ŞİİR KONUSUNDA…

 

 

Şiir kelimelerle yazılır; fakat her kelime ile yazılmaz.

Mana kargaşası varsa şiirde, kimseye fayda sağlamaz.

Şiirde de nesirde de kendimiz olmak ve kendimiz kalmak çok çok önemlidir.

 

Kendi sesini bulamayan, kalıcı şiirler yazamaz.

 

Taklit, ustalığın düşmanıdır.

 

Herkese saygı güzel; fakat insanın kendisine saygılı olması da çok güzel.

 

Fikir yoksa şiir düşündüremez.

 

Düşündürmeyen şiirin etkisi yoktur.

 

Sıradan mısralarla şiir dokumak, şiiri mahfeyler.

Dil de çok önemli. Dilini bilmeyen şiiri bildim demesin.

 

Şiir okuyan, kaliteli şiirleri çok okuyan ve onları taklit eylemeden farklı güzelliklere ulaşmayı bilen şair, usta şairliğe en uygun adaydır.

Çok okuyan, az yazan, yayınlarken seçici olan şairler, okuyucularına daha çabuk ulaşırlar.

 

Tenkitlere tahammül eyleyip doğru tenkitlerden faydalananlar, eski yanlışlarını tekrar eylemezler.

 

Ustaları, üstatları izlemek, şiirin ulaştığı noktayı bilmek açısından şarttır.

 

Şaire ve şiire dost kalmak, istikrardır.

 

İstikrar da istiklal kadar gereklidir.

 

 

 

Fikri HAKLI

( Şiir Konusunda… başlıklı yazı Fikri HAKLI tarafından 20.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.