KİTABIN ÖNEMİ

 

Bugün kitabın önem ve ehemmiyetine dair size iki olay aktaracağım.Fikri eserlerin toplum ve milletlerin büyüyüp gelişmesinde,ayakta kalma sürecinde ne kadar önemli olduğunu bu iki tarihi olayla daha iyi anlayacaksınız…Buyurun.

“Tarihteki en büyük kitap yakma cinayetlerinden biri 15.asırda İspanyollar tarafından yapılmıştır.Bir zamanların medeniyet beşiği olan Endülüs Emevi Devleti topraklarının batılılar tarafından yağmalandığını ve Gırnata’yı ele geçiren Fransa Kralı Şarman ile kilise kardinalinin, kentin Babürnemle Meydan’ında birbirinden değerli bir milyon ciltlik yazma eseri bir şenlik havası içinde yakarak alevlerinde zaferlerini kutladıklarını biliniz.

Daha sonra bu barbarlığı ve bu ilim düşmanlığını değerlendiren Fransız fizikçi P.Cuirie’nin: ‘Endülüs’ten bize 30 kitap kaldı, atomu parçalayabildik.Eğer yakılan bir milyon kitabın yarısı kalmış olsaydı, bugün çoktan uzayda galaksiler arasında seyahat ediyorduk’ diye değerlendirmede bulunarak,Fransız olduğu için ne kadar hayıflandığını söylemekte, insanlık adına üzüldüğünü dile getirmekteydi.”

Diğer olay ise; “ Ermenilerin 1874’ten 1985 yılına kadar ‘Anadolu’da devlet ve katliam bedeli’ gayretleri adına Avrupa dillerinde yayınladıkları eserlerin sayısının toplamı 3582 adet olduğunu biliniz.

Peki buna karşılık bizim dünyamızın aydınlarının bu yalan ve iftiralarla dolu 3582 esere karşılık,haklı mücadelemizi anlatmak için yayınlayıp, kullandığı toplam eserin ne olduğunu biliyor musunuz?..Sadece ve sadece 12 edat eserdir.

Haklı olduğumuz bu davada bile yıllardır ne kadar mahkum,suçlu,zalim görüldüğümüzü şimdi daha iyi anlayabiliyor musunuz.

Gayret yok, ilmi eser (kitap) yok, haklılığınızı nasıl anlatacaksınız.

Bu iki olay bize kitabın güç ve önemini ne kadar sağlıklı anlatıyor değil mi.Öncelikli çok okuyan sonrada,yazma gayreti içinde olan bir millet olmalıyız, diyorum.Katılır mısınız bilmem?

Saygılarımla....

MUSTAFA GÜR

( Kitabın Önemi başlıklı yazı seçkin tarafından 21.10.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.