SABIR İLE DİRENMEK, SABIR İLE DİRİLMEK

 

İnsan, her an her şey ile karşılaşabilecek bir varlıktır. Varlığı, varlıkların efendisi, yöneticisi, yönlendiricisi olmakla hayatiyet kazanır.

İnsan varlıklara üstünlük kurarken çoğu zaman zekâsını ve kuvvetini kullanır. Zekâ, kuvvet, önsezi, sosyal çevresi, dost ve arkadaş gurubu her zaman yanında olan, yardımcısı bulunan insanlar, hayatın, tabiatın ve sosyal çevresinin oluşturduğu engelleri daha rahat aşar, problemleri daha kolay tesirsiz kılar.

İnsanı insan kılan, insanı kuvvetli kılan bu özellikleri bazen insanı içinde bulunduğu problemle yaşadığı zorluktan kurtarmaya yetmez. İnsanın onca özelliğine, kuvvetine rağmen çaresiz kaldığı, şaşırdığı, nasıl davranacağını bilmez duruma düştüğü durumları olur.

İnsanın böylesi zor ve önemli durumlarda kuşandığı bir silahı daha vardır ki bunun adı sabırdır.

Sabır, insanı direnmeye, anlamaya, dinlenirken düşünmeye çağıran ve sadece insana has olan bir erdemdir.

İnsan denen akıl, fikir, sabır sahibi varlık, sabrıyla zekâsını birleştirip kuvvetiyle aşamadığı engelleri daha az zararla ve daha az enerji tüketerek aşar.

Sabır, kuvvetin, saldırının, savaşmanın dışında da zorlukları aşmak, engelleri geçmek, problemleri çözmek için geçerli formülleri sunar insana.

Sabır ile dağlar aşılır.

Sabır ile saldırılar bertaraf edilir.

Sabır ile boş ekmek baldan tatlı olur.

Sabır ile yürekler yükümlülüklerini kuşanır.

Sabır ile az çok olur, zor kolaylaşır, söz kalaylanır, öz temizlenir, kuraklık yeşilliğe dönüşür.

Sabır ile tanışmadan, sabır ile denenmeden temelli başarıya ulaşmak olmamıştır denilse yeridir. Bütün peygamberler, veliler, büyük komutan ve devlet adamları, ilim, fikir ve kültür sahibi insanlar sabır sınavından mutlaka geçmişleridir.

Bugün kalburüstünde gördüklerimiz, ya da tarihin kahraman, büyük adam, değerli şahsiyet diye bize tanıttığı yaşadığı mekânlarda eser ve iz bırakmış kişiler sabrın sonunda zafer ve başarıya ulaşan insanlardır.

Tarihi kahramanlar oluşturur, kalemler yazar.

Kahramanın ve kalemin sabrı tanımadığı vaki olmamıştır bu zamana kadar.

Kalem varsa sabrı yazmıştır bir şekilde, kahraman varsa sabırla tanışmıştır mutlaka.

Sabır ile savaş kazanan dehalar da tarihin anmadan geçmediği başarı abideleridir.

Sabır ile denenmeyen insan güneşi görmeyen meyve gibi tez olgunlaşamaz.

Sabır imtihanını geçmeyen insan herhangi bir imtihanı kazandım demesin boş yere.

Sabır ile savunmayı, sabır sonunda saldırmayı, sabır ile pişmeyi, olgunlaşmayı, sabır ile engelleri aşmayı, sabır ile köklü zaferlere ulaşmayı başardığı an insanlık daha güzel günlere daha hızlı bir şekilde kanatlanacaktır.

Ne mutlu sabredenlere.

Ne mutlu sabırda birbiri ile yarışanlara.

Ne mutlu sabırları sonunda maddi ve manevi kalıcı zaferlere ulaşanlara…

 

 

            Fikri HAKLI

 

( Sabır İle Direnmek, Sabır İle Dirilmek başlıklı yazı Fikri HAKLI tarafından 13.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.