Kur'n-ı Kerim de 96 . sure Alak Suresidir.Rabbulalemin bu surenin ilk ayetinde mealen(Yaratan Rabbinin adıyla oku! O, insanı "alak" dan yarattı. 1-2﴿buyurmaktadır.
                          Dinimiz okumaya çok önem vermiştir.Nitekim Sevgili peygamberimiz(s.a.v.)
[Bedir savaşında alınan esirlerin okuma yazma bilenleri 10 kişiye okuma yazma öğretmek şartıyla serbest bıraktı.]
Kendimizi yenilemek için,gelişen,ilerleyen ,dünyada söz sahibi olmak için okumalı,araştırmalı kendimizi bilgi ile donatmalıyız.
Üzülerek ifade etmeliyim ki bizlerde fazla okuma alışkanlığı yok.Bu beyhudeliğe son verip adeta yeniden filizlenmeliyiz.
Yapılan araştırmaya göre japon halkında kişi başına yıllık kitap okuma oranı 30 ,Bizde ise yılda 6 kşiye bir kitap düşüyor.
İçler acısı bir tablo.Bu tabloyu tersine çevirmek ve etrafa ziya yaymak için okumalıyız
Gelişen dünyayı güzel okuyamazsak yerimizde sayarız.
Her gün kendimizi yenilemeli,her bireyi bir çiçek misali görüp farklı tatları alıp güzel bir aroma yapmalıyız
.Her bireyden hissemize düşen doğru yanları almalı edindiğimiz tecrübeyi ,öğrendiğimiz bilgileri diğer kardeşlerimiz ile de paylaşmalıyız.
Nitekim paylaşılmayan bilgi taşıyana yüktür.Bilgimiz ancak okuyup ,yaşayıp, anlatmakla çoğalır.
Gelişen ülkeleri incelediğimizde her birey nerede olursa olsun fırsat buldukça günlük gazetesini,dergisini,kitabını okumakta.
Her an öğrenmek için adeta can atmakta
Bizlerde okuma alışkanlığını ilk önce kendimiz kazanıp evlatlarımıza aşılamalı dalga dalga okuma seferberliği başlatmalıyız.
Durmak yerinde saymak kitab okumadan zamanı harcamak adeta intiharla eşdeğerdir.
Okuyalım,Okuyalım,Okuyalım.Güneş misali ışık saçalım
Faydalı bireyler olmak için çalışalım
Selamlar Kars ilinden






( Oku başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 20.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.