Atatürk Demekten Gurur Duyuyorum

 

Son yıllarda içinde tabiiyetine mensup olduğum Türkiye Cumhuriyetinin bir evladı olarak

bu güzel ülkemi ve ülkenin kurucu büyüklerine yapılan aşağılamaları ve hakaretleri üzülerek seyrediyorum !!

 

Bu ülkeyi kurarken ecdadımız olan Osmanlıyı elbette hataları sevapları ile yad ediyorum.

Yedi yüz yıla yakın hüküm sürmüş bir Cihan İmparatorluğu yapmış devletin gücünü yitirmesi ile dağılan ve yok olmaya yüz tutmuş öldü denilen bir Türk milletini küllerinden bir avuç vatan evladı ile bu cumhuriyeti bu ülkeyi kuran Atatürk…

 

Yıllarca cepheden evine gitmeyen karısını kızını çocuğunu bile tanıyamayan Cumhuriyet’in kurucularına iki ayyaş denmesi içimi acıttı. Ben buna bir dil sürçmesi ile baktım- olabilir- belki bir insanın dili sürçer, belki hatadır diye kendime teselli verdim..

 

Ama zamanlar ilerledikçe bunun böyle olmadığını görürken, hemi sesiz kalmamı hemi de bunları sineye çekmemde kendimde bir aşağılanma hissettim çünkü ben bir Cumhuriyet çocuğuyum ve bana böyle bir ülke bırakırken atacak mermisi olamayan, atın pisliğinden arpa seçip yiyen, midesine taş bağlayan,  bir kepçe üzüm hoşafı ile üç gün savaşıp bu ülkeyi bize bırakanları küçümseyerek aşağılayarak anlatanları Allah’a havale ediyorum,

 

 

Bu ülkede kırk bin kişinin ölümüne sebep olmuş ve bu ülkeyi bölmeye çalışan birine sayın diye hitap ederken değerli devlet büyüğüm padişahları sayarken ballandıra ballandıra anlatıyor,sıra Cumhuriyet’in kurucusu Mustafa Kemal Atatürk olunca!!Mustafa  Kemal diyor.

 

 Atatürk demekten hicap ediyor gibi !! Salonu dolduran ve Fatih Projesi kapsamında tablet bilgisayar dağıtımında konuşurken, sadece Mustafa Kemal diyor. Ne tuhaf Atatürk kelimesini kullanmıyor… Sanırım özenle ve bilerek. Çünkü milletim diyor ama o milletin adını Türk milleti olarak bir türlü söyleyemiyor.

 

Konuşma devam ediyor sayın büyüğüm. Mustafa Kemal diyince yüzlerce çocuk ATATÜRK diye alkış tutuyor: ne güzel bir cevap.

 

 Bir çocuğumuz da başka bir cevap veriyor bir işaret yaparak, tabi demokrasi hakkını kullandı. Varsa adresini falan korumalar öğretmenden soruyordu. Bunları haberlerde izlerken gerçekten nereye gidiyoruz diye düşünüyorum.

 

Bu ülkede elbette güzel yapılan her şeye çok teşekkür ederim, dua ederim. Allah razı olsun derim çivi çakandan.

 

Fakat bu ülkede saltanat süren kendilerine bu imkânı Atatürk’ün kurduğu cumhuriyetin sağladığını unutmamalı. Osmanlının dokuz cephede savaşıp sekizinde yenilgi aldığını bir cephede galip geldiğini o cephenin de İsmet İnönü’nün batı cephesi olduğunu unutmamalıdır.

 

 On bir milyonluk imparatorluk nüfusunun sekiz milyona yakını kadın ve çocuklar, geri kalan üç milyon kişinde cephelerde savaşta ya da savaş esiri olduğunu  cepheye gidecek asker olmadığını Lozan’a nasıl gidildiğini  Sivas Lise’nin öğrencileri, tıbbiyeli örgenciler ve Tokat da on beş yaşındaki çocuklara yazılan hey on beşli, on beşli türküsünü okumasını tavsiye ederim. Necip Fazıl’dan ya da Mehmet Akif ‘ten şiiri oku ama o türküyü de hatırla !!!

 

‘Çanakkale’de falan millet filan millet yedi düvel vardı diyenlere de, Çanakkale’yi çok iyi araştırmalarını tavsiye ederim. Vardır elbette her vilayetten ellişer yüzer kişi ama en çok Epir, Mora, Selanik ,yani balkan Türkleri, Bulgar, Türleri Trakyalılar, Manisalılar, Çanakkaleliler, Balıkesirliler, Afyonlular, Burdurlular Aydınlıların, Denizli, Uşak Kütahyalıların, Çanak kale şehitlerinin yüzde doksanını oluşturduğunu göreceksiniz .

 

Açıklama:(Balkan Türklerinin çok olma sebepleri)

Balkan savaşlarında Osmanlı’yı Balkanlar’dan atan Haçlı küreseller Çanakkale Savaşı’na yüzde yüz galibiyet gözü ile baktıklarından Balkanlar’dan, Osmanlı’ya yardım yapıyorlarmış gibi göstererek Türkleri Çanakkale’ye salarak:’’ Nasılsa bunlar kaybedecekler ölecekler biliyorlar. ‘’Oradaki nüfus yapısını lehlerine çevirmek için böyle bir yola başvurduğu görülecektir.

 O yüzden Çanakkale’de falan da vardı fişman da vardı diyenler ben sadece araştırın diyorum.

Ama o deha Mustafa Kemal Atatürk bunu o askeri dehası ile tam tersine çevirmiştir.

 

Vardır elbette ama ekseri ağırlık bu yöre insanınıdır sebebi ise ulaşımdır en yakın cephe en yakın yerin insanı gönderiliyordu.( ulaşımdan dolayı)

 

Bu şartlar da bu Cumhuriyet’i kuranlara,  sırf ego tatmini mi desem kin mi, nefret mi desem küçümseme mi desem bilemiyorum, doldurdum boşalttım bir kaba koyamadım, karar sizin.

 

Türk milletinin doğuşu Çanakkale varoluşun kıblesidir. Atatürk’tür Atasıdır der saygılarımı

Bu Cumhuriyeti kuran bedel ödeyen, erden, komutanına, gazisinden, şehidine minnetlerimi sunuyor mekânları cennet olsun diyor, dualarımla yâd ediyorum.

 

Saygılarımı sunuyorum…

 

Bekir Akbulut

18.02.2014

 

 

 

 

 

 

 

 

( Atatürk Demekten Gurur Duyuyorum başlıklı yazı Ozan İhlasi tarafından 19.02.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.