Manisa'nın Soma İlçesi'ndeki özel bir şirkete ait kömür madeninde trafo patlaması nedeniyle çıkan yangında çok sayıda işçinin hayatını kaybettiği, yüzlerce işçinin ise madende mahsur kaldığı bildirildi. Ölü sayısının artmasından endişe ediliyor.

AFAD'DAN AÇIKLAMA
Manisa'nın Soma İlçesi'ndeki Soma Holding'e ait olan kömür madeninde trafo patlaması nedeniyle yangın çıktı. Soma kaymakamı Mehmet Bahattin Atçı en az 200-300 işçinin madende mahsur kaldığını açıkladı. AFAD yaptığı açıklamada, 17 işçinin öldüğünü 11 işçinin yaralandığını 200'ün üzerinde işçinin mahsur kaldığını açıkladı. Soma'da maden ocağındaki yangın sonrası madenin içinde mahsur kalan işçilerden bazıları sağ olarak çıkarılmaya başlandığı haber verildi.En son edinilen bilgilere göre ;

Hayatını kaybeden madenci sayısı 274’e yükseldi EnerJİ VE Tabii kaynaklar Bakanı Taner Yıldız Manisa nın Soma ilçesindeki maden ocağında çıkan yangında ölenlerin sayısının 274'e yükseldiğini söyledi.


YERİN 2 KM ALTINDA YAŞAM SAVAŞI
Soma'da bir şirkete ait bir kömür ocağında meydana gelen patlama nedeniyle çok sayıda işçi mahsur kaldı. Ege Bölgesi’ndeki kömür işletmelerine ait bütün arama kurtarma ekipleri Soma’ya yönlendirildiği açıklandı.

Soma'da maden ocağındaki yangın sonrası madenin içinde mahsur kalan işçilerden bazıları sağ olarak çıkarılmaya başlandı.Ambulanslar Soma ve çevre ilçelerdeki hastanelere yaralı işçileri taşıyor. Eynez mevkisindeki bir maden ocağında trafoda çıkan yangın sonrası yerin 2 kilometre altında mahsur kalan işçileri kurtarmak için uzman ekiplerin çalışması devam ederken, mahsur kalanlardan bazıları arama kurtarma ekiplerince çıkartılmaya başlandı.

Madenden çıkan her işçi, yakınları tarafından alkışlarla karşılandı. İşçilerin bir bölümünün yürüyerek çıktığı, sedyeyle çıkarılan bazı işçilerin ise hayati tehlikesinin bulunmadığı gözlendi. Çıkarılan işçiler, maden önünde bekletilen ambulanslarla hastanelere sevk ediliyor.

Bu sırada çok sayıda işçi ailesinin madenin önüne yığılması nedeniyle güvenlik görevlileri kalabalığı dağıtmaya çalışıyor. Çok sayıda işçi yakınının madene ulaşmak üzere yola çıkması nedeniyle ilçe merkezi ile maden arasındaki 30 kilometrelik yolda konvoy oluştuğu bildiriliyor.

Maden önünde bekleyen bazı işçi yakınlarının dua ettiği bazılarının da fenalaştığı gözlendiği açıklandı...

Tüm maden işçilerine ve ailelerine şahsım adına başsağlığı diliyorum.Kardeşlerimin acısı benimde acımdır...Bir daha böyle olumsuzlukların tekrarlanmaması dileğiyle...:

Not:

 Soma ilçesindeki maden ocağında çıkan yangında ölenlerin sayısının 

301'e yükseldiğini öğrendik....20*05*2014 tarihi  ihtibarı ile...

Kaynak :internetten derlenmiştir....

( Soma Maden Ocağı Faciası başlıklı yazı M.Ali Ünsal tarafından 14.05.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.