Evet, bugünlerde Sokrat kapınızı çalabilir. Açar mısınız?
Diyelim ki açtınız, Sokrat’ı içeriye yani evinize davet eder misiniz?
**
Emekli Felsefe Öğretmeni Ömer Faruk Hüsmüllü’nün yazdığı Sokrat İle Meraklı Eşek Arısı kitabı, P-Kitap Yayınevi tarafından yayımlandı. Tüyap Kitap Fuarında okura sunuldu. (Ömer Faruk Hüsmüllü’nün 9 Kasım 2013 günü Kitap Fuarında P-Kitap standında imza günü var.) 
Ayrıca kitap, internet satış noktalarından da temin edilebiliyor.
“Ben kitabı ücretsiz okumak istiyorum.” diyen okurlar olursa, onlar da bu isteklerine internet üzerinden ulaşabilirler. Çünkü çeşitli sitelerde bu eser bölümler halinde yayımlandı.
**
Bu eserde bilge kişi Sokrat, 2500 sene öncesinden günümüze getirildi. Ayrıca;
Sokrat kimdir?
Neden hiç yazılı eser bırakmadı?
Etrafındaki insanları nasıl yönlendiriyordu?
Hangi yöntemleri kullanırdı?
Dik duruşundan niçin taviz vermedi?
Neden ölüme mahkûm edildi, neyle suçlandı?
Hapishaneden kaçma imkanı varken neden kaçmadı ve bilerek ölüme gitti?
Son sözleri ne oldu?
Sorularının cevapları ile onlarca kıssadan hisse ve yüzlerce eskilerin deyimiyle kelâm-ı kibâriye yani aforizma da bulacaksınız.
**
Bu eseri yazmaktaki amacım:
Felsefeyi her okuyucuya sevdirmek,
Felsefe hakkındaki önyargılarla mücadele etmek, (çünkü maalesef hâlâ felsefeden ve felsefeciden korkanlar var…)
Her evin kütüphanesine, her öğrencinin kitaplığına Sokrat’ın girmesini sağlamak,
Eleştiren, sorgulayan bir neslin yetişmesine az da olsa bir katkıda bulunmaktır.
**
Son sözü emekli Edebiyat Öğretmeni, çeşitli büyük dershanelerde yıllarca Bölüm Başkanlığı yapmış olan değerli editörümüz söylesin:
 Özgürce düşünmenin yolu “FELSEFE”den nasibini almaktan geçer.Bu yolu deneyenler belli ölçüde düşünce gücünü artırarak hayata farklı bir biçimde bakabilirler.Bu gerçeklik temel alındığında “felsefe eğitimi”nin insan hayatındaki yeri ve önemi tartışılmazdır.İnsanoğlu çağlar boyu bu gerçeğin bilincinde “özgür düşünce”ye ulaşma çabası içindedir.
Sokrat İle Meraklı Eşek Arısı “felsefe”nin değişik bir tatla sunulmuş biçimidir. Çağımızda yaşayan Sokrat’ı Meraklı Eşek Arısı sayesinde aramızda buluveririz. Doğrulara ulaşmaktan çok düşünme yollarını gösteren bir anlayışla sizi felsefenin derinliklerine sürükleyiverir diyaloglar. Siz de konuyla ilgili düşünceler geliştirmeye başlarsınız.
Kimi zaman Meraklı Eşek Arısı’nın zekâsına kimi zaman Sokrat’ın çelebice tutumuna hayran olursunuz. Anlatım öylesine doğaldır ki Felsefe ile iç içe olduğunuzu fark etmezsiniz bile.
Okuyun “Sokrat İle Meraklı Eşek Arısı”nı. Özgür düşünceye bir adım daha yaklaşmış olacaksınız.
Rasim Yıldız-Edebiyat Öğretmeni
( Sokrat Kapınızı Çalarsa başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 7.11.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.