Uzun bir zamandır basından da takip ediyorsunuzdur. Çin zulmünün doruğa çıktığı zamanlar bu zamanlar. İnsanlıktan nasip almamış çekik gözlülerin ellerinde fazla da silahı olmayan, onların Sincan Uygur Özerk Bölgesi dediği, bizim de Doğu Türkistan adı ile andığımız bölge bu vahşilerin zulümleri altında inim inim inliyor. Vahşetin boyutları bilindik vahşet çeşitlerinden ve düşünüldüğünden çok fazla. Basına büyük oranda sansür uygulandığından dolayı Çin Devleti sınırları içinde, çok da fazla bilgi, belge ve doküman dışarıya hür dünyaya ulaştırılamıyor aslında...

Her ne kadar bu bölgeye Şincan-Uygur Özerk Bölgesi denilse de, Kazak ve Kırgız Türklerinin de buralarda yaşadığı bilinmektedir. Edinilen bilgilere göre Sincan Çin Halk Cumhuriyetinin en büyük idari bölgesi olarak anılmaktadır.

Sincan-Uygur Özerk Bölgesi Çin Devleti içinde, sürekli çatışmaların yaşandığı ve huzurun olmadığı bir bölge olarak anılmaktadır. Bu gidişle de ileri ki günlerde ve aylarda huzur bulacağına pek ihtimal verilmemektedir.

Şiddetin şiddeti tetiklediği herkes tarafından bilinmektedir. Atalarımız ''Kan kan ile yıkanmaz.'' derler. Bizler bundan önce kurduğumuz imparatorluklarda fetih ederek aldığımız yerlerin ahalisini her zaman dinlerinde ve inanışlarında serbest bırakmışız ve onlara hoş görü ile yaklaşmışızdır. Kendi soydaşlarımıza, dindaşlarımıza da böyle davranılmasını isteriz tabi ki ama şimdiye kadar soydaşlarımızın ve dindaşlarımızın yaşadığı yerlerde hep tersi olmuştur. Hatta bizi işlemediğimiz soykırımlar ile itham etme ve lekeleme girişimlerinin olduğu da herkes tarafından bilinmektedir. Bu ithamlarda bulunanların yapacağı tek şey önce aynada kendilerine bakmaları ve kendi günahlarını affettirmek için çaba göstermeleridir...

Edindiğimiz bilgilere göre 1949 yılından beri bölgede birçok defa etnik çatışmalar yaşanmıştır. Bu çatışmalar 1990 yılına kadar ara ara devam etmiş daha sonra bölge nispeten de olsa sakin bir durum söz konusu olmuştur.

Sayın Hüseyin Raşit Yılmaz kanalıyla edinilen bilgiye dayanarak şunları ileri sürebiliriz...

''1953'de Doğu Türkistan nüfusunun sadece %6'sını oluşturan Çinliler 2000 yılına geldiğinde nüfusun %40'ını oluşturur hale geldiler. Aynı aralıkta Uygur Türklerinin nüfusu ise %75'ten %45'e geriledi.2 Bölge yönetiminin başkenti olan Urumçi demografik değişimin en çok hissedildiği yer oldu. Urumçi'de Çinliler bugün nüfusun %75'ini oluşturuyorlar. Bununla birlikte bazı kadim Uygur şehirleri eski yapısını büyük ölçüde koruyor. Turfan, Aksu, Hoten ve Kaşgar gibi önemli şehirlerde nüfusun büyük çoğunluğunu hala Uygurlar oluşturmakta. Urumçi gibi Uygurların azınlığa düştüğü şehirlerde ise kentlerin tarihi merkezlerinde neredeyse bütünüyle Uygurlar meskun bulunuyor. 2008 yılı 'Sincan İstatistik Yıllığı'na göre 2007 itibariyle bölge nüfusunun 9,650,629'unu Uygurlar, 8,239,245'ini Han Çinlileri, 1,483,883'ünü Kazaklar, 942,956'sını Müslüman Çinliler olan Huiler ve yarım milyon kadarını da aralarında Kırgız, Özbek, Moğol, Tacik vd. bulunduğu etnik gruplar oluşturuyor. Uygurlar kendi nüfuslarının çok daha fazla olduğunu iddiasında. Bölgeye yerleştirilen Çinlilerle Uygurlar arasında zaman zaman çatışmaya varan gerginlikler devletin yeni yerleşimciler lehine sert müdahaleleriyle geçici olarak durduruluyor. Uygurlar ile Çinlilerin büyük ölçüde birbirlerine temas etmeden yaşamaya özen gösterdikleri bölgede iki grubun kullandığı zaman dilimi de farklı. Pekin'den iki saat daha batıda olan Doğu Türkistan'da Çinliler Pekin'in saatine uyarken Uygurlar kendi zaman dilimlerine göre yaşamlarını sürdürüyorlar.'' (HÜSEYİN RAŞİT YILMAZ)

AŞAĞIDA BASINDAN DERLENEN SİNCAN-UYGUR ÖZERK BÖLGESİ İLE İLGİLİ HABERLER

1) Şincan'da stadyumda mahkeme kuruldu

Hürriyet, 28 Mayıs 2014

Şinhua ajansının haberine göre tamamı Uygur Türklerinden olan 55 kişi terörizm, bölücülük ve cinayetten suçlu bulunarak cezaya çarptırılırken en az üç kişi idam cezası aldı.

2) Çin Ordusu'ndan Doğu Türkistan'da Gövde Gösterisi

Inca News, 27 Mayıs 2014

Çin'in Doğu Türkistan işgaline karşı tepkilerin artmasının ülkenin ‘demir yumruk' gösterisine neden olduğu düşünülüyor. Son günlerde Doğu Türkistan'da halkın Çin işgaline karşı tepkisinin artması ve Perşembe günü 31 Çinlinin ölümüne neden olan patlamalar Çin yönetimini endişelendirdi.

3) Doğu Türkistan'da başörtülü 25 öğrenci tutuklandı

Haber Toplam, 27 Mayıs 2014

Doğu Türkistan'da 25 hanım, tesettüre uygun giyindikleri için Çin işgal güçleri tarafından gözaltına alındı. Gözaltı kararına itiraz eden halka ise gerçek mermilerle ateş açıldı. İki kişi hayatını kaybetti.

Bunlar zulmün boyutlarını anlayabilmemiz için Türk ve Dünya basınından derlenmiş yüzlerce haberden sadece bir kaçı. Soydaşlarımıza ve dindaşlarımıza dua etmek ve ondan daha fazlasını da yapmamız gerek diye düşünüyorum hem yurtta hem de uluslararası tüm platformlarda Türk Milleti olarak. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...

( Doğu Türkistan'da Neler Oluyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.07.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.