BİR DEFA DAHA MAŞALLAH

         Ahmet AYAZ

GAZİANTEP GÜNEŞ GAZETESİ  14 OCAK 2014

 

       Yozgat küçük bir ilimizdir. Ahmet’in babası Yozgat’ın sayılır isimlerindendi. Ticaretle uğraşıyordu.. Ahmet ise çalışkan bir lise öğrencisiydi. Sesi güzel, sazı da oldukça güzel çalanlardan birisi idi. Ahmet İstanbul Üniversitesini kazanmıştı. Ahmet İstanbul’a otobüs biletini almış, yarına yolcu olacaktı.  Ahmet’in babası tam akşam saatinde iş yerini kapatmadan  önce,  çalışanlarını evlerine  gönderdikten sonra “Ahmet’im hele gel şu yanıma otur da seninle konuşacaklarım var. Yarın İstanbul’a  gidiyorsun. Yanıma gelen arkadaşlarım seni sorarlarsa,  Ahmet İstanbul da çalışıyor mu diyeyim. Yoksa İstanbul da üniversite mi okuyor diyeyim” dedi. Ahmet çok  şaşkın bir vaziyette “Niçin bu soruyu sordunuz baba” deyince, Ahmet’in babası “Oğlum sesin oldukça güzel, sazı da iyi kullanıyorsun. Arkadaşların, hele Ahmet  şu sazını al eline de, biraz eğlenelim derler. Bir kaç türkü çalıp söyledikten sonra bu böyle iyi gitmiyor. Hele birkaç bardak atalım” deyince bu bir alışkanlık haline gelir,  senin dersler yatar. öğrencilik suya düşer, Ben de arkadaşlarıma karşı mahcup olurum.  Eğer öyle olacaksa  ben arkadaşlarıma Ahmet İstanbul da çalışıyor diyeyim de, senden bir kaygım olmasın” dedi.

       Ahmet “Baba siz Ahmet İstanbul da  üniversite okuyor deyin” dedi. Ahmet o gece sabahı zor etti.  Bir kardeş  gibi evinde sakladığı sazını yanında götürmedi.  Geçen zaman içinde ders çalışmayı birinci planda tuttu ve üniversiteyi bitirdikten sonra, Yozgat Sağlık Meslek Lisesine  öğretmen olarak tayini çıktı. Görevine başladı ve ilk maaşını bir zarf içinde alıp babasına getirdi. Babasının masasına indirdiği zarfın ne olduğunu babası sorunca, “Baba maaşım” dedi.

Babası “oğlum sen artık hayata atıldın, öğretmen oldun. Sana harçlık lazım. O parayı sen kullanacaksın. O zarfı al”  deyince, Ahmet “baba benim harçlığımı siz zaten veriyorsunuz. Ben o zarfı size getirdim. siz o zarfı alınız”  dedi.  Akşam oldu, Ahmet Hocanın  babası iş yerini kapattı, Ahmet Hoca  ile birlikte evlerine doğru yürüdüler.

Ahmet Hoca, derslerine girdiği iki süper öğrenciyi gözüne kestirdi, bunlardan birisini babasına evlenmek için düğür göndermeyi düşünüyordu. Kızlar son sınıflar, ikisi  de her yazılı da 10 puan alıyorlar. Ahmet Hoca,  bunlardan birisine ikinci dönem notlarında, not defterine  hak ettikleri 10 puanı yazıyor, fakat kendilerine sınıfın içinde  sıfır olarak okuyor. Kız da hiç itiraz yoktur. Arkadaşı Ahmet Hocanın yanına geliyor ve özür dileyerek, arkadaşının niçin sıfır puan aldığını soruyor. Ahmet Hoca “Kendisi gelsin. Kendisi niçin gelmedi” deyince, kendisi gelmez. Ben şimdiye kadar hiçbir öğretmenimin karşısına çıkmadım, şimdi de çıkmam diyor” diye cevap verdi.  Kızlar başarı ile mezun olduktan sonra, Ahmet Hoca babasına aynı kızı istettirdi ve evlendiler.  Ahmet Hoca ile eşini bir akşam babası eve yemeğe çağırdı.  Söz, sohbet, yiyip içtikten sonra, Ahmet Hocanın eşine, Ahmet Hocanın babası bir paket sundu. “Kızım o paket hediyenizdir” dedi. Ahmet Hoca ile eşi  evlerine dönüp de o paketi açtıklarında, paketi göreler ki, ne göreler? O paketin içindekiler Ahmet Hocanın her ay  verdiği zarflar ve ayrı ayrı  içinde maaşları görülüyor. Ahmet Hocanın her ay  harçlığını vermiş,  maaşı ile dolu zarfların hiç birisini babası açmamış ve kendisine takdim etmiş. Basbayağı yüksek miktarda birikmiş bir para.  Böyle baba ve  evlada maşallah denmez mi?  Ben burada maşallah dedikten sonra, bir defa daha maşallah diyorum. Böyle mutluluğu yüce Allah hepimize nasip eylesin diyorum.

 

( Bir Defa Daha Maşallah başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 14.01.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.