İnsanların çoğunluğu en azından ortalama bir zekaya sahiptir..Yani kafa , beyin herkeste var..Hatta insan olmayan canlılarda bile ..Akıllı olmak var olan zekayı nasıl kullandığın ile ilgili bir şey sanırım..Kişi ortalama olan zekasını istikrarlı bir biçimde işlerse başarıya ulaşabilir ..Çünkü bu insanın ruhu genetik faktörlerden veya çevresel şartlardan etkilense bile bunu avantaja çevirme kapasitesine sahiptir..

              İnsan vardır bir gördüğünün ezberine alır , hızlı düşünür , hafızası iyidir, hazır cevaptır fakat var olan bu beyin melekelerini doğru kullanmayı beceremez....O insan akıllı değildir..İnsan vardır ortalama bir beyin kapasitesindedir ama sistemlidir..Sabırlıdır, inatçıdır..Pes etmez, mevcut malzemeyi en iyi şekilde işler ve hayatta başarılı olur..Bu insan akıllıdır..

              Demek ki zeki olmak akıllı olmak demek değil..İşin içine ruh , maya ne derseniz deyin muhakkak giriyor..İnsan var zeki ama tembel hatta bu zekasını nasıl daha fazla tembellik yaparıma ayarlamış..Başkaları çalışsın o arada geçinsin peşinde..Bu insan yanlış insandır..İnsan var bir kerede anlayamıyor ama yinede pes etmiyor..Zaman ayırıyor anlamaya çalışıyor gerekirse yardım istiyor ve başarıyor..Bu insan doğru insandır..

             Elbette hem zeki olup hem de bunu doğru kullanabilenler de var ..Bu insanlar zaten hayatta en üst basamaklarda yer alıyor..Maalesef  düşük zekalı insanlarda var yardıma ve bakıma muhtaç yaşıyorlar..Meselemiz bu iki gurup ile değil..

             Mesele zekasını çakallık, yaslanma, ağlama, arabeskleşme, ajitasyon yapmak için kullanan kişilerle..Ben bu kişilerden uzak duralım gerektiği yerde de hiç çekinmeden durumlarını yüzlerine vuralım derim..

Selamlarımla

ZEKİ AKYÜZ

             

( Zeka Ve Akıl başlıklı yazı Eleskowich tarafından 25.01.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.