Perşembenin gelişi çarşambadan belliydi aslında ama görmek için, anlamak için geniş ufuklu olmak, olayları iyi gözlemlemek, iyi okumak gerekiyordu.


Nisan 2012'de, Musul ve Kerkük bölgesine dikkatleri çekmek, orada yalnız olduğunu fark ettiğimiz soydaşlarımızı gündeme getirmek ve bir kamuoyu oluşturabilmek adına Balıkesir'de bir Kerkük gecesi yapmaya karar verdik, bunun için gerekli girişimlerde bulunduk ve Türkmeneli Dernekler Federasyonu Başkanı Kemal Beyatlı Bey'le irtibata geçtik, ancak programları nedeniyle Balıkesir'e gelemedi. Bu arada bize bir mail gönderdi.


"Irak Eller: Türkmeneli" başlıklı yazımda bu maile yer vermiş, yazıyı internet sayfamızda yayınlamıştım, ancak önemine binaen bugün maili noktasına dokunmadan tekrar yayınlama gereği duyuyorum. Buyrun Kemal Beyatlı Bey'in bugünü haber veren e-postası:


Sn. Mustafa Kuvancı


Bayşad (Balıkesir Yazarlar ve Şairler Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı


Başkanım, manidar bu girişiminiz bizi çok mutlu etti. Türkmenler haklı davalarını duyurmak için sizler gibi duyarlı yöneticilere ihtiyacı var. Allah sizlerden razı olsun.


Başkanım, sizin bu gecenize şahsen katılmak isterdim. Sizleri de yakından tanımış olurdum. Ancak Bilecik Ünv. İle yapmış olduğumuz bir sempozyum nedeniyle üzülerek söylüyorum sizin düzenleyeceğiniz Kerkük Gecesine katılamayacağım.


Sizlerden ricamız Kerkük Gecesinde ele alacağınız konular arasında şu konulara da yer verirseniz sevinirim:


1.       Türkmeneli (Irak Türkmenlerin yaşadıkları bölgenin adı) Türk coğrafyasının güney sınırıdır. Bu sınırı korumak Türkiye devletinin, hükümetinin ve bütün partilerinin programında, stratejisinde yer alması gerekir.


2.       Şu anda Türkiye hükümeti Irak’ın kuzeyiyle işbirliği yapmaktadır. Bu işbirliğin ana başlığı ticari menfaatler doğrultusunda yol almaktadır. Oysa milli çıkarlar ve aynı soydan ve kandan olan kardeşlerin çıkarı üç-beş kuruşa kurban edilmek Türk devletine ve hükümetine yakışmaz.


3.       Irak’la olan politik ilişkiler Bağdat merkezli olmalı. Irak’ın kuzeyindeki oluşumla işbirliği yapılırsa ister istemez Irak’ın bölünmesine çanak tutulmuş olur. Buda sık sık Irak’ın bütünlüğünden bahseden Türkiye hükümetinin söylemine ters düşmektedir.


4.       Türkmenlerin yaşadıkları şehirlere 2003 ten beri yoğun şekilde Kürt göçü yapılmaktadır. Yakın zamanda Türkmen şehri olan Erbil’deki Türkmenleri nasıl asimle ediliyorsa şimdide Kerkük’teki Türkmenleri asimle edilmeye çalışılıyor. Türkmenlerin yoğun oldukları semtlerde suikastlar, patlamalar yapılıp Türkmenleri şehit edilmektedir. Türkmen iş adamların çocukları kaçırılıyor. Büyük paralar fidye olarak istenmektedir.


5.       Bütün patlamalar Türkmen bölgelerinde yaşanıyor. Neden Kürt bölgelerinde patlama ve çocuk kaçırma olmuyor?


6.       Erbil ve Süleymaniye şehirlerinde Türk inşaat sektörü çalışıyor, okullar açılıyor, üniversiteler kuruluyor, yollar, havaalanı, hastaneler v.s. girişimler desteklenmektedir. Yani Kürt bölgeleri ekonomi yönden kalkındırılıyor ve bir merkez haline getiriliyor. Buna karşın Türkmen bölgeleri  ticari yönden öksüz bırakılıyor.


7.       Son olarak bütün yazar çizerlerin düştükleri bir hata var: yazılarında konuşmalarında kuzey Irak diye bölge tanımı yapmaktadırlar. Oysa Irak’ın Kuzeyi var. Kuzey Irak diye bir bölge yok.         


Kusura bakmayın başkanım, sizler daha iyi bilirsiniz, ama bazı konuları hatırlatmak istedim.


Ayrıca bana açık adres gönderseniz Kerkük Gecesinde kullanmak için size birkaç Türkmen bayrağı gönderirim. Arzu ederseniz bazı kitaplar da gönderirim. Dostlara hediye etmek için.


Saygılarımla

 

Kemal Beyatlı

Türkmeneli Dernekler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı

( Musulda Yaşananlar başlıklı yazı M. Kuvancı tarafından 12.06.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.