16 ARALIK 2013 TARİHLİ BELDE GAZETESİ DUMANLIBELDE KÖŞEMDE YAYINLANAN YAZIMDIR .......................................................MURAT DUMAN

                                                         ALKÖL VE ŞİİR

Edebiyat teriminin edepten, şiirin de şuur kelimesinden geldiğini şairim diyenlerin hepsi bilmiyor olmasa gerek. Alkolün de yüce kitabımız Kur’an’da nasıl ifade edildiği yeri bilmeyenimiz yoktur her hâlde.

Şahsen ben, yirmi yılı aşkın bir süredir şair camiasının içerisindeyim. Bu zaman zarfı içinde gördüğüm manzara çok hazin ve çelişkilerle doludur.

Geçen bu zaman zarfında defalarca tanık olduğum manzara hemen hemen hiç değişmedi. Bir çoklarını gördüm bu manzaraya münhasır olan. Alkol denilen bu illet yüzünden kendi bünyelerine zarar geldiğini bile bile, marifetmiş gibi hâlâ içenleri gördüm. “Peki içmekteki bu amaç nedir?” diye samimi bulduğum şair arkadaşlara sorduğumda, gururlanarak; “Ah Murat Bey! Sen de iki duble alsan, neler yazarsın neler!” gibi sözlerle karşılaştım. Ne hazindir ki, “İki duble al!” diyenlerin şiirlerine şöyle bir bakıyorum,hiç derinliği olmadığı gibi işledikleri tema hep dürüstlük, doğruluk tasavuf ve aşk üzerine. “Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu” sözünden hareketle bu kalemdaşlara bakıyorum da; “Bu ne sahtekârlık, bu ne yalancılık.” demekten kendimi alamıyorum, çünki şairlik bir Allah vergisidir sonradan olunmaz kadıki kelimlere düzen vermekte ilhamla olur ilham denen güzelliğide ancak Allah verir hem o güzel duygu olan ilhamı kullanav-caksın hende o vücüdü haram olan içkiyle dolduracaksın anlaşılması çok güç bir durum .

Benim bu konuda üzüldüğüm sadece edebiyata riyakârlığı bulaştıranlar. Ama bunun yanında bu zararlı alışkanlığa müptela dostlara da bu alkol illetinin zararını anlatmak durumundayız. Yok öyle alköl alarak iyi şiir yazmak diye bir kavram. Malisef o malüm insanlar kendilerini kandırmaktan öteye gidemezler.

Edebiyatçılar olarak yapmamız gereken şey, edepli olmak, zararlı alışkanlıklarımızın hepsinden kurtularak yetişen yeni nesillere örnek olmaktır. Çünkü ülke olarak üzerimizde büyük oyunlar oynanmakta, benliğimizden uzaklaştırılmak istenmektedir. Sorun, sadece alkol alıp şiir yazanların sorunu değil sorun genel bir sorundur. Sorun, sanatın bir dalıyla değil, bütün dallarıyla ilgili bir sorundur. Alkölü bir sürcüyü düşünmek bile istemiyorum Bunu da son günlerde katıldığım bir etkinlikte edindiğim izlenimi sizlere aktararak paylaşmak istiyorum.  

Geçen günlerde bir şair arkadaşımız, kaliteli diyebileceğimiz bir dinleti düzenlemeye başladı. Dinletiye, sinema konusunda konferans veren bir konuşmacıyı dinleyicilerin huzuruna çıkardı. Konuşmacı, gerçekten de çok önemli konulara değindi. Yabancı filmlerin alköle özendirmeleri ve Müslüman Türk milleti üzerinde ahlaken oynadıkları oyunları,çok büyük bütçelinin seferber edilerek  yerli filmlerimizin neden ayağa kalkamadığı, yabancı mihrakların sinema dünyası sayesinde ülkemizde geleneklerimize uymayan filmler yaptırdığı, halkımıza izlettirdiği hakkında çok aydınlatıcı konulara değindi.

İki bayan arkadaşımız dinletinin sonunda güzel birer türkü seslendirdi. Buraya kadar çok güzel, ancak şiir okuması için sunucu bir arkadaşımızı sahneye aldı, arkadaşımız da tam konuşmacının anlatıklarına uygun olmayan bir şiir okudu. Okuduğu şiir toplantının ne ruhuna ne ortamına ne de konuşmacının vermek istediği mesaja uygun değildi. Toplantının sonunda vedalaşma faslında; “Okuduğunuz bu şiir, konferansın ruhuna ve ortamına hiç uymadı.” uyarısında bulundum. Malûm arkadaşın; “Size göre mi şiir seçecektim?” cevabı üzerine şok oldum. Kendisine “Sen zaten ne karakterde bir insan olduğunu ortaya koydun.”ne söyleyebilirim ki dedim bu malüm insan düşüne bilse ve o toplantıda konuşulan konuyu gerçel-kten dinlemiş olsa eminimki o şiiri okumazdı işte bazı müte şairlar dinliyor gibi otururlar oysa anlatılanın bir kelimesini dahi anlamazlar işte örneği ortada ve sözü uzatmadan ayrıldık.

Alkolle yatıp alkolle kalkan bir insanın edepten, edebiyattan söz etmesi ne kadar abes. Bazı insanların gerek bayan olsun, gerek erkek olsun şiir toplantısına gelirken sadece içindeki melaneti uygulamak için geldiği,görülmektedir. Dinsizlikte ne kadar ısrarlı olduklarına şahit olmaktayız. Bu durum maalesef ki, şiirimize de yansımış durumda. “İşte o şairler ki; konuştuklarında yalan söylerler.” ayeti bu densizlere dikkat etmemiz hususunda bizleri uyarmak için inmiştir.

Sebepler her ne olursa olsun ibret vericidir. Ben diyorum ki, sadece sanatsal alanlarda değil, tüm alanlarda gözümüzün önüne bakmalı, uygarlığı milli şuur ve kendi dinimizin bizlere emrettiği usullerimizle yakalamalıyız. O yüzden sanatın bir dalı olan sinema da konusunda da aydınlanmalıyız evlarımıze kadar zararlı filimleri iyi tespit etmeliyiz ve yazımı aşağıdaki şiirimle bitirmek istiyorum.

       KENDİSİ OLAMAYANLAR

         Değişmeyen nâdanlar gördüm fani âlemde,

Dinsizliğe yaslanmış adamlıktan dem vurur.

Mihrabı viran etmiş berbat yaşar elemde,

Yata yata paslanmış adamlıktan dem vurur.

 

Gönlü harap yaşarken hep hayattan ezinir,

Sarhoşluğu kâr sayar mutluluğu azınır,

Paraya önem vermez hep perişan gezinir,

Gurur ile haslanmış adamlıktan dem vurur.

 

Hakk’a sadık olanı her zaman hâkir görür,

Dengeyi koruyamaz yürürken çarpık yürür,

Sohbete başlayınca özün de başlar gurur,

Camiada fişlenmiş adamlıktan dem vurur.

 

Kendine yandaş arar ona akıl vererek,

Başarıdan söz eder kendini hep överek,

Densizliğe yön verir zenginlere söverek,

Arada bir uslanmış adamlıktan dem vurur.

 

Dumanoğlu çözemez böylesi hastaları,

Söz ahlaka gelince susturur ustaları,

Hurafeye el açar devirir desteleri,

        Musallaya yaslanmış adamlıktan dem vurur,

        Murat DUMAN 10.11.2013 ANKARA

                                          

 

( Alköl Ve Şiir başlıklı yazı Dumanoğlu tarafından 3.02.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.