Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 26.08.2013
Okunma Sayısı : 3838
Yorum Sayısı : 1

Mümin bilir ki hayatı kurana göre ayarlanmamışsa her şey haraptır. Hele öyle yıkık ve haraptır ki hayatlar başkalarına el açıp dilencilikten hiçbir zaman kurtulamazlar. Bilir ki Kuran kâinatı terk ettiğinde kâinat yıkılıp gidecektir. İnsanlık için en muazzam hayat kuran ile soluk alınan hayattır.

Mümin Allahın huzurunda güçlü bir imana sahip her an onunla olmanın huzur ile olmanın şerefi onuru ile Allah’ın gücünü gereği gibi takdir edebilen ve O’na yakın olan müminler gibidir, Allah’ın kendileri için yarattığı her olayda tevekküllü davranır ve her şeyde mutlaka hayır olduğuna inanırlar.

Tam olarak iman edemeyen, Allah’a gereği gibi teslim olamayan insanların yaşadıkları yıkım, üzüntü ve çaresizlik gibi duygular, müminlerde görülmez. Müminler Allah’ın kendileri için yarattığı kaderden razıdırlar. Ve Kuran’da bildirilen:
(1)“… Belki, bir şey hoşunuza gitmez, ama Allah onda çok hayır kılar.” 
(Nisa Suresi, 19)
“… Olur ki hoşunuza gitmeyen bir şey, sizin için hayırlıdır ve olur ki, sevdiğiniz şey de sizin için bir şerdir. Allah bilir de siz bilmezsiniz.” 
(Bakara Suresi, 216)

Üzülme! Üzülebiliyorsan bir kalbin var demektir. Kalpsizler üzül(e)mezler ki. Ne mutlu sana ki, üzülebiliyorsun. Dokunan var demek ki kalbine. Ya dokunulmasaydı kalbine. Ya hüznün gönül toprağını karmasına izin verilmeseydi. Demek ki gözden çıkarılmadın. Demek ki sen hâlâ bir umut tarlasısın.(1)

Hakk’a yönelen alınlarda nurdur iman ihlâs, her gecenin ardında açan yeni bir sabahtır iman ve ihlâs mümin için. Hakikate yürünen yollarda Mümin Allah ile Resul ile beraberdir o nurlu kutlu yolda, yalnız değildir, yalnız olması da mümkün değildir. Bir yağmur altında ıslanan tohumların renk renk filizlerinde yaşaması gibi imanın nur nur kalbine damlaması hayat bulmasıdır bu yolda.

Gitsem diyorum, biraz ölsem kurtulsam bu hayatta diyen inançsızlar gibi değildir mümin, bu hayatta iman yolunda gitsem de Allah rızası Resulün rızası için şehit olsam da ölsem der ümit vardır.
 Eskimiş tahta iskelenin en ucundaki, en ucundaki kırılmaya yüz tutmuş tahtanın üstüne oturmuş, denizdeki nereye gittiklerini bilmediği, bilmeyi de çok istemediği parlak renkli balıklara bakarken Allahın büyüklüğünü düşünerek tefekküre dalar. Boş gözlerle bakmaz bakar ve görür görülmesi gerekeni Allahın izni ve yardımı ile. Çaresizliğimde değil çareyi sunan Rabbinin büyüklüğünde kereminde gözlerimden yaşlar boşalır aşk ile şevk ile burcu burcu nur nur. Ölüm kokusunu içime çektiğimde korkmaz, hayallerin kapılarından geri çevrilmeyeceğini bilmenin huzuru ile ölümü Allaha kavuşma Resule kavuşma bildiği için korkmaz muştulu bir yolculuk bilir mümin. Ay saklandığı yerden çıkıp da bulutların karalara büründüğü vakit, içimdeki sızı esmaya tecelli olduğu anda nazar eyler Rahman mümin kuluna

MEHMET ALUÇ

ANKARA-SİNCAN

KAYNAK:

1. http://latahzenn.blogspot.com/p/anasayfa_10.html

( Kuran İle Soluk Alınan Hayat başlıklı yazı kul mehmet tarafından 26.08.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.