Sevmek bir sanattır; bir müzik enstrümanı çalmak, bomboş bir tuvale resim çizmek ya da koca bir sahnede bir rol icra etmek gibi. Emek verirsiniz, ilmek ilmek dokuyarak bir yapıt ortaya çıkar adeta, öyle eşsizdir ki ortaya çıkan bu eser, sevdiğinizi gözünüzden sakınırsınız. Onu incitmek, zedelemek sevginin doğasına aykırıdır.


Sevmek, toprağa tohum dikip bir müddet sonra ortaya çıkan güzelliği seyretmekle eş değerdir. Yeşeren filiz, büyüyen yapaklar, eşsiz güzellikte açan çiçekler o denli naif, o denli mükemmeldir ki bakmaya, dokunmaya kıyamazsınız. Nasıl ki sarmaşık dolanır ve tutunacak bir yer arar kendine, sevdiklerimiz de bizi hayata bağlayan, hayata tutunmamızı sağlayan değerlerdir.


Sevgi sadece karşı cinse duyulan aşkla sınırlı değildir; türleri vardır sevginin ama özünde tektir sevgi: Yalındır, eşsizdir, özeldir; anlatılamaz, biçimlendirilemez, asla sözcüklere sığmaz.


Pekâlâ, cansız bir nesneye, bir hayvana da sevgi duyup, bağlanılabilinir. Sonsuzdur sevgi kavramı, sınırsızdır, emsalsizdir.


Sevgi, öncelikler insanın kendini sevmesiyle başlar; eğer kendinizden hoşnutsanız, kendinizle barışıksanız, öncelikle şükredip, Allah’a yönelirsiniz; O’nun ulvi varlığını, inanılmaz kudretini hissedip, Yaradan’dan dolayı insanları, tüm canlıları seversiniz. Bu sevgi büyür büyür büyür.


Çıkarsız, riyasız sevgiler en kutsalıdır. Hiçbir beklenti duymadan sevmek sizi daha da yüceltir ve herkesten yeni şeyler öğrenirsiniz: Şefkat gibi, merhamet gibi; yeri gelir; hüzün gibi, acı gibi…


Paylaşmak insanı mutlu eder, haz verir. Dostlarla paylaşmak, sevdiklerinizle paylaşmak hayatı anlamlı kılar.


Eksik yönleriniz, zaaflarınız olabilir, ama sizde olmayanlar asla bir eksiklik değildir, tam tersi kendinizi geliştirmek adına bir fırsattır; sonuçta herkes kendine has özelliğiyle kendine özeldir ve tektir. Farklı yönleri ile dost olanlar aslında birbirini tamamlamaktadır. Herkes mükemmel olacak diye bir kaide de asla yoktur.


Duygular coşar sevince, insan olmanın tadına varırsınız. Öğrendikleriniz, öğrettikleriniz, yeri geldiğinde artılarınız bazen eksileriniz sevgi çerçevesinde bütünleşir ve sevgi sayesinde tüm zaaflarınızdan arınırsınız.


Sevgi severek çoğalır ve anlam kazanır. Coşku, inanç, mutluluk dostudur sevginin. Sevebilmek ama gerçek anlamda sevebilmek bir sanattır tabir-i caizse,  herkese de bu potansiyel Yaradan tarafından bahşedilmiş muazzam bir özelliktir. Yaşadıkça değeri daha da iyi anlaşılan temel bir ruhani ihtiyaçtır. En büyük sanatkâr olan Yaradan böylesine ulvi bir duyguyla bizi donatarak adeta insan olabilmenin anahtarını da bize vermiştir. Biz insanlara düşen, bu duyguyu yaşamak ve bize teslim edilen tüm manevi değerleri korumaktır. Paylaştıkça çoğalır, hayatla olan irtibatımızı daha da sağlamlaştırır bu duygu.


Severek, içimizde potansiyel olarak var olan menfi duyguları törpülerken bir yandan da gerçek kimliğimizi şekillendiririz, farkında olsak da olmasak da…


 

( Sevmek Bir Sanattır başlıklı yazı GÜLÜMM tarafından 25.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.