17 Nisan 1940

Köy Enstitülerinin kuruluşunun 74. yılı

 

Cumhuriyetimizin ilk yıllarında:

ülke aydınlanması

köy kalkınması

Cumhuriyet Devrimlerinin anlatılıp, yaygınlaştırılması

eğitimde ulusal bir hamlenin başlatılması için en önemli eleman” Öğretmen” olarak görülmüş, bu süreci ülke genelinde başarıyla yürütecek genç öğretmenlerin bilgi, beceri ve azimle donatılacağı önemli bir kurum olan “ Köy Enstitüleri”  kurularak amaca doğru yol alınmıştır.

 

Dünya örnek olabilmiş  sosyal bir proje olan Köy Enstitüleri, ne yazık ki, siyasi mülâhazalarla  kapatılmış, ileriki yıllarda bunun ne kadar yanlış bir iş olduğu da görülmüştür.

 

Ülke kalkınmasını köyden başlatan bu projede büyük emeği geçen; başta zamanın Milli Eğitim Bakanı Hasan Âli Yücel ve Öğr. Okulları Gn.Müd. İsmail Hakkı Tonguç olmak üzere tüm emek verenlerine teşekkür ediyor saygılarımızla anıyoruz.

Köy Enstitülerinin tüm öğretmen ve öğrencilerini saygıyla anıyoruz …

 

 GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN  

 

*muzaffer yıldırım

( Köy Enstitüleri başlıklı yazı Muzaffer 45 tarafından 17.04.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.