YAŞA SEVDİĞİM

        

                       Uğruna canını eyledin feda

                       Asla demedin ki bir kez elveda

                       Seni benim için gönderdi Hüda

                       Yolun uğramasın kışa sevdiğim

                       Dünyalar durdukça yaşa sevdiğim.

 

        Kültür Sanat Faaliyetlerinin vazgeçilmez isimlerinden birisidir o: Kapadokya Bölgesinde yaptığı organizasyonlarla adını uluslararası arenada duyurmuş bir hanımefendiden bahsediyoruz. Peri Kızı lakabıyla ün yapmış, Nevşehir ilimizin kültür- sanat çalışmasına adını altın harflerle yazdırmış saygın bir arkadaşımızdan: Ayşe Paslanmaz kardeşimizden söz ediyoruz. Program yapımcısı, gazeteci, şair, yazar, iş kadını, on parmağında on hüneri olan Ürgüp FM’in sahibi Ayşe Paslanmaz’ dan…

     Kayseri Çanakkale şiir yarışması ödül töreni programında çantası kitap dolu olduğu halde çıktı karşımıza. Yeni çıkardığı şiir kitabı:” Yaşa Sevdiğim”  vardı elinde: kitabını imzalayıp  şair konuklara takdim ediyordu..

 

                        Çok özledim dersin sen şu sıralar

                        Ne yapsan kapanmaz ten de yaralar

                        Hasret her gün bin bir aralar

                        İstesem de sana gelemem artık.

 

          Ayşe Paslanmaz 1969 Nevşehir doğumlu, Yerel Yönetimler ve Uluslar arası İlişkiler Mezunu ve Kapadokya Şairler Yazarlar Birliği Derneği Başkanı, İLESAM Nevşehir Temsilcisi, Ürgüp Ticaret ve Sanayi Odası Disiplin Kurulu Başkanı, Nevşehir Gazeteciler Cemiyeti Yönetim Kurulu Üyesi ve sarı basın kartı sahibi. Bu çok yönlü çalışmasıyla adını ülke geneline duyurmuş saygın bir kardeşimiz olup Yozgatlı şairler ve yazarlarla olan samimi ve içten diyalogu bizleri  fazlasıyla mutlu etmektedir.

      “ Yaşa Sevdiğim” şiir kitabını aldıktan sonra defalarca gözden geçirdim. Kitaba  yoğun  bir emek verdiğini biliyordum, aynı zaman da “Simurg Ateşi” grubundaki arkadaşlığımız nedeniyle onunla yakıyken tanışma fırsatı da bulmuştum. Hanımefendi, saygın, nezaketli, çalışkan ve cesur gayretiyle hep dikkatimi çekmiş, başarılarını gıpta ile takip ettiğim bir kardeşimdir..

 

                    İçimde bir yangın durmadan yanar

                    Yaram bir değil ki bin kere kanar

                    Peri Kızı seni durmadan anar

                    Gözlerim yollarda seni bekledim.

 

       Nevşehir’in tanıtımı ve kültür sanat faaliyetlerinin gelişiminde emeği, alın teri olan  Ayşe Paslanmaz kardeşimle illerde yapılan bir çok kültür- sanat  faaliyetinde birlikte olduk. Her programın seçkin isimlerinden birisiydi o: “Yaşa Sevdiğim” kitabı onun çalışmalarının özetini içeriyor. Sevgiyini, aşkı, vatan sevgisini, özlemi ve hasret duygularını dile getiren şiirlerinde arkadaşlığı kardeşliği ve insanlık sevgisini dizlerinde nakış nakış işliyor. Dopdolu bir eserle edebiyat dünyasına çıkış yapmış olması doğrusu beni fazlasıyla duygulandırmıştı.

 

                       Bizler Türk’üz vatan için can verdik

                       Şehit verdik al bayrağa kan verdik

                       Yedi düvel tüm dünyaya şan verdik

 

                        Ben vatana ben bayrağa aşığım

                       Tarih boyu sönmeyen bir ışığım.

 

     Anlatımı içten, dili sade ve duru, şiir tekniği ile halk edebiyatına uygun anlatım tarzı olan Ayşe Paslanmaz Yaşa Sevdiğim isimli eserinin ön sözünde şu ifadelerle duygularını özetliyor:

“Şiir dilinin derin yapısı ve dizeler arasında gizlenen hüzünlü hazzın cazibesi bana şiiri hep sevdirdi ve şiirden mülhem gönül evimin içinde bir ev inşa ettirdi.. Şiirlerimde sıkça işlediğim aşk ve sevgi gibi konular 21. asrın manadan uzak maddeyi putlaştıran duruşuna bir karşı koyuş olarak taammüden seçildi…”

       Çeşitli gazetelerde, antolojilerde ve dergilerde şiirleri yayımlanan Ayşe Paslanmaz, aldığı ödüllerle de adından  sıkça söz ettirmiş, birçok başarılı organizasyona imzasını atmış bir iş kadınıdır o. Teşekkür, takdir ve katılım belgeleri ile aldığı ödüller takdire şayandır. Kapadokya Bölgesinde “2008 Yılının En İyi İş Kadını ve firması Ürgüp FM de 2008 Yılının En İyi Radyosu seçilmiştir.

 

                     Saçlarım ağarsa belim bükülse

                     Gözyaşlarım damla damla dökülse,

                     Resimler duvardan bile sökülse

                     Gözümde bu aşkın hatırası var.

    

         200 Sayfaya ulaşan kapsamlı eseriyle edebiyat dünyasında ben de varım diyen Ayşe Paslanmaz’ı tebrik ederken “ Yaşa Sevdiğim” isimli eserini beğeni ve zevkle okumaya devam ediyoruz. Kalemi daim olsun, sevgi ve kardeşlik duygularıyla seslenen tatlı dili hiç susmasın. Vatan, millet ve bayrak aşkıyla dolu olan yüreği her zaman güzel şiirler terennüm etsin. Eseri hayırlı olsun, değerli kardeşimi canı gönülden kutluyorum. O güzel eserini okudukça kendisini daha iyi anlayacağımıza inanıyorum.. Buram buram vatan kokan, burcu burcu sevgi tüten, gül bahçesinde bülbül olup namelerle güzellikleri terennüm eden Ayşe Paslanmaz kardeşlime Yozgat’tan sevgilerimi, selamı yolluyorum. Kalemin daim, eserin de hayırlı olsun değerli kardeşim…

                       Peri kızı ruhta kaynıyor volkan

                              ***********

                       Bahçelerde gülüm yollarda tozum

                       Uğrunda ölesim ölesim gelir,

                       Ekmeğim, aşımsın soframda tuzum,

                       Uğrunda ölesim ölesim gelir..

 

Yorum Ahmet SARGIN

 Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı

      

( Yaşa Sevdiğim başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 24.05.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.