Tarih 13 Mayıs 2014.Yer Manisa-Soma..
                                             Azrail'in tembelliği ile ne yazık ki iş başındaydı Mikail.Hissiyat Meclisi'nin bir yetkilisine göre,Mikail'in üstlenmiş olduğu maden ocağı işinin fıtratında vardı.
                                              Bu fıtratın adı:Ölüm.
                                               301 kişi.Ve bu kişiler ardında yitip giden hayatlar.Tamiri olanaksız hayatlar..
                                               "Baba bugün işe gitme,ne olur gitme.Dün gece kötü bir rüya gördüm."diyen kızının sözünü dinleyen baba da yaralıdı milletimizi,enkaz altından çıkıp ambulansa bindirilirken "Ayaklarım pis,sedye kirlenmesin"diyen o masum yürekli insan da dağladı yüreklerimizi..
                                              Acıdan arda kalan:Mecburiyetten yine aynı işe giden vatandaşlarımızla cebini doldurmaya devam eden kızarmayan yüzlerinle elini kolunu sokaklarda gezerek yürüyen katil iş verenler..
                                              Bütün bu fıtrat olaylarından sonra yarım yıl bile geçmeden yine aynı acı..
                                               Tarih 28 Ekim 2014..Yer Karaman-Ermenek..
                                                 Azrail'in yine tembelliğinin tuttuğu ve ne yazık ki Mikail'in görev aldığı bir gündü..Yine üstlenilen bu karası görev  tabiatın fıtratında vardı.
                                                 Bu fıtratın adı:Ölüm.
                                              28 yitip giden can.Ve bu canlar ardında yitip giden hayatlar..Tamiri olanaksız hayatlar..
                                              Ve bu acı günde doğan bir bebek..
                                               Ve bu acı günde bir annenin haykırışı:"Oğlum yüzme bilmez ki,orda kim bilir ne yapıyor."
                                                Bu acılar,bu kazalar bu işin fıtratında var.Fıtratında var bunlar olacak şeyler;bakın görün 300 yıl önceki İngiltere'deki patlamayı,falanca yerdeki patlamaya..
                                                 Arkadaş,sene 2014 demezler mi insana?Derler de,araya sokulan 50 kişiden bahsedip derler.
                                                 Aşağıda alıntısını yaptığım haberleri bir daha görmemek,duymamak ve benzer acılar halkça yaşamamamız dileğimle..
                                                 Fıtratımızda ölmek yerine yaşamak olsun artık.

"Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Ermenek'teki kömür ocağında işçilerin mahsur kalmasıyla ilgili, 7 kişinin gözaltına alındığını, maden ocağının sahibinin ise arandığını bildirdi. Ermenek'te kömür ocağında mahsur kalan işçilere ulaşmak için yürütülen çalışmalarla ilgili Bakan Yıldız, maden ocağı yakınlarındaki toplantı alanında gazetecilere açıklamalarda bulundu. Yıldız, dünden bu yana yaptıkları çalışmalarda, daha çok kömür ve pasanın, çamurun olduğunu, tahkimat malzemelerinin bir hayli bozulduğunu gördüklerini söyledi.
 
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, iki madenciye “ikinci başyukarı” olarak tabir edilen bölgeye yakın bir yerde ulaşıldığını açıkladı.
 
Faciadan 10 gün sonra madende iki işçinin cansız bedenlerine ulaşıldığı haberini Bakan Taner Yıldız maden ocağındaki basın koordinasyon merkezinde yaptığı açıklama ile duyurdu. İşçilerin bulunduğu bölge için “tahmin ettiğimiz yerlerden bir tanesi“ diyen Yıldız, madenden kurtulan işçilerin yemek yedikleri bölümlerden biri olarak tarif ettikleri “başyukarı” olarak adlandırılan bölgede çalışmaların yoğunlaştırıldığını söyledi. “İkinci başyukarı” olarak adlandırılan bölgeye yakın bir yerde bulunan 35 metrelik girdide yapılan çalışma sonucunda 2 maden işçisinin cansız bedenine ulaşıldı. İşçilerin cansız bedenleri, yaklaşık 2.5 saatlik çalışmanın ardından madenden çıkartılarak iki ambulansla Ermenek Devlet Hastanesi’ne götürüldü.
 
DNA testi yapılacak..
 
Ulaşılan madencilerin kimliğinin tespit edilmesi için DNA testi yapılacak. Bu kapsamda madende mahsur kalan 18 maden işçisinin ailelerinden önceden tespit edilen 24 kişiden DNA örnekleri alınacak.
 
Yıldız, maden içindeki çalışmalarda sorunların yaşandığını belirterek, “Bu arada metan gazı seviyesinde bir miktar yükselme oldu ve emniyet açısından “nefeslik”te bulunan arkadaşlarımızı geçici bir süreliğine dışarı çıkardık. Yalnızca oksijen gazı maskeli arkadaşlar tahlisiye ekiplerini oluşturacaklar” dedi.
 
Bakan Yıldız’ın açıklamasının ardından, işçi yakınları maden ocağına ve Ermenek Devlet Hastanesi’ne geldi. Bazı işçi yakınlarının ocağı tepeden gören noktalara çıkarak gelişmeleri takip ettiği görüldü.
 
Madencilerin yakınları hastanede..
 
Cenazelerin çıkarılmasının ardından, mahsur kalan işçilerin yakınları Ermenek Devlet Hastanesi'ne akın etti. İşçi yakınları, bariyerlerden içeri alınmamaları üzerine tepki gösterirken, ocaktan çıkartılan 2 işçinin cenazeleri ise ambulanslarla hastane morguna kaldırıldı.
 
Ermenek'teki maden ocağında naaşlarına ulaşılan iki işçinin kimliği belli oldu.
 
Madende mahsur kalan 18 işçiden ikisinin naaşlarına ulaşılmıştı. 41 kişiden alınan DNA örnekleri Ankara Adli Tıp Kurumu'na helikopter ile gönderilmişti. DNA tespiti sonucu işçilerin kimlikleri belirlendi. Ulaşılan naaşların Kerim Haznedar ile İsa Gözbaşı'na ait olduğu anlaşıldı. Cenazeler bugün öğlen namazının ardından Aşağıçağlar köyü'nde defnedilecek. Cenaze namazına, Enerji Bakanı Taner Yıldız ile Ulaştırma Bakanı Lütfü Elvan da katılacak."

":Milliyet alıntı
YaZAN:OĞUZ BATIN

 

                                             
( Kömür Karası Yüz Akı başlıklı yazı Oğuz batın tarafından 11.11.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.