YENİ YILA GİRERKEN

Dünya aleminde bir yılın bitimi yeni bir yılın başlangıcı olarak,tüm insanların ortak duygularda birleştiği,beklenen mucizelerin,umutların,arzuların,dileklerin,hedeflerin,iyi-kötü yaşanan her ne varsa yapılan muhasebelerin,hüzünlerin,dünyada gezindiği sıradan bir gündür aslında.

Eğer yeni yılda insanlar kendilerini yenileyecek geliştirecek,yaşamını dahada güzelleştirecek pozitif kararlar alırsa ve o kararlar doğrultusunda yeni adımlar atarsa,devamını sürdürmeyi başardığında kendi iradesinin güçlü olduğunun farkını hissetmesiyle farkı fark edecektir.

Yeni yılın nasıl geçeceğini her ne kadar bilmesek de kaçırılmamış fırsatlarla,elimizde var olanlarla elimizden geleni yapabilirsek,mucizelerle karşılaşmak hiç o kadar da zor değil.
Her birimizin farklı pencerelerden baktığı yeni yılı,mütalaa ettiği vicdan muhasebesinde tutulan kayıtları irdelediği,hüznün diyarına yapılan yolculuğun daha güzel geçmesi için iyi dilekleri,duaları,umutları olan yolcularıyız.

Hüznün yolculuğunda paylaşmak daha güzel,daha hoş,bir o kadar da manidar.
Bitecek yılın arifesinde bir çok duyguyu bir arada yaşıyorum.
Sevinçten öte,alabildiğine hüzün var bu günde.
Sınırsız olmadığını çok iyi bildiğimiz sayılı ömrümüzün misafirliğinde,bitecek yılın ardında görebildiklerim pek de iç açıcı değil.

Gelecek yıldan neler mi bekliyorum?

Öncelikli isteğim dünyada savaşların,zulümlerin olmadığı,barış,birlik beraberlik,kardeşlik,dostluk içerisinde sevgiyle yaşayan insanlar topluluğu.
İnsancıl duyguların ön planda tutulduğu,gözetildiği,yalansız çıkarsız ,hilesiz,manevi değerlerin kaybolmadığı yaşatıldığı,sağlıklı,huzurlu,güvende,birbirlerine saygı ve sevgiyle yaşayan insanların dünyasını görmek istiyorum.

Sonra...

Doğanlar ölenler,hastalananlar iyileşenler,kaza geçirenler sakat kalanlar,evlenenler ayrılanlar,sevenler sevilenler,işe yeni başlayanlar emekliye ayrılanlar,sevinenler üzülenler.en son da yine ölüm geçer aklımdan...
Ölümlerle kapıları kapanan harabeye dönen evler,sahiplerini yitirmiş öksüz yetim kalmış başıboş sokaklar,gözümün penceresine loş bir perde gibi asılırlar dizin dizin...

Yeni yılda yepyeni başlangıçlar yapmak için çok uzaklara gitmelere,düşlemeye,hayale dalmalara gerek yoktur.
Herkes bulunduğu kendi çevresine empatiyle bakabilse beklenen hayal edilen mucizelerin,umutların,arzuların,dileklerin,hedeflerin yönünü bulmasında bir harita olduğunu görebilir.

Bu yeni yılda beklentilerimin arasında en çok etkilendiğim ALS hastalığı olan üst kat komşumuzun gözlerindeki ışığın enerjisinin kaybolmamasını ümit ediyorum.
Yakından tanık olduğum sağlıklı bir insanın nasıl birdenbire günbegün,önce kollarını,sonra ayaklarını,sırasıyla konuşmasını,yemesini,içmesini,dahası nefes alıp vermesini sağlayan kasların işlevini tamamen yitirişini,eriyişini görmek insanı hem derinden üzüyor hem de çoğumuzun hastalanmadan kıymetini bilemediği,sağlığın ne kadar önemli olduğunu bize hatırlatıyor.
O halde bile bırakmadığı gülümsemesi,selamı kelamı,nezaketini;kartona yazılmış alfabetik harfleri göz hareketleriyle ne demek istediğini kelimelere cümlelere dönüştüren,dillendiren,sevgiyle,sabırla,itinayla bakan eşi ve çocuklarının,yeni yılda yalnızca sağlık ve birazcık da olsa iyileşme dualarını duyar gibiyim.

Yeni yılda bir başka dileğim de,Malatya'daki çok sevdiğimiz karşı komşumuz abimizin,sigaranın en büyük etkenlerden biri olduğunu düşündüğüm,Akciğer CA,rahatsızlığından dolayı 1 yıldır süren tedavi sonrasında,1 haftadır yoğun bakımda.
O aklımızda,fikrimizde,sevgimizde.
Ailece duamız,dileğimiz,onun yaşaması,iyi olması ve eski sağlığına tekrar kavuşması.

Yeni yılda sevincim diyebileceğim şey de,çok sevdiğim iki can arkadaşımın 
yıllardır içtikleri sigarayı bırakma dilekleri,girişimleri...
Onları can-ı gönülden destekliyorum,bırakabileceklerini biliyorum,istiyorum,kutluyorum.
Onlar ki eşleri aramakla bulunamaz.
Biri çok sevdiğim gül Gonca'sı,diğeri de Elmas değerinde,sevdiğim nadide insanlar onlar...

Herkese sağlıklı,huzurlu,hayırlı,saygı,sevgi ve barış içinde nice yıllar dileğimle...

AYLA CERMEN TÜFEKÇİ 
( Yeni Yıla Girerken başlıklı yazı Ayışığı tarafından 4.04.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.