İstanbul vatanımızın milletimizin göz bebeği bir şehir. Daha doğrusu göz bebeği bir şehirdi eskiden. Bir zamanlar Mega şehir diye anılan şimdilerde ise başta trafik ve çarpık kentleşme gibi bir çok sorununu çözememiş bir Mega Köy artık İstanbul benim gözümde. Geçenlerde yağan yağmur şehirde ki alt yapının ne kadar yetersiz ve yavan olduğunu da gözler önüne serdi. Televizyonlarda yaşananları gördükçe, insanların o çaresiz hallerine bakıp da vah vah dememenin imkanı yok...





Şimdiye kadar İstanbul'da belediye başkanlığı yapmış insanlar, siyasetçiler televizyonlara bakıp da sular içinde yüzen ve botlar ile kurtarılmayı bekleyen insanları gördükçe utanmalısınız kendinizden ve İstanbul halkından. Kalabalık, kalabalık ve yine kalabalık. Bir şehirde bu kadar insan yığılırsa o şehirde hele de sağlam bir belediyecilik anlayışı yoksa, o şehrin insanlarının büyük bölümü o şehirde yaşamıyor sürünüyor demektir. Daha gecekondulaşmanın önünün bile tam alamamış bir belediyecilik anlayışı. Nereye kadar sürer bu o da belli değil...





Bayram öncesi şehirden çıkmaya, tatil yörelerine gitmeye çalışan insanları gördükçe içim parçalandı gerçekten. Otobüs terminalinde sinir katsayıları tavan yapmış bir dolu insan. Bir buçuk iki saatlik Bolu şehrine insanlar on iki saatte vardıklarını söylüyorlardı. Televizyonlarda hiç boşuna reklam yapmasınlar bu siyasiler. Ben gördüklerime duyduklarıma mı inanayım, yoksa o düzeysiz siyasetçilerin İstanbul'u şöyle kalkındırdık, İstanbul'a böyle çağ atlattık palavralarına mı inanayım? Düşünün bir kere böyle çarpık şehirleşmenin olduğu bir yere Olimpiyat düzenlemesi için Uluslararası Olimpiyat Komitesi şans verir mi? Verirse yazık eder...





İstanbul gibi bir şehre seksen yüz kilometre metro hattı yaptık diye kimselere hava atmayın. Gidin de dünyanın büyük şehirlerinden Paris'e, Moskova'ya, Berlin'e bir bakın hem onlar bu metro hatlarını on on beş sene önce değil seksen yüz yıl önce yapmışlar. Üstelik de bizimkilerin uzunluk olarak on katı, yirmi katı. Dış ülkelerde ve o başkentlerde yaşayan bir sürü dostlarımız, arkadaşlarımız var. O büyük şehirlerin hiç birinde şiddetli yağmur yağdığı zaman her hangi bir yeri su basmıyor, dereler, ırmaklar taşmıyor, insanlar şehirde plastik botlar ile gezmiyor. 





Belediyelerimiz ve onları yönetenler bizleri ne zaman vatandaş yerine, insan yerine koyup da hizmetleri tam, eksiksiz olarak yerine getirecekler, ya da biz göremedik ama çocuklarımız belki görür mü diyeceğiz ilerleyen yıllarda. Benim fazla umudum da yok bu konuda. Bir siyasetçi İstanbul gibi bir şehirde belediye başkanı olmak için propagandaya milyonlar harcıyorsa, boşa da yapmıyordur bu harcamayı. Ne zaman ki siyaset bir rant aracı olmaktan çıkıp bir hizmet yarışına dönerse işte o zaman Türkiye ilerleme yoluna girmiş demektir her konuda. Allah başımıza liyakatli yöneticiler seçmemiz için bize güç versin. Yoksa ne İstanbul ne Ankara ya da başka şehirler hep Mega Köy olarak kalmaya devam eder gider...

( Mega Şehir Olmaktan Çıkmış Bir Mega Köy başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 4.08.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.