1972’DE BİR ŞAİR DOĞDU A DOSTLAR…
Bu köşe yazımızda değerli şair Nihat İlikçioğlu’nu kaleme alacağız.Arkadaşlar kalemim sürçtü sanırım,Nihat İlikçioğlu sadece bir şair değil hangi birisini anlatsam ki on parmağında on marifet olduğundan dolayı ben hiç görevlerini saymaya girmiyorum.Değerli Dostlar,Nihat ilikçioğlu’nu size tanıtmadan evvel kendisiyle tanışma öykümüzü anlatmak istiyorum..Diğer şair yürekler gibi yine kendisinle yüz yüze görüşme imkanımız olmadı.Değerli şairimizle ismi reklam olmasın diye vermiyorum bir edebiyat sitesinde tanıştık,bir kalem dostluğunla başladı bu dostluk.Ardından sosyal paylaşım eklemeleri..Ve en son telefon görüşmeleri..İşte böyle bir dostluk başlangıcı..Daha yüz yüze görüp tanımadan kurulan bir dostluk köprüsü bu..
Yazılar gönderdim değerli şairimiz,gönderdiğim şiirleri yayımladı gazetedeki köşesinde..Ardında röportaj yaptık değerli şairimizle..Size gerek telefon görüşmeleriyle tanıdığım kadarıyla gerekse röportaj aracılığıyla Nihat İlikçioğlu’nu size biraz tanıtmak isterim.. Şiir hakkında düşüncelerini şu kelimelerinle özetliyor değerli şairimiz Nihat İlikçioğlu:‘’ Yaşamın içinden yaşananlardır .”Romantizm akımına bağlı kaldığını söyleyen şairimizin kitabı daha yeni çıktı diyebiliriz.Şairimize okuyucusu bol olması dileklerimizi sunup bu köşe yazımızın yazılış amacına yavaş yavaş geçebiliriz..Şairimizin edebi kişiliğine ve tahliline geçmeden evvel her zaman olduğu gibi birkaç eserini balıklar halinde vermek istiyorum.
Şiirleri:Bir Ben Uyumadım,Giderken Yanında Götür Gülüşlerini,Kader Değil Ayrılık,Neden Gelmez ki,Terk ettiği Gün,Ayrılırken,Afeder miyim Ki Onu,A1 Koğuşu,Şiir Tamircisi,Utanıyorum,Uyku İlacı vs.
Denemeleri:Facebook Dostluğu,Aşk Pastası,Şairler Şiirlerini Ezberleyemezler,25 Aralık Antep’in Kurtuluşu,3 Aralık Dünya Engelliler Günü,Türkçe’mizi Bozan Chat Furyası vs.
Hikayeleri:Seven Gızın Hakiyesi,Anayla Gücük olu vs.
Amacımız ve gayemiz şiir tahlili ise verdiğim başlıklardan Yanında Götür Gülüşleri adlı başlık dikkatimi çektiği gibi şairimizin şiir dolabına dalıp başladım bu şiiri okumaya..Defalarca okumanın ardından ve başladım şiirin tahlilini yapmaya.Yaptığım tahlili ifade etmeden evvel şairimiz Nihat İlikçioğlu’nun bu şiirini sizlere sunayım diyorum:
“Giderken.
Yaninda götür gülüslerini.
Öpüslerini.
Özlemeyeyim.
Kokunu da götür.
Arzulamayayim seni.
Tenini.
Yanimdasin zannetmeyeyim.
Sevismeyeyim gölgenle.
Unutma sakin hayalini.
Onu da götür.
Odamda dolanmasin.
Kirmizi pabuçlarini da götür.
Gelmesin ayak seslerin.
Gül tablosunu.
Kül tablasini.
Ne varsa.
Kus tüyü yastigini da al yanina.
Sarilmayayim sen diye.
Yaninda götür hasretini.
Burnumda tütmeyesin.
Ve bu sehirden al götür kendini
Çikipta karsimdan gelmeyesin.
Kalbini de sök kalbimden.
Yoklugun acitmasin.
Ellerini de çek ellerimden.
Kanatmasin.
Yanimdan götür maziyi.
Hatirlayipta her gün.
Yas düsmesin tek tek gözlerimden.
N''olur sevgilim n''olur.
Allahini seviyorsan.
Al elimden su masum bakisli resmini.
Istemem tesellisini.
Yakmasin beni ateslerde.
Bakip bakip öfkelenmeyeyim.
Öpüp öpüp delilenmeyeyim.
Bende sana ait hiç bir seyin kalmasin.
Istemem bana hatira olmasin.”


Bir küçük tebessüm ve bir tatlı bakıştır aşkın ateşini yakmaya yeten.Peki ya sonrası?Gerisi hasret gerisi aşk ülkesinde gurbettir geride kalan ve elde avuçta birkaç anı olan..Anılara sığınıp geçmişi hatırlamak kadar şimdiyi yaşayıp geleceği mahvetmenin bir kısa öyküsüdür bu şiirde anlatılan..Romantik duygular eşliğinde sevgileye edilen bir sitemdir biten bir aşkın dilden dökülen son hecesi.

Of,of..Onca yıl fakülte okudum dostlar ve o kadar bulunan bilgiler sanki tenhaya saklandı bu şiirle birlikte.Şunu da söyleyeyim..

İnternet üzerinde,bilakis sosyal medyada,şair yürekleri takip ediyorum elimden geldiği kadarıyla.Değerli şairimiz Nihat Bey olsun ve birkaç isim olsun,yeri geldiğinde diğer köşe yazılarında da söylerim,tam benim şiir tarzım demekten kendimi alamıyorum her ne kadar röportajımızda Nihat Bey’in aynı tarz,tek bir tarz,şairler yoktur demesine rağmen..

Ben şimdi nasıl objektif olacağım a dostlar?O zaman eleştirimizi yazım ve noktalama bazında yapalım.Şiir,internet dilinde mi yazılmış bilinmez ı harfi i harfi olarak çıkmış ve buna benzer yazım hataları mevcut şiirde.Bağlaçların yanlış yazılması da söz konusu bu şiirde.Noktalama işaretlerinin yanlış yerde kullanımı ya da noktalama işaretinin yanlış kullanımından dolayı oluşan imla hatası mevcut bu şiirde.

Şiirde yinelenen sitemler şiire güzellik katıp okuyana o duyguları yaşatmış yaşatmasına ama şiirin belli bir bölümünde bu isyan duygularını kesip biraz yumuşak bir uslup kullanılsaydı,ardından gelecek isyan dolu nağmeler şiire ayrı bir güzellik katacaktı..

Bu arada şairimiz Nihat İlikçioğlu’nun bu şiiriyle beraber pek çok şiiri diğer Türk şivelerine çevirileri mevcuttur.Dileyen,arzu eden,arkadaşlarımız o çevirelere de bakabilir.

Nihat ilikçioğlu’nun aşk üzerine şiirini verdik ama değerli şairimiz,sadece aşk üzerine şiirleri yoktur..Aşk şiirlerinden tutun anne konulu şiirlerine,dini şiirlerinden tutun toplumsal şiirlerine varana kadar her çeşit şiirleri mevcuttur.

Bir de şu Şiir Tamircisi adlı şiirin başlığı dikkatimi çekti..Nefesim anlatmaktan tükendiği için sizi Nihat ilikçioğlu’nun Şiir Tamircisi adlı şiiriyle baş başa bırakırken değerli şairimiz Nihat ilikçioğlu’na Allah’tan uzun ömür dilerken siz değerli okuyucularımı saygı ve sevgiyle selamlıyorum..
“Ver bakalım yazdığın şu şiiri arkadaş.
Önce bir okuyayım yavaş yavaş.
Sen de şöyle yanıma yaklaş.

Şiirin mutlaka bir başlığı olmalı.

Bütün dizelerin ilk harfi büyük olur.
Yerine göre noktalama işaretleri konur.
Şuraya soru işareti (?)
Buraya ünlem (!)
Şu araya virgül (,)

Şiir türlerini türüne karıştırmalı değilsin.
Hüzün şiirin içine mutluluk kelimeleri konmaz.
Aşk şiirin içine ayrılık kelimeleri konmaz.

Hece şiirlerinde ölçüleri şaşırmalı değilsin.
Ne beş fazla, ne on eksik hece olmalı.

Kafiyeler birbirine uymalı.
Ne olsun, ne olsun.
Mesala;
Sev.
Dev.
Ev.

Bazı kelime çeşitleri vardır.
İsim,
Sıfat,
Zamir,
Fiil,
Zarf,
Bağlaç,
Edat.

Şimdi soruyorum bu yazdığım nedir?

Şiir,
Değil.
Roman,
Değil.
Hikaye,
Değil.
Makale,
Değil.
Bu nesir: Konuşulduğu gibi yazılan düz yazı.

Her yazılan şiir değildir.
Şiir yazıyorum demekle şiir yazılmaz.
Şairim demekle şair olunmaz.
Güya yerini bulsun adet.
Olmaz.
İşte bu olmaz arkadaş.
Biraz dikkat et.

Tamiri olmayan hiçbir şiir,
Okunmaz.
Anlaşılmaz.
Okuyucu kaybıdır.
Ve şairin büyük bir ayıbıdır.”


SAĞLICAKLA KALIN..
OĞUZ BATIN

( Edebi Sohbetler Nihat İlikçioğlu başlıklı yazı Oğuz batın tarafından 25.08.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.