• İbnu Abbas (ra) anlatıyor: Resulullah (sav) buyurdular ki:

    “ İki (büyük) nimet vardır. İnsanların çoğu onlar hususunda aldanmıştır:  Sıhhat ve boş vakit!”

    (Buhari, Rikâk 1)
    Efendimiz (as) asırlar önceden zamanın ve sağlığın  ne kadar önemli olduğunu bizlere bildirmiştir.Genelde bizler sağlığın kıymetini hastalanınca hastanede,zamanın değerini boş vakit geçtikten sonra meşguliyet gelince anlıyoruz.
    Zaman su gibi akıp geçmektedir.Lakin çoğumuz bunun farkında değiliz.Farkına tam manası ile varamıyoruz.Leyleğin ömrü derler ya laklakla geçermiş.(teşbihte hata yoktur)Bizlerde zamanı boş ve zararlı söylemlerle  geçiriyoruz. 
    Nitekim günümüzde zamanın ne kadar önemli olduğu aşikar.Büyük şirketler zaman yönetimi konusun da seminerler vermekte,paneller düzenlemekte.Gelişmiş ülkelere baktığımız zaman  genelde zaman yönetimi konusunda bilinçli,vatandaşlarını da bu konularda bilinçlendirmekte.
    Bizler de zamanın değerinin farkına varmalıyız.Geçen zamanı dünyaları versen geri getiremezsin.Önemli olan içinde bulunduğun anı doğru değerlendirmek,farkına varabilmek
    Bizler de şu dakikadan itibaren planlı bir şekilde hayatımız da farkındalık oluşturmalıyız.Zamanın elmastan değerli olduğunun farkına varmalıyız.Durup düşünmeliyiz.Geçen zamanın içinde harcanıyor muyum,yoksa zamanı ben mi harcıyorum.Temel sorun bu.Teşhisi iyi koymak sorunu temelinden çözmek için çok önemli.
    Mum misali çevreyi aydınlatırken kendimizi bitirme meliyiz,yani zamanın içinde erime meliyiz.Kendimizi eritmemek için de zaman yönetimi nasıl olmalıdır.Hayatımı nasıl düzenlemeliyim sorularına tutarlı cevap verip ,tutarlı cevapları hayatımızda geçen saniyelerde uygulamak zorundayız.
    Tam bu nokta da şu soruyu hepimiz kendimize soralım.
    Acaba ben zamanımı boşa geçirenlerden miyim,yoksa ben zamanımı beşe bölenler den miyim.
    Çözüm zamanımızı beşe bölmek.İstikrarlı bir yaşantı istiyor isek beş vakit namazı düzenli kılmamız gerekmektedir. Çünkü NAMAZ ergenlik çağına giren her kadın ve erkeğe farzdır.
    Yirmi dört saatini beşe bölen insan planlamasını doğru yapar.Zaman yönetimi konusunda deneyim kazanır.Hayatı düzene girer.
    Zamanını boşa geçiren kardeşlerimiz,zamanın değerinden gafil olanlarımız hep şu sorulardan yakınırız.
    Zamanım yok,zamanım bir olsa ,zaman nasılda geçti fark edemedim.Şu işim de yarım kaldı(vs)...
    Zamanın nasıl yönetileceğini bilmeyen kardeşlerimiz zamanını ya dedikodu ile ya onu bunu çekiştirmek ile,ya da boş ve faydasız sözler konuşarak ,kimseye faydası olmayan işlerle meşgul olarak değerlendirmekte.Kar ettim zannederken mum misali kendini eritmekte
    Bizlere verilen zamanı güzel değerlendir mezsek hem bu dünyada hem de ahiret hayatında hüsrana uğrayanlardan oluruz.(Mazallah,Allah korusun;amin)
    Dostlar .Gelin uyanalım.Edep sahibi olalım,İlla edep diyelim,Haddimizi bilelim.Zamanımızı Rabbimizin istediği şekilde dosdoğru istikamette değerlendirelim.Azrail (as)kapıya dayanmadan ,zamanımız varken ,en güzel bir şekilde değerlendirelim.Bu şekilde zamanı güzel yönetirsek  hem biz kazanırız Hem de toplum kazanır.Bol ,bereketli kazançlar .Hürmetler efendim İlyas DOĞRU KARS
     

( Zaman Yönetimi başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 2.02.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.