Kaplumbağaların yaşadığı bir köyde
Susuzluk sorunu çıkmış
Bir zaman o yerde
Bunun üzerine 
Kaplumbağaların önde gelenleri toplanmışlar
Çözüm aramaya başlamışlar
Köyün en yaşlı ve bilge kaplumbağası 
Çıkmış ve bağırmış:-şu dağın arkasında bir göl var ....!!
Bunun üzerine köyün en genç olan iki kaplumbağası ,
Haydin biz gidelim demişler..
Gönüllü olarak gitmeye karar vermişler
Dağı aşarak su getirmek için seçilmişler
Yirmi beş yıl sonra ilerideki dağı aşmışlar
Sonunda göle varmışlar suyu bulmuşlar
Maalesef’ki göle vardıktan sonra jetonları düşmüş
-Yaa biz kap almayı unuttuk !!
Ne yapacağız şimdi!!..?
Demişler....
Kaplumbağanın biri:-"sen git..ben burada bekleyeceğim biri gelip suyu içmesin diye." demiş..
Diğeri:"yok ya suyu içersen bitirirsen gölü...ben gitmem sen git ".
kaplumbağa:-yaa arkadaşım vallahi billahi içmeyeceğim...burada bekliyorum haydii!!"demiş.
Bunun üzerine ikinci kaplumbağa :-"iyi tamam gidiyorum "diyerek oradan ayrılmış Birinci kaplumbağa beklemeye başlamış.
Yıllar yılı kovalamış epey bir zaman geçmiş.
otuz yıl...
elli yıll..
-altmış yıl ..en sonunda ;bekleyen kaplumbağa:-" biraz daha beklersem ben ölecem" demiş..
"Giden kaplumbağadan bir ses seda çıkmadı ,
kim bilir başına ne geldi.
Uzun zaman oldu ,hem yaşlılar çoktan ölmüştür " diyerek boynunu göle doğru su içmek için uzatmış . 
Tam o sırada ikinci kaplumbağa çalılıklardan fırlamış; "BAK BÖYLE YAPARSAN GİTMEM HA!!.." DEMİŞ..
( Böyle Yapma başlıklı yazı M.Ali Ünsal tarafından 12.07.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.