Ben bu yaşıma geldim hayatın ne olduğunu anlayamadım, hayata bir anlam veremedim. Hep gelecekten gelecekteki günlerden iyi şeyler bekler dururuz her ne hikmetse bu günler bir türlü gelmez. Bebekken büyüceğimiz günü çocukken ergen olacağımız günleri, ergen olunca seveceğimiz, kararlarımızı verebileceğimiz nişanlanıp evleneceğimiz günleri bekleriz. O gün geldi evlendik bir yuvamız oldu derken çocuğumuzun olacağı günleri evimizin eksikliklerini gidereceğimiz günleri bekleriz. Bir çocuk olur onun ihtiyaçları evimin eksiklikleri dersin hep kendinden sağlığından giyiminden hatta yiyeceğinden bile ödün verir hep onların boynu bükülmesin dersin. Sonra ikinci bazen üçüncü çocuk olur onların maması, giyimi okulu yaşantısı vs hayatından durmadan ödün verirsin.

         Hele bir büyüsünler, okusunlar ayakları üzerinde dursunlar ben onlardan bir şey beklemiyorum bana muhtaç olmasınlar yeter dersin.  Onlar kendi ayakları üzerinde dursunlar o zaman gezerim, o zaman giyerim hayatımı yaşarım dersin durursun… ?

        Peki, o gün gelir mi? Bence çoğu kişi için hiç gelmez. Evet, çocukların ayakları üzerinde dururlar, sana muhtaç olmazlar belki ama insanın ihtiyacı bitmez. Paraya hep ihtiyaç vardır bir türlü iki ucunu bir araya getiremezsin. Sonra sağlık problemlerin çıkar hiç istemesen de doktorların hastanelerin yolunu tutarsın. Etrafındakiler aman sende hastaneden beri gelmiyorsun kafana takmayacaksın der. Çünkü kimse kimsenin çektiğini anlayamaz. Bunu yazarken yaşadığım bir şey geldi aklıma. Kardeşim sezaryen ameliyatından çıkmıştı canım yanıyor diye inliyordu. Bende acıyacak tabi anne olmak kolay değil benimde canım yandı ama dayandım dedim. Kardeşim yok abla yoook bu seninki gibi değil benim canım bir başka yanıyor demişti. Bunu hala anlatır güleriz, çünkü kimse kimsenin canının nasıl yandığını bilemez.

         Aman çocuklar büyüdü biraz gezeyim dersin ne işin var bu sıkıntıda derler oturursun ya da bir şeyler yapar gidersin korka korka kızacaklar diye. Bazen de saklarsın gezmeye gittiğini birilerinden. Aynalara bakarsın, nüfus cüzdanındaki tarihlere bakarsın ve yaşını sorduklarında çekinerek söylemeye başlarsın. Hayat avcuna aldığın su misali kayıp gidiyordur. Yaşayamadıkların, içinde kalanlar gelir aklına için yanar. Düşüncelere dalarsın hani hep büyüyünce çocuklarını büyütünce yaparım önce onlar dediğin şeyler gelir aklına yıllar film şeridi gibi akar geçer gözlerinin önünden. Pişmanlıklar, keşkeler yakar kavurur içini ama geri dönüşü yoktur kaybettiklerinin, geçip gitmiştir artık. Vitrinlere bakarsın renk renk kıyafetler cezbeder seni ama yaşın gelir aklına bu yaşta bu giyilir mi derlerse der içini çekersin. Dallı güllü, rengârenk kıyafetleri giyeceğin yaşların çocuklarını büyütürken geçip gitmiştir.

          Artık her gün aynı işleri yapmaktan bıkıp usanmışsındır biraz sosyal olayım. Canımın istediğini yapayım çıkıp dolaşayım arkadaşlarla takılayım, gençliğimde yapmak isteyip te yapamadığım şeyleri yapayım dersin. Kimileri bıyık altından güler bu yaşta yapılacak şey mi diye, kimi şaşırmış der. Bazen de ailen bu yaşta yapılacak iş mi ne işin var senin onlarla otur evinde der. Daha neler neler.

          Yaaa işte hayat yaşamak istediğin ama çoğunu yaşayamadığın, günü gelsin yaparım dediğin ama o günün hiç gelmediği, günü geldiğinde ise ayıpların yasakların yakıştırmaların önünü kestiği içinden çıkılmaz bir denklemler düğümüdür. İşte dostlar daha yazmak istediğim o kadar çok şey var ki sayfalar dolusu kitap olur. Bir an içimden geldi kısaca yazmak istedim. Siz inşallah bu denklemi çözüp yaşayabilenlerden olmuşsunuzdur. Güzel bir ömür geçirmeniz  dileklerimle hoş kalın, hoşça kalın….

 

( Hayata Serzeniş başlıklı yazı SakineBAHADIR tarafından 4.02.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.