İnsanların Dünyası Aynı Mıdır?

Doğru,evet aynı dünyada yaşıyoruz.Ama neden düşünceler bakışlar farklı? Neden bazıları dünyasını hiç bir şeye değişmezken, bazıları pişmanlık duygusu içerisinde benliğini tanımadan, bilmeden mahkumiyet içerisinde boğuluyor.. fark ne?


   Bizim dünyamız o gözümüzle gördüğümüz ağaçlar,kuşlar ve dağlardan oluşan yapılardan ibaret değildir. İnsanın dünyası kendi içerisindedir.Farklar burada işte.

İnsanların dış dünyaları da kendi içlerine göre şekilleniyor.Bakış açıları farklılaşıyor.. 'AYNA' gibi değil mi? Bakış çok önemli. Hayata bakışlarının karşılığını alıyor insan. İnsanların aynı pencereden bakması kadar zor bir şey yoktur.. Zaten aynı pencereden bakabilseler, ortada ne farklı bakış ne de farklı düşünce, hiç biri kalmaz.Huzur dolu uyumlu bir yasam biçimi ortaya çıkar.

Kimi insana göre dünya maddiyat,kimsine göre ise manevi bir alemdir. Maddi alemi önemseyen insanlara göre karanlık, dünyada maddiyatın azlığından ibarettir..Manevi aleme gönül vermiş insanlara göre ise maneviyat eksikliği hayatın karanlığa gömülme sebebidir.. Baksanıza ''karanlık'' bile insanlara göre değişik manalar kazanıyor..

Biz iç dünyamızı ne kadar huzurlu tutmaya calışırsak, hayata da o gözle bakarız.Karşımıza hep olumlu seyler çıkar.Çünkü sen olumlusun ,göremezsin ki olumsuzlukları..BİLEMEZSİN...

Bir kere insan niye yaşadığını bilmesi lazım.Mutluluk nedir? nasıl kazanılır?Dünya da huzur var mı? Varsa nasıl yakalanır? Aslında bu soruların cevaplarını hepimiz biliyoruz.Peki insan sadece mutlu olmak için mi yaşıyor?Yani başka bir amacı yok mu bu dünyanın?

Her insan mutlu olmak ister.Ömür boyu huzurlu bir yaşam..İSTEMEK!!! İnsan istesin yeter.Sen kendi içinde mutlu olmayı göze alırsan,huzur dolu gözlerle bakarsan yaşama,o zaman karanlıklara ışık tutmuşsun demektir.Yeter ki sen bakmasını bil.Evet, insan mutlu olmak için mi yasıyor dedik.Bazı insanlar mutluluk için çok caba gösteriyorlar.Karanlıklarda bile kendi dünyalarının aydınlığını söndürüyorlar. Mutluluğu bulacaklarını zannederek.

Sen kendi dünyanın ışığıyla yetinmeyi bilirsen.. Bu dünyanın sadece sana ait olmadığı düşüncesiyle adımlarını atarsan..iç dünyanın huzur ve mutluluğunu başka dünyalara acık tutarsan..İŞTE O ZAMAN MUTLULUK SENİ ARAR.. sen onu değil.. çünkü sen mutluluktan da ötesin.. Mutluluk seni buldukça güçlendiğini söyleyecek..

Benim gözümde dünya bir gül bahçesine benzer..İlk bakışta güzel kokulu harika bir görüntü verir.Ama ben o dünyaya fazla dalmamaktan yanayım.. çünkü ne kadar içine girersem o güzelliklerin yanında bir o kadar da yaralandığımın farkındayım...Uzaktan seyretmek daha hos geliyor...En azından görüntüsü maddi manevi huzuru yakalamama sebep oluyor.. içine girmeden..Kötülükleri görmemek,bilmemek insanı daha mutlu ediyor..

Dünyalar benim oldu.Mutluluk anında söylenen bir cümledir.Hepimiz çok duymuş veya söylemiş olabiliriz.Mutluluğu, kendi dünyasını kapılarını başka dünyalara açık tutan insanlar yakalar demiştik.Sen dünyaya nasıl bakarsan,dünya da sana. İşte başka dünyalarda kapılarını sana açmıştır.O yüzden dünyalar senin oldu..

O kapıların herkese açılması ve bir daha kapanmaması dileğiyle..

Kalp gözümüz açık olsun...



                                                               Yılmaz SOMUNCU






( İnsanların Dünyası Aynı Mıdır? başlıklı yazı Ebrar_ tarafından 27.10.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.