Köyün birinde kılık kıyafetine çok dikkat eden,boş zamanlarını kitap okuyarak geçiren,sağlığına çok dikkat eden adeta kendi kendinin doktoru olan,yardım etmeyi çok seven daima çevresine tebessüm eden,kalp kırmasını  hiç sevmeyen,kırılan kalpleri tamir eden bir şahıs yaşarmış.Bu şahsın fiziki özlellikleri uzun boylu,daima başı önünde gezen,mavi gözlü siyah saçlı ,esmer tenliymiş.
Aynı köyde bencil kendini beğenmiş,kalp kıran ,asık suratlı ,yardım etmekten kaçan, pejmürde  kıyafetle dolaşan üstüne başına özen göstermeyen bir şahıs yaşarmış.Bu şahsın  fiziki özellikleri de orta boylu,sarı saçlı,yeşil gözlüymüş.
Kendini beğenen ikinci şahıs arabasıyla yolculuğa çıkmış.Yolda kalmış kimi gördü ise arabasına almamış.Yardım etmesi gereken yerde yardım elini uzatmamış.Bu yaptığı davranışın doğru olduğunu zannediyormuş.Yaptığı hataları doğru olarak telakki ediyormuş.
Yardım etmediği gibi hatalarını mağrifet gibi anlatıyormuş.Tam o sırada yardım etmeyi kendine prensip haline getirmiş  olan uzun boylu şahıs bencilliği ile övünen kimseyi uyarmış.Arkadaş demiş kim olursa olsun sen her zaman yardım et .Bir gün sen sıkıntıya düşersen sana da kimse yardım etmez demiş.Kendini beğenmiş şahıs ukalalığa devam etmiş.Bana bir şey olmaz demiş.
Yardım sever olan uzun boylu şahıs büyük lokma ye ama büyük konuşma demiş.Bu söze de gülüp oradan uzaklaşmış.Eve gidince ne görsün.
Evde bir koşuşturma var.Heyecanla içeri girmiş.Hanımı demiş.Çocuk çok hasta .Acilen doktora götürmemiz lazım.Bencil adam hemen arabasına koşmuş.Lakin arabanın marşı basmamış.Arabanın içinde kanter içinde kalmış.Yaptığı bencillikler .vurdumduymaz hareketler,kimseye yardım etmeyişi filim şeridi gibi saniyeler içerisinde gözlerinin önünden geçmiş.
İçinden geçirmiş kime gitsem,kimden yardım istesem.Hatasını o anda hemen anlamış.Anında tövbe etmiş.Ya Rab  yardım eyle diye dua etmeye başlamış.
Duası biter bitmez iyiliksever ,uzun boylu şahsı arabasıyla yanından geçerken görmüş.Hemen el kaldırmış.Yardım istemiş.İyilik sever dürüst adam hiç tereddüt etmeden bencil adama yardım etmiş.O günden sonra bencil adam iyilik sever olmuş.

İlyas DOĞRU (KARS)
( Dürüst Adam İle Bencil Adam başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 22.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.