Kurnaz tilkinin hesabı;

---Benim yiyemediğim bütün tavuklar haram olsun.Demiş.Demiş ama sonuçta yiyeceği hiç helal tavuk kalmamış.

      Şaka bir yana Türkiye seçim havasına giriyor.Seçim çalışmaları başladı bile.Mangalda kül bırakmayan yüzlerce seçmen ve seçime katılacak adaylar çıkacak.Çıkmaya başladı bile..

---Vurun abalıya hesabı;Benim görüşümde olmayan, benim partime ve sevdiğim adaya oy vermeyen herkesi “Hainlikle…Alçaklıkla ve satılmışlıkla..”suçlamalar başlayack.Ya “DÖNEK!”sözleri alıp başına gidecek.Herkes,yazacak,çizecek,ağzı olan konuşacak.Seçmense en son kararı verecek ve sandıkta oyunu kullanacak.Tabii ki,demokratik ülkelerde seçmenin dediği ve çoğunluğun karar verdiği partiler ve kişiler kazanacak.Onlarda ülkeyi  çoğunluğun adına yönetecek.Buraya kadar tamam.

     Her Türk Vatandaşının seçme ve seçilme hakkı vardır.Kanuni şartları tutan herkes seçmeye ve seçilmeye sahiptir.

     Seçim de vatandaşlık haklarımızdan biridir.Her Türk vatandaşı mutlaka seçime katılmalı,oyunu hür iradesiyle istediği partiye veya sevdiği adaya vermelidir.Bunlar vatandaş olarak görevlerimizden biridir.Söz seçime gelmişken bir anımı anlatmadan geçemiyeceğim;

       Sene 1994 veya 95.Almanya da genel seçimler var.Ben o yıllar Almanya’da çalışıyorum.Berlin duvarlarını yıkan ve iki Almanya’yı birleştiren Helmut Kohl’de bu seçime katılıyor.Seçim çalışmaları sürerken bir gün yolumAlmanya’nın en büyük Eyalet Başkentlerinden biri olan Stuttgart’a düştü.Gerçi o eyalette çalışıyordum ya..Ne ise.Bir Cumartesi veya Pazar Günü büyük gezi caddesine gittim.Baktım ki,beş-on kişi Helmut Kohl’ü dinliyor.Merak ettim.Ben de gittim.Adam,yaptıklarını ve yapacaklarını anlatıyor.Yanında bir koruma, bir de özel kalem müdürü var.Konuştu,konuştu.Sonra dinleyenlere teşekkür etti.Olanları selamladı.Nazikçe oradan ayrıldı.

  ---Hoş geldiniz karşılaması olmadığı gibi,güle güle komitesi de yoktu.

---Biz de olsa dedim;

--- Herkes sıraya dizilir.El etek öpülür.Göze girmek için ortalık dalgalanır.Giderken de bütün amir ve memurlar sıraya girerler,karşılayamayan ve hazır olmayanlardan daire amirleri yada parti başkanlarınca hesap sorulur.Orda olduğunu ispatlayamayanlar kara listeye alınır.Günü geldiğinde onlardan hesap sorulur.Yuh olsun…Yeter artık.Kimler seçime girecekse hiçbir şamata olmadan herkes yaptıklarını ve yapacaklarını anlatsın.Adam gibi oy istesin.O kadar!..

     Kardeşim hadi çok çıkarı olanlar var.Tamam… Onlara hiç sözümüz yok.Ya partiyle,milletvekiliyle hiç işi olmayanların derdi ne?Bir türlü anlamış değilim.Bırakın artık şu dalkavukluğu.Herkes çalışmasını yapsın.Kim nereye ve kime isterse oyunu versin.

       Gerisi boş işler.Herkes bu memleket için çalışacaksa bu dövüş,bu kavga ve bu kadar eleştiri niye?

Hiç anlamış değilim.Seçim günü geldiğin de git adam gibi oyunu kulllan.Sonra da memleket,millet hayrı için dua et.Etki bu memleketi yönetecek hayırlı insanlar başa gelsin.

       Bütün  dileğimiz bu seçimlerde herkes,her Türk Vatandaşı;

        HOŞ GÖRÜLÜ…HOŞ GÖRÜLÜ…HOŞ GÖRÜLÜ!Olmalıdır.

         Ancak böyle güzel bir seçim havası yaşamış oluruz.

 

    Kemal DOĞANAY

 

( Hoşgörülü Olmak Gerek başlıklı yazı kemaldoganay tarafından 28.02.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.