EŞEKLER ÇOĞALDI

 

            Farkında mısınız bilmem; dört ayaklı eşekler azaldı ama iki ayaklı eşekler çoğaldı. O eski kibarlık ve nezaketin yeller esiyor yerlerinde. Gülmek gülüşmek, mutluluğu bölüşmek ortadan kalktı. Birbirimizi üzmeyi, ağlatmayı marifet biliyoruz  ve bundan büyük bir zevk alıyoruz. En ufak bir tartışmada herkes birbirine hakaret ediyor, sövüp sayıyor, yumruk savuruyor. Dostlar bile eşek şakaları yapıyorlar dostlarına, arkadaşlarına. Konuşmanın yerini itişip kakışmak alıyor. İşin garibi, nazik kişileri herkes küçümsüyor da eşeklik edenler el üstünde tutuluyorlar, baş tacı ediliyorlar...

            Bu durumda gel de şu fıkrayı aklına getirme:

            Yaşlı ve kimi kimsesi olmayan bir bektaşi varmış. Çarşıdan geçerken esnaf kendisiyle dalga geçer, alay edip türlü hakaretlerde bulunurlarmış. Aralarında çelme takanlar, üstüne kirli su dökenler, çöp atanlar bile varmış. Zavallıcık bunlara ses çıkaramaz, her şeyi sineye çekmek durumunda kalır, gözyaşlarını zor tutarmış...

            Günlerden bir gün Bektaşi dayanamamış, yüksekçe bir yere çıkıp “Eşekler!” diye var gücüyle bağırmış. Dükkan sahipleri ne var ne oluyor diye merakla ona bakmışlar. Bektaşi hepsini ayrı ayrı süzdükten sonra, “Amma da çokmuşsunuz ha!” demiş ve çekip gitmiş.

            Ne dersiniz, bektaşi haklı mı?

ERHAN TIĞLI

( Eşekler Çoğaldı başlıklı yazı ERHAN TIĞLI tarafından 24.08.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.