ŞİİRİN ORİGAMİSİ:ÇİLER DURSUN
Size bu köşe yazımızda alışılmış sözcüklerin dışında alışagelmeyen sözcükleri şiirlerinde kullanan değerli şairimiz Çiler dursun ve şairliğini konuşacağız..Sizlere değerli şairimizi tanıtmayı gerçekten de çok isterdim..Size bu durumu iki kelimeyle izah edeyim..
Değerli şairimiz,reklam olmasın diye sitenin ismini vermeyeceğim,benim bütün yazılarımı paylaştığım sitede kalemini alıp yazar..Kendisiyle sanal alemde kalem dostluğumuz olsa da birbirimize sanal olarak mesaj atıp görüşme imkanımız kendisiyle hiç olmadı..Bende bu yüzden kendisi hakkında bilgi veremeyeceğim..

Şiirleri:Göçmen Kuş,Bırakırsın,Kısaydı Bu Aşk Ulaşılmazlığı Kadar,Mum,Bez Bebeklerim,Son Arya,İşte Bu Yüzden Bitmiyor Bu Sevda,Renkler,Devinme,Gittiğinde Ordaydım,Dudakların Ne Renk Desem,Camdan Deli Gömlekleri,Yorgun Gemiler,Aşkın Menzilinden Çıktık,Bana Mavi Bir Gök Hatırlatmanı İsterdim,Gibi,Alıştık İşte,Ben Senin Babanım,Ağlamadıkça Bahar Olmayacak,Yaşamın Kıyısında,Unut Beni Sevgilim,Bar Üçlemesi,Ruhu Yaralı Kadınlar,Metronom,Unutma Beni Sevgilim,Mor,Flu,Granit,Origami,Veranda,Bir Bank Bir Adam vs..


Şimdi de isterseniz başlığımızın açıklamasına gelip değerli şairimiz Çiler Dursun’un “Origami” adlı şiirini size bir tanıtayım:

“Gidilmemiş bir gezegen gibi

Gülümsedim sana.



Gözlerindeydi fırtına...

Kızıl bir gezegendim

Pembeleştim

Ve battım usulca.



Origami bilmesem de

Şekil veriyordum kendime.

Biraz yırtarak

Biraz bükerek kendimi

Hiç olmadığım bir şeye

Dönüşmek güzeldi.



Sonra elimi kağıt kesti

Suya damladı kanım,

Su da kızıl bir gezegendi

Pembeleşti.



Zaten günde

En az iki kere pembeleşirdi insan

Güneş doğarken ve ölürken.

Yetişemeyeceğimizi bilirdik hayata.

ilk çevirmede

Geçmiş üflenirdi dudaklara.

Aşırı içilmiş bir hayat

Ve gereksiz yere ehliyeti kaptırmış olmak

Yine de engel değildi sevmeye.



Kaç promil çıktıysa geçmişim

Bir o kadar daha gidebilirdim.

Şimdi yürüdüğüm asfalt eridi

Toprağa değmek üzereyim.



Atmosferime bir göktaşı gibi

Aniden girdin

Ve yandın sevgilim.



Bense kızıl bir gezegendim



Seni

Tutamadım,



Ama sevdim.”

Size bu şiir hakkında olumlu ve olumsuz eleştirimi maddeler halinde yapmak isterim:
• Şiirin gerçekten de doğal ve yalın anlatımı var.Bu anlatım şiirin bütünlüğüne estetik bir haz katmıştır.
• Soyut bir kavramı somutlaştırarak anlatımı şiire ayrı bir hava katmıştır..
• Şiirin bu doğallığını kullandığı alışagelmeyen “Origami” sözcüğü ne yazık ki şiirde var olan o güzelim ahenk ve edayı bozmuş.
• Şiirde sarhoş olarak bir trafik polisine yakalanan bir vatandaş sahnesi estetik bir haz vererek şiire renk katmış..Lakin bu sahneyi biraz uzatması şiiri aynı zamanda sıkıcı hale getirmiş.
• Bir kağıdın insan elini kesmesi,bir insanın kızıl bir gezegene benzetilmesi şiirde dikkat çekici tenhaya çekilmiş öğelerin başında geliyor.
• Şiirde biçim adına birliktelik ve uyumdan söz etmek yanlış bir ifade olacaktır.Kimi dizeler altılık kimi dizeler dörtlük kimileri ise doksan dörtlük.
• Şiirde imlaya gelecek olursak yazımda bir hata göremiyorum lakin noktalama açısından yanlışlık demeyim de noktalama işaretini kullanmamaktan kaynaklı bir yanlışlık söz konusudur.

• “Zaten günde

En az iki kere pembeleşirdi insan

Güneş doğarken ve ölürken.

Yetişemeyeceğimizi bilirdik hayata.

ilk çevirmede

Geçmiş üflenirdi dudaklara.

Aşırı içilmiş bir hayat

Ve gereksiz yere ehliyeti kaptırmış olmak

Yine de engel değildi sevmeye.”
Şairimiz bu dize için boşuna mesai yapmış diyebilirim..Şiire hangi açıdan bakarsanız bakın hiçbir açıdan bu dize uymuyor. Dediğim gibi şairimiz bu dizeyi yazarken fazla mesai yapıp kendini boşa yormuş..


Sürçü lisan ettiysek af ola,şairimiz Çiler Dursun’un kalbini kırdıysak af ola diyelim..Şairimize Allah’tan uzun ömür diledikten sonra siz değerli okuyucularımı saygı ve sevgiyle selamlarım


SAĞLICAKLA KALIN..
OĞUZ BATIN
( Edebi Sohbetler Çiler Dursun başlıklı yazı Oğuz batın tarafından 25.08.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.