Senelerce elimizle yaza yaza artık bizde hastalık oluşmuş, galiba. Bilgisayarın başına oturduğumda nedense bana hemen bir yorgunluk geliyor.Aklım birden duruyor.Ellerim tuşlara gitmek istemiyor.Bütün düşüncelerim ansızın kesiliyor.Öylesine ekrana baka kalıyorum.Oysa bilgisayarla yazmak büyük bir nimet.Daktilo ile yazarken hep bu günlerde ki yazım şeklini hayal ederdim.Her şey şimdi düşündüğüm şekilde.Öyle kolay ve rahat bir yazım aracı ki,değme gitsin.Gel gör biz dediğim gibi hala alışamadık.Kalem –defter deyince aklımız duruyor.İçimizden bir şeylerin eksildiğini hissediyoruz.

     Ama yine de yazmak bizim için çok kolay. Onun için cebimde hep bir kalem ve defterim daima hazırdır. Aklıma bir konu takıldı mı eskilerin deyimiyle “İki elim kanda da olsa,iki taşın arasında!”Hemen yazarım.O kelimeler ve düşünceler beynimden akar akar.Bana sadece kalemi oynatmak kalır.Yaz yaza bildiğin kadar.Bütün şair ve yazar arkadaşlar bilirler;Öyle düşüne düşüne; ne şiir ne de yazı yazılır.Cümleler zihninden akacak.Sen o akan kelimeleri kağıda dökeceksin.

        O kadar…

      Tabii düşünmem derken,düşünmeden bu kadar şey yazılmaz.Fakat düşünme de beynine gelmesi ve cümlelerin akması gerekir.Yoksa boşuna düşünür durursun.Hani atalar der ya;”Benim oğlum bina okur,gider-gelir yine okur!”Olur..

       Kelimeler sıra ile aklına geldiğinde yazmak o kadar kolaydır ki,sen kendin bile bunları yazdığına inanamazsın.Ama bazı cümleler ise önce çok güzel gelir,bir gün sonra okursun,yırtar atarsın.O yazıyı senin yazdığına kendin bile inanamazsın..

         Yazmak bu kadar kolay ve bu kadar da zordur.

      Ben mümkün olduğu kadar zamansız yazı yazmaktan kaçınırım. Olayların ve ya günün akışına göre yazmayı daha çok severim. Makale dalında bazı ödüllerim var ama bu işe zamanımın çok azını ayıra biliyorum.Daha çok şiir,hikaye ve denemeler yazmayı seviyorum.Bunlar da zamanın önemi yok.Yeter ki doyurucu olsun.Okuyucu sevsin.Kendinden bir şeyler bulsun.O zaman emeklerin boşa gitmez.

     Makale ve diğer düz yazılar hiçte öyle değildir. Bu yazıların zamanı ve konuları çok önemlidir. Zamanın da ve uygun bir konu seçerek yazılmayan yazıların hiç bir edebi ve günlük değerleri yoktur.Konu,zaman ve akıcılık çok önemlidir.Onun için zamansız yazılar yazarken çok dikkat ederim.Böyleyken yine de hatadan kaçamam.Bu yüzden de zamansız yazı yazmamayı tercih ederim.

    Keşke hep,şiir,hikaye,deneme,roman yazsaydım.Sanırım daha becerikli olurdum.Daha çok okuyanım olurdu.Ne yazık ki onlar da hiç para etmiyor.Okuyucu bile bulmak zor.Asıl okunan ve para eden yazılar; makaleler.O yüzden hep makale yazmaya devam edeceğim.Ders vermek ve ders almak için mutlaka makale yazmalı ve okumalıyız.Yoksa su üstüne yazı yazmak gibi bir işle uğraşmış oluruz.

    Yine de herkes neyi çok seviyorsa o dalda yazmaya devam etmeli.

    Sanırım böylesi daha hayırlı olur. Üste söylediklerimin çoğu sadece beni bağlar ve kendime göre duygu, düşüncelerimdir.Herkesin duygu ve düşünceleri çok önemlidir.Hepsine saygı duyarım.

   Bütün okuyuculara selam ve saygılarımla..

 

Kemal DOĞANAY

   

( Zamansız Yazılar başlıklı yazı kemaldoganay tarafından 4.04.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.