HAVRAN BELEDİYESİ & BALIKESİR YAZARLAR VE ŞAİRLER DERNEĞİ

HALİL SOYUER ANISINA ŞİİR YAZMA YARIŞMASI ŞARTNAMESİ

 

A) KONUSU : Konu ve ölçü sınırlaması yoktur.

B) TÜRÜ       : Şiir Yazma Yarışması

C) AMACI: 

Havran’ın önemli bir değeri olan Şair Halil Soyuer’i anmak ve yaşatmak amacıyla Halil Soyuer anısına şiir yarışması düzenlemek, yarışma sonucunda şiir dosyası oluşturularak zaman içinde bu dosyanın kitaplaştırılması ve Türk şiirine, Türk edebiyatına kazandırılması, Türk dili ve edebiyatına hizmet etmek.

D) KAPSAM:

Yarışma 16 (on altı) yaş üzeri herkese açıktır. Katılımcılar için herhangi bir şehir veya bölge sınırlaması yoktur. Yurt içi ve yurt dışından katılımlar mümkündür. Seçici kurul üyeleri ve üyelerin yakınları yarışmaya katılamaz.

E) YERİ: Balıkesir Yazarlar ve Şairler Derneği (Dumlupınar Mahallesi Eminhan Apt.  No: 19  Kat 3    Karesi / BALIKESİR 

F) KATILIM ŞARTLARI

1. Her yarışmacı, yarışmaya bir ( 1 ) şiirle katılabilir. Biçim yönünden herhangi bir sınırlama yoktur. Daha önce herhangi bir yarışmadan derece almış şiirlerle başvuru yapılamaz.

2. Yarışmaya rumuz ile katılacaktır. Rumuz şiirin ilk sayfasında sol üst köşeye yazılacak, yarışmaya katılan kişinin T.C Kimlik no, kimlik ve adres bilgileri, telefonu, email adresi, eserin adı yazılıp zarfın içerisine konulacak, zarfın üzerine sadece rumuz yazılacaktır. Yarışmaya mail ile katılacak yarışmacılar halilsoyuersiiryarismasi@gmail.com adresine iki sayfa halinde şiirlerini gönderecekler, ilk sayfada şiir ve rumuz, ikinci sayfada kimlik bilgileri bulunacaktır.

3.Şiirler bilgisayarla word formatında A4 kağıda, Times New Roman yazı tipi ile 12 punto’yla ya da okunaklı el yazısıyla A4 kağıda yazılmış olmalıdır.

4. Yarışmaya katılan şiirler eser sahibine geri verilmeyecektir. Eserlerden uygun görülenler, herhangi bir telif hakkı iznine gerek kalmaksızın, istendiği takdirde yarışmayı düzenleyen kuruluş tarafından bir kitapta toplanabilir, dergi, gazete veya web sayfasında yayımlayabilir.

5. Yarışmaya katılan eserler üzerinde seçici kurul tarafından dilbilgisine ilişkin düzenleme yapılabilir.

6. Yarışmaya şiir gönderen şairler bu şartları kabul etmiş sayılacaktır.

G) YARIŞMADA DEĞERLENDİRMEYE ALINMAYACAK ŞİİRLER

·         Temel değerlerle örtüşmeyen şiirler,

·         Daha önce herhangi bir yarışmada derece almış şiirler,

·         Yazar olarak altında imzası bulunan kişiye ait olmayan, bir yerden tamamen ya da kısmen kopyalanıp yarışmaya gönderilen şiirler,

·         Çok sayıda yazım ve noktalama hatası içeren şiirler,

·         Başvuru tarihinden sonra teslim edilen şiirler,

·         T.C. Anayasası’na aykırılık teşkil eden şiirler seçici kurul tarafından değerlendirme dışı bırakılacaktır.

H) ESERLERİN TESLİM TARİHİ VE YERİ

            Eserler 5 Ocak 2015 tarihine kadar Balıkesir Yazarlar ve Şairler Derneği’ne (Dumlupınar Mahallesi Eminhan Apt.  No: 19  Kat 3    Karesi / BALIKESİR ) veya Havran Belediyesi’ne elden veya kargo, posta yoluyla teslim edilecektir. Bunun yanında bu yarışma için özel olarak kullanılacak olan halilsoyuersiiryarismasi@gmail.com email adresine de şiirler gönderilebilecektir.

I) SEÇİCİ KURUL ÜYELERİ

Doç. Dr. Salim Çonoğlu: Balıkesir Üniversitesi öğretim üyesi

Yrd. Doç. Dr. Mehmet Özkan: Balıkesir Üniversitesi öğretim üyesi – Şair

Erbu Gülsoy: BAÜ emekli okutman

Mustafa KUVANCI: Türk Dili ve Edb. Öğret. BAYŞAD Yönetim Krl. Bşk.

Yusuf AKGÜL: Türk Dili ve Edb. Öğret. Şair-Yazar

Mustafa KESER: Öğretmen, Şair

Filiz Altıok  DURAK: Öğretmen, Şair

İ) ŞİİRLERİN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

PUAN DEĞERİ

Şiirin Özgünlüğü                                       20 Puan

Şiirin imge ve çağrışım değeri                   20 Puan

Şiirin ahenk değeri                                     20 Puan

Temanın bütünlüğü                                    10 Puan

Seçilen sözcüklerin uygunluğu                  10 Puan

Türkçenin etkin kullanılabilmesi                10 Puan

Şiirin isminin içeriğiyle uyumu                   5 Puan

Yazım ve noktalamanın doğru kullanımı     5 Puan

 TOPLAM                                                 100 PUAN

J) DEĞERLENDİRMENİN İLAN TARİHİ:   12 Ocak 2015

K) ÖDÜLLER:  Para ödülü, plaketler.

Birincilik Ödülleri                  : 500 TL + Plaket

İkincilik Ödülleri                    : 400 TL + Plaket

Üçüncülük Ödülleri                : 300 TL + Plaket

Özendirme Ödülü 1 adet       : 200 TL + Plaket

L) ÖDÜL TÖRENİ TARİHİ: Ödül töreni 17 Ocak 2015 Halil Soyuer’i Anma Günü etkinliklerinde Havran Belediyesi Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilecektir.

 

( Halil Soyuer Şiir Yazma Yarışması başlıklı yazı M. Kuvancı tarafından 8.12.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.