ÖĞRENMENİN YAŞI

 

            Telefonda duyulur duyulmaz bir sesle konuşan Ali Çavuşoğlu,  konuşması bitince açıkladı. Alçak sesle telefon konuşması yapan bir hanıma sordum.

 

            -Muhatabınız sizi duydu mu?

            -Elbette duydu, neden duymasın?

            -Biz yüksek sesle konuşuruz da, sizin duyulamadığınızı tahmin ettim.

            -Yoo, böyle de anlaşılıyor. Hem de çevreyi rahatsız etmeden.

 

            Ben yine de inanamadım. Eve gelince eline bir telefon verdiğim hanımı balkona gönderdim. İçerden aradım. Demin ki bayanın ses tonuyla konuştum  gayet rahat anlaştık. Ondan beri telefonla bu ses tonuyla konuşuyor, şikâyet de almıyorum.

 

            Destekliyorum.

            -Geçenlerde Bekir Coşkun, köylülerimizi anlatırken yan yana oturur bağırarak konuşurlar diye yazmıştı. Ayhan Bey karışıyor söze.

 

-Sanki öğretmenler öyle konuşmuyorlar mı?

 

Ali Çavuşoğlu:

 

-Dikkat edersem her zaman böyle konuşuyorum. Unutursam, eski alışkanlığıma devam.   

 

Benim gibi diye düşündüm. İlkokul ikiye giden torunum Doğa Hanımın güzel diksiyonuna özenip onun gibi konuşmaya çalışmamı, unutunca da Ali Çavuşoğlu gibi kendimi kapıp koyuvermemi geçirdim aklımdan.

 

“Öğrenmek, beşikten mezara kadardır” derler, daha neler öğreneceğiz, kim bilir! Yaşa yaşa, gör temaşa…

( Öğrenmenin Yaşı başlıklı yazı RasimCANBOLAT tarafından 12.09.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.