmetler uçar.

Baharı müjdelerken çiçek çiçek nakışlar,
Diril kalk delikanlım son bulsun kara kışlar.

Süveydayı kalbinden söküp atarak çıkar.
Aşka gelen nehirler kabarır bendin yıkar.
Yeryüzü seni almaz sedan semaya çıkar.
Kenetlenir ellerin bileklerden nur akar.
İmrenir tüm mahlûkat gıptayla sana bakar.

Karanlığın içinde öterken kör baykuşlar.
Diril kalk delikanlım dümdüz olsun yokuşlar.

Haydi, kalk yiğidim, güneş doğudan doğar.
Bu coğrafya aşk kokar kalbine âlem sığar.
Anadolu şanlıdır başına yıldız yağar.
Çanakkale’de atan yedi düveli boğar.
Lacivert gecelerde tan atmadan sen ağar.

Sakarya kıyısında Mehmet olsun bakışlar.
Diril kalk delikanlım Akdeniz’e akışlar.

Toprak sanma altında şüheda deden yatar.
İyi dinle rüzgârı sesiyle tüfek çatar.
Senin tarihin şanlı ordular katar katar,
Hürriyetin bedeli uğruna canlar batar.
Ölü sanma vatanı altından kalbi atar.

Ötüken’den bu yana öbek öbek göç kuşlar.
Diril kalk delikanlım arşa yükselsin başlar.

İçindeki cevherler melaller uzak dursun.
Belgrat ovasında yeniden mehter vursun.
Şirazesi bozulan arz yerine otursun.
Sakın bakma geriye tarihler seni sorsun.
Atının nal sesiyle dağlar, taşlar kudursun.

Savaşları bitiren senden yana barışlar.
Diril kalk delikanlım çatılsın karakaşlar.

Asil kanın çağlara itibarla şan olur.
Asya’dan Avrupa’ya Süleyman ferman olur.
Münevver Medine’den dünyaya irfan olur.
Kınalı saçlarınla Yemen’den kurban olur.
İnancın mefkûrenle sarsılmaz vicdan olur.

Hedefine bir yönel bitsin artık telaşlar.
Diril kalk delikanlım yerine konsun taşlar.

Uyan artık civanım seni gözler melekler.
Yıllara tespih olan kabul olsun dilekler.
Yetim ve mustazaflar yoluna bakıp bekler.
Hele bir yol diril bak tempo tutar felekler.
Kollar halaya kalkar aşka gelir yürekler.

Uyanınca civanım kesilir akan yaşlar,
Diril kalk delikanlım arşa yükselir başlar.

01.03.2009
Tarık TORUN

AY AKAR AŞIKLARIN AŞKINA
"Yeraltından,Yerüstünden"
EDİTÖR Tarafından Şiire Yapılan Yorum ( 17.03.2009 )
Biçim olarak 5 mısralık dizelerden sonra aynı kafiye biçimine sahip beyitlerin sıralandığı bir kompozisyon görüyoruz. 7+7=14 hece ölçüsü örgüsü ve 5 dizelik bentlerin kendi arasında kafiyelendiği yapı sonuna kadar korunmuş. Vasıta beyitleri diye adlandırabileceğimiz beyitler ve bentlerin büyük bir çoğunluğunun “ –ar” sesiyle kafiyelendirilmiş olması ses bakımından rahatsızlık uyandırdığı izlenimiyle birlikte gibi biçim olarak da sanki zorlama bir yapı intibası uyandırmaktadır. Her ne kadar böyle olsa da gayet başarıyla işlenmiş kafiye düzeni.

Şairimizin yoğun duygular içinde olduğu, fakat duygu ve düşüncelerini şiirize ederken bu yoğun ve karmaşık duyguları estetik düzeyde zaman zaman yeteri kadar istifleyemediği anlaşılmaktadır. Tabi bu yapılınca da bir Necip Fazıl olunduğunun bilinmesi gerekmektedir.

Şairin İslam için mukaddes sayılan coğrafyalardan, Türklük için kıymet-i harbiyesi bulunan Ötüken, Çanakkale Sakarya kıyılarına vb. kadar uzanan arka planında şairimizin inanç ve ideoloji serüvenini yansıtan dizelerin hamasetle peşi sıra şiirin genel yapısı içerisinde ve aslında derin bir arka planla aktarıldığını söyleyebiliriz. Günümüz İslam coğrafyasında sıkça rastladığımız; şanlı bir geçmişe, köklü ve zengin bir kültüre sahip Müslüman dünyasının artık uyanışa geçmesi gerektiği, bu uyuyan potansiyelin harekete geçirilerek emperyalist sömürü düzeninin yıkılması teması şiirin her yanına sinmiş ve başarıyla anlatılmış.

Bunu kirlenen kalplere “ Süveyda” , gaflete ve köklerinden kopmuşluğa bağlayan şair, yetim ve ezilenlerin “ mustazaf” bu uyanışı beklediğini söyleyerek okuyucuyu harekete geçirmeye çalışarak anlatmaya gayret göstermiştir. Şiirde en çok eksikliğini çektiğim unsur, şairin çizdiği ve yüzyıllardır başka şairler tarafından da çizilmiş bu tabloda yüreği kıpırdatan orijinal bir imgeye yer verilmemiş olması. Genel olarak Türk İslam sentezinden etkilenmiş bir dimağın daha çok hamaset ve didaktik unsurlar barındıran bir denemesi diye özetleyebiliriz şiiri.

Ancak genel konu ve muhteva açısından ders verir gibi anlatımlar, sorumluluğu ve bilinci hedefleyen saptamalar, hedeflenen kitlenin kendisine dönmesi için vurgulanan ve kurgulanan mısralar, başından sonuna kadar büyük oranda temadan kopmamamlar, tarih, coğrafya, din ve edebiyat konulara dem vuran yaklaşımlar şairin ve şiirin önemli artılarıdır diye düşünüyorum…

Yüreğinize nice şiirlerin yağması dileklerimle…
Sitedeki
Yazarın
Önceki YazıSonraki Yazı
Önceki YazıSonraki Yazı
( Diril Kalk Delikanlım başlıklı yazı tarik-torun tarafından 12.03.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )