RAMAZAN TÜRKMEN ÖYKÜSÜ

 

1971 yılında Afyon ili Çay ilçesinde doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Çay’da tamamladıktan sonra, 1990 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümüne birinci olarak girdi.

Çok iyi bir çizer ve grafikerdir.

Onlarca derginin hazırlanmasında emeği vardır.

İlkelidir, vatanını, bayrağını, ülkesini canından çok sever.

Sanata, edebiyata, şiire, emeğe saygılıdır her zaman.

Dostları sayılamayacak kadar çoktur.

Doğruları ve doğruluğu izler.

Gerçekçidir.

Etik ve estetiği de, fikir ve düşünceyi de hakkıyla önemser.

Sitemizin üyesidir.

Kadim dostumdur.

Sevindiğim zaman sevinir, üzüldüğüm zaman üzülür.

Tanıştığım ilk günden bugüne kadar bir tek menfi davranışına rastlamadım.

Her zaman Hakkın ve hakikatin yanında oldu.

Sürekli okudu, yazdı ve çizdi.

Çizgide çok maharetlidir. 1980 yılından beri çizer. Yüzlerce deseni yayınlandı.

Lise ve Üniversite düzeyinde Türkiye çapında katılmış olduğu yarışmalarda ödüller aldı. 1991 yılında Kültür Bakanlığı’nın “Yunus Emre Sevgi Yılı” münasebetiyle açmış olduğu, (birinci, ikinci ve üçüncünün olmadığı) illüstrasyon yarışmasında mansiyon ödülü aldı.

1995 yılında H.Ü.G.S.F. Grafik Bölümü’nden ayrıldı. Aynı yıl Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümünü kazandı. 1999 yılında Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim-İş Ana Bilim Dalı Grafik Bölümünü bitirdi. Bir çok dergi ve yayınevi için illüstrasyon, kapak çalışmaları ve kitaplar yaptı. Çizgi-romanlar çizdi. Özel sipariş üzerine çok sayıda amblem ve logo tasarımı gerçekleştirdi.

Bunlardan bazıları şunlardır:

• 2009 Ekim ayında Ankara Büyükşehir Belediyesi için logo çizdi. (Ankara kedisi olan). Meclisten onayı alındı ve Ankara’nın yeni logosu olarak kullanılıyor. Yine Ankara Büyükşehir Belediyesi için bir çok bilboard, afişler ile aldığı Avrupa büyük ödülü için tanıtım kitapları hazırladı. Ayrıca “Sosyal ve Kültürel Faaliyetler” isimli Büyükşehir Belediyesi’nin faaliyetlerini anlatan, tanıtan vip kitabı yaptı.

• 2009 yılında Ankara Büyükşehir Belediyesi BAŞKENT Tiyatroları’nın logosunu yaptı. Düzenli olarak tiyatro afişlerini tasarladı.

 

• T.C. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Tapu Arşiv Dairesi Başkanlığı “Osmanlı’dan Günümüze Tapu Arşiv” için logo ve tarihi belgelerden oluşan akademik bir kitapla 2010 takvimini hazırladı.

• T.C. Başbakanlık Diyanet İşleri Başkanlığı Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı için logo tasarladı, kurumsal kimlik çalışmaları yaptı. Yine yıllarca Diyanet Çocuk dergisine kapaklar hazırladı, masal ve hikayeler resimledi. Derginin grafik tasarımını yaptı. Tarihi içerikli çizgi-romanlar çizdi. Diyanet Vakfı için 35 adet masal kitabı ile “İdamlık Şehzade” isimli bir çizgi-roman kitabı resimledi. 2009 yılında Diyanet İşleri Başkanlığı yayınları arasında çocuklar için arkadaşlarıyla beraber resimlediği 4 tane hikaye kitabı yayınlandı. (Sarı Benek, Şehri Görmek İsteyen Balık, Çiçekli Park, Hikaye Treni.)

• 2001 yılında Türkiye Halk Oyunları Federasyonu’nun amblemini ve kurumsal kimlik çalışmalarını yaptı.

• T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı’nın 2005 yılında Çanakkale Zaferi’nin 90. Yılı dolayısıyla düzenlemiş olduğu etkinliklerde, ihaleyi alan firma adına görsel yönetmenlik yaptı. Çanakkale Zaferinin 90. Yılı logosu da ona aittir. Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilmiş olan ve tarihi resimlerden oluşan “Çanakkale Albümü”nü tasarladı. Ayrıca Çanakkale Zaferi’ni anlatan ve şu anda Gelibolu Milli Parkı’nda sergilenmekte olan 22 adet afişi de hazırladı.

• 2008 yılında Ankara Yenimahalle Belediyesi için öğretmenler tarafından çok beğenilen “Nutuk” kitabını tasarladı.

• 2009 yılında Ankara Büyükşehir Belediyesi ASKİ için “ALO ASKİ 185” Çağrı Merkezi logosu ve suyun önemi ile ilgili “İhtiyacın Kadar Kullan” kampanyası için 50 civarında özgün afişler tasarladı.

• Yaklaşık iki yıl (2008-2009) Kızılay İzmit’in yayın organı derginin grafik tasarımını yaptı.

• 1999-2005 yılları arasında SERAY GROUP'da Grafik departman koordinatörü olarak çalıştı. Seray ve Denini mobilya markalarının logo ve yurtiçi, yurtdışı bayilikleri için çok sayıda kurumsal tasarımlar gerçekleştirdi. Gazete reklamlarını hazırladı.

• 2004-2009 yılları arasında Zambak Yayınları, A yayınları ve Seviye Yayıncılık için (Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler, İnkılap Tarihi, KPSS, ALES v.b) gibi yaklaşık 32 çeşit kitabın grafik tasarımlarıını, kapaklarını ve resimlemelerini yaptı.

Halen serbest grafiker ve illüstratör olarak çeşitli yayınevlerine önümüzdeki yıllarda okutulmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı’na sunulacak ders kitaplarının resimleme ve grafik çalışmalarına devam etmektedir. Evli ve dört çocuk babasıdır.

Dileriz başarıları daim olsun.

Gönül güzellikleri hep yeşil kalsın.

Yüreğine nazar değmesin.

 

 

Fikri HAKLI

 

( Ramazan Türkmen Öyküsü başlıklı yazı Fikri HAKLI tarafından 18.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.