Ağustos ayının yaz akşamlarında asarcıkta hayat çok güzel geçiyordu Elif inde üç aylık yaz tatiline girdiği bu ayda yeni taşındıkları bu mahallede canı çok sıkılıyor bir şeylerle vakit geçirmeye çalışıyordu elifin bu gün için çok güzel bir pilanı vardı ama yanına bu güzel planı için Esrayıda yanına çağırdı Esraya bu güzel gün ki planından bahsetti Esra hemen çok güzel bir plan bu Elif diyerek arkadaşına tebessümle cevap verdi Esra ile elif komşuları Zeliha teyzenin evine giderek kapısını çaldı Zeliha teyze kimdir o  diyerek kısık zayıf bir sesle Esra ve elife cevap verdi Esra biziz Zeliha teyze diyerek seslendi Zeliha teyze kapıyı açtığında On dört On beş yaşlarında iki güzel kız vardı Zeliha teyzenin gözleri tam olarak seçemediği için sizi tanıyamadın yavrum dedi Elif Zeliha teyze ben sizin yan komşunuzum Sema hanımın kızıyım dedi buda arkadaşım Esra eğer müsaidseniz sizi ziyarete geldik dedi Zeliha teyze buyurun yavrum hoşgeldiniz o nasıllaf diyerek Esra ve Elifi evine davet etti Esra ve Elif içeri girdiklerinde evin içi çok güzel ve Zeliha teyzenin çok yaşlı olmasına rağmen çok titiz birisi olduğunu anladılar Zeliha teyze buyurun buyurun çocuklar şu odaya geçin dedi Zeliha teyzenin tamda pencere dibinde uzun ve geniş bir sediri vardı ve çok güzel işlemeli yastık örtüleri Esra ve Elifin dikkatinden kaçmadı Elif hemen Zeliha teyze bu yastık yüzleri çok güzel bunları sizmi  işlediniz dediler Zeliha teyze evet yavrum bunları ben işledim o zamanlar sizin yaşlarınız da idim Annem beni halı dokuma ve işleme yapan bir ablanın yanına gönderdi bana sağolsun bunları o öğretti Esra sorması ayıp Zeliha teyze kaç yaşındasınız diye sordu Zeliha teyze ise gülerek cevap verdi ilahi çocuklar bu yaştan sonra sorması ayıp olsa ne olur benim için dedi ve elif ve Esra gülümsediler Zeliha teyze yetmiş sekiz yaşındayım evladım dedi elif maşallah Allah uzun ömürler versin Zeliha teyze diyerek cevap verdi Zeliha teyze sağol evladım sizlerede inş dedi ve az durun ben size bir çay koyuyum bahçede muhabbet ederek içeriz dedi Esra olur mu hiç Zeliha teyze biz varken diyerek hemen masadaki çaydanlığı aldı musluktan su alarak ocağın üzerine koydu Zeliha teyze ee çocuklar bu güzel günde gelin bahçeye çıkalım dedi evde durmayalım Esra ve elif peki diyerek Zeliha teyzenin avlusundaki çardağına oturdular çardak çok güzel ve düzenli idi Zeliha teyze kızı yasemin in geçen gün ki ziyaretinde yaptığı böreklerden Esra ve elife getirdi börekler çok güzel gözüküyor ama çay hemen hemen olmak üzereydi Esra eve giderek mutfaktan çayları aldı elif ise tepsi içinde çay bardaklarını getirdi çaylarını doldurdular ve bir yudum aldıktan sonra Elif Zeliha teyzeye bir soru sordu Zeliha teyze sen hep ev hanımlığımı yaptın dedi evin çok güzel bu yaştasın çok düzenlisiniz dedi Zeliha teyze tebessüm ederek ee evladım yaşlandık ama genede temizlik imandandır dedi hem ben zamanında muallimlikte yaptım çocuklar dedi Esra hemen merakla muallimlik ne Zeliha teyze diye sordu Zeliha teyze yani öğretmendim çocuklar dedi Esra ve elif çok şaşırdılar gerçekten mi dedi Zeliha teyze evet evladım hem ben bir sürü sizin gibi güzel gençler yetiştirdim onlara hep ahlak ve düzenden bahsettim bu kadar sene bunlardan bahsetmeme rağmen benim düzensiz olmam pek yakışık almaz evladım dedi Esra ve elif haklısınız Zeliha teyze diyerek çaylarından birer yudum daha aldılar Esra teyze börek çok güzel olmuş kızınızın ellerine sağlık dedi  Zeliha teyze afiyet olsun evladım dedi inş bir gün sizde böyle güzel börekler yaparsınız dedi Elif Zeliha teyze börek yapamasam da çok güzel kurabiye yaparım ben dedi bir gün size yapıp getireyim ben dedi Zeliha teyze Allah razı olsun evladım dedi ve gün ikindi vaktine gelmişti ikindi ezanıda okunmuştu Zeliha teyzenin evinde elif ile Esra Zeliha teyzenin güzel sohbetini dinledikten sonra Zeliha teyzeden müsade istediler Zeliha teyze müsade Allahtan evladım gene beklerim sizleri çok beğendim maşallah diyerek duasını da Elif ve Esra nın üzerinden eksik etmedi ve Zeliha teyzenin bu güzel sohbetinden sonra Esra ve Elif vedalaşarak evlerine doğru yol aldılar elif eve vardığında annesi Sema hanım yeni evlerinin camlarını siliyordu Elif kolay gelsin anneciğim diyerek Sema hanıma seslendi Sema hanım ise sagol güzel kızım dedi ve oda işi bittikten sonra kızı Elifin yanına avludaki kanepeye oturdu ve Elife ne yaptın bakalım bu gün kızım dedi mahalleyi nasıl buldun alışabildinmi bakalım diye sordu Elif çok güzel anneciğim bu gün hani yasemin abla var ya senin geçen gün ki tanıştığın abla işte onun annesi Zeliha teyzeyi ziyarete gittik tanıştık onunla çok güzel sohbet ettik bahçesinde Esrayla birlikte dedi Sema hanım aferim kızım yaşlıları ziyaret ediyorsunuz demek diyerek kızını bir kez daha candan kucaklayarak öptü ve uzun bir sohbetten sonra akşam olmak üzereydi tam o sırada içeri ailenin reisi Ahmet bey geldi selamünaleyküm ne yapıyorsunuz bakalım anne kız dışarıda dedi Emine hanım aleykümselam bey hoşgeldin ne yapalım elifle işleri bitirdikten sonra biraz sohbet edelim dedi Ahmet bey maşallah Allah muhabbetinizi arttırsın inş diyerek kızı Elifi öperek nasılsın bakalım kızım iyisin inş dedi elif iyiyim babacığım annemle muhabbet ettik biraz dedi Ahmet bey maşallah kızım dedi ve Sema hanım içeriden dışarıya doğru seslendi haydi sofra hazır buyrun dedi Ahmet bey ve Elif içeri girdiler ve yere kurulmuş oval sofranın üzerinde küçük kızları Elifin yemek duasıyla bismillah diyerek yemeye başladılar ve yemek yedikten sonra Sema hanım kızı elifle beraber sofrayı kaldırdılar Ahmet bey ise oturma odasına geçmiş eline gazetesini almış bu gün ki haber ve hava tahminlemelerini inceliyordu Sema hanım elinde bardaklar ve bu gün yapmış olduğu kurabiyeyi çayın yanında Elif ve eşi Ahmet beye ikram etmişti ve güzel bir muhabbetle salonda çaylarını yudumladılar hayat elif için çok güzeldi annesi Sema hanım ve babası Ahmet bey yanında olduğu sürece  Elifin yazıda kışıda hep ağustos ayı gibi güzel mutlu geçiyordu selam ve dua ile kalın. :)                        

( Yeni Evimiz başlıklı yazı ay yıldız tarafından 28.11.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.