Evet, bence dünyanın en önemli, en ağır mesleklerinden birisi. Doktorluk mu ya da maden mühendisliği mi, askerlik mi, polislik mi? Hayır hayır aklınıza gelen, gelebilecek bir meslek değil ilk etapta. Tabi ki daha önce saydığımız meslekleri yerine getirenlere saygımız ve hürmetimiz sonsuz ama benim işaret etmek istediğim meslek ev hanımlığı. Böyle meslek mi olur demeyin hemen. Onun kadar sorumluluk bilincinin ve sabrın dayanıklılığın olması gereken bir iş daha var mı şu dünyada, ne dersiniz arkadaşlar?


Tabi ki bu resmi bir iş değil. Tabi ki bu işte sigorta ve iş güvencesi diye bir şey yok. Tabi ki iş ve işçi bulma kurumu ilanlarında ''Ev hanımı aranıyor'' diye de bir ilana rastlayamazsınız ama ne kadar ağır ve sorumluluk gerektiren bir iş olduğunu kendi hanımlarınızdan ve çevrenizde ki bayanlardan tahmin edebilirsiniz sanırım.


Boşuna dememişler ''Ana hakkı ödenmez'' diye. Ne evlatlar, ne de biz erkekler kadınlarımızın hakkını, bize yaptıklarını herhangi bir şekilde ödeyemeyiz. Bu sebep ile elimizden geldiği kadar iyi davranmak ve onlara değer vermek mecburiyetindeyiz. Kadınsız erkek ve erkeksiz kadının değeri bir yokluk ve yoksulluktur. Her ikisi de bir elmanın iki yarısı gibi birbirlerini tamamlayarak bütünlük oluştururlar. Dikkat ile inceleyin bakın, yalnız erkeklerin ve yalnız kadınların hayatta bir dolu ruhsal sıkıntıları ve problemleri vardır.


Düşünün bir kere, ev de bir eş, çocuklara analık yapmak, onların çamaşırı, bulaşığı, ütüleri, evin temizliği, okula gidip gelmelerini ayarlamak. Hafta sonları her türlü ihtiyaçlarını temin etmek. Bütün bunların arasında kendine zaman ayırmak. Evin alınacak her türlü malzemesini tek başına alıp onları usta bir aşçı titizliği ile ev halkına sunmak. Bunlar kolay iş mi?


Bir de hem çalışıp hem ev kadınlığı yapan bayanlar var ki aslında onlara iki meslekli demek daha doğru olur kanımca. Kadınlarımız bizim her zaman başımızın tacıdır. Bütün erkeklerin bunu bir an olsun akıllarından çıkarmamaları lazım. Onları üzen her şey fazlasıyla bizi de üzer. Yıllardır yüreğimizin orta yerine koyduysak, onlarda mutlaka bizleri yüreklerinin orta yerine koymuşlardır. Bazı zamanlarda elimizden geldiği kadar yüklerini hafifletmek hem bizi hem de onları manevi yönden rahatlatacaktır. Hayat bir paylaşım ve yardımlaşma ise bu yükü paylaşarak daha hafifletmek bizlerin elindedir... 

( Çok Önemli Bir Meslek başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.