Hükümet hayırlı bir işe kalkıştı diye düşünenlerdenim..Bu topraklarda yaşayan insanların tümü artık barışı tatmalı.Kardeşlik dünyanın en güzel duygularından biri.Toplum olarakta bizim layık olduğumuz durum budur..

   Kürdün Türk'le ve Türk'ün Kürt'le bir sorunu olmamalı..Ortak değerlerimiz öne çıktıkça ülkeye bir bereket gelecek ve bir bayram havası hakim olacaktır..
   
 Evet bu ülkede bir Kürt sorunu vardır ve bu sorunu da geçmişte bazı Kürtler ve Türkler çıkarmışlardır..İyi ekmeğini de yemişlerdir bu işin..Ama toplum olarak bu işe bir dur demenin zamanı geldi..Kavga ederek harcadığımız enerjiyi gelişmek için harcamalıyız..Değerlerimize ve kültürel olarak ayrıştığımız küçük noktalara da karşılıklı saygı duymalıyız..Kürtler resmi dilin Türkçe olduğunu asla akıllarından çıkarmamalı..Fakat kendi dillerini de yaşatmanın formüllerini üretmelidirler..Türkler de bu konuda atılacak makul adımları desteklemelidirler..Gerçek bir ortak yaşama geçildiğinde ülke şaha kalkacaktır..Herkesin zenginleştiği bir coğrafyada anlayış hoşgörü ve tahammül daha da kolay olacaktır..

  Benim fikrim..: Balakanlar'ın müslüman kısmı , bir kısım Türki cumhuriyetler ve mezapotamya bölgesinde yaşayan insanların tümü hep bir millettir..Aralarında çok ortak noktalar ve ortak bir tarih zenginliği vardır..Bu eski Osmanlı hinterlandı tekrar siyasi ve ekonomik bir birliktelik oluşturmalıdır..Petrol , denizler , tarıma elverişli bereketli topraklar değerli madenler , ormanlar bu coğrafyaya Cenab-ı Allah'ın bir hediyesidir..Bizlere düşen sadece barış içerisinde zenginlik ve refah üretmektir..Bunu artık yapmaya başlamalıyız..

   Düşmalarımız engel olmaya çalışmayacaklar mı ? ..Emin olun yapacaklar..İşte buna da kararlılıkla dur demek için teknolojik üstünlüğü olan silahlar ve nüklüer güce de ihtiyacımız olacak..Barış tesis edildikten sonra , özellikle gelişmenin bu yönüne ağırlık verilmelidir..Hiç kimse nüklüer silahların kullanılmasını tavsip etmez ..Ama başkasında olan bizde de olmalı ki..Kimse bize kendi politikasını dayatmaya kalkmasın..Büyük Atatürk'ün "Yurtta sulh , cihanda sulh" sözünü gerçekleştirebilmek için..Kararlı ve uyanık olmalıyız..

Okuyan herkese selamlarımla 

ZEKİ AKYÜZ
( Sürecin Düşündürdükleri başlıklı yazı Eleskowich tarafından 27.03.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.