Aslında kalıcı hastalıkların nedenlerinden biride teknoloji aletlerle içli dışlı olmamızdan kaynaklanıyor. Öncelikle teknolojiden nasıl yararlanmalıyız bunu tespit etmek gerekir. Örneğin bilgisayar bizim için bir ihtiyaç değil de bir araç olduğu bilincine varmalıyız. Boş vaktimizi bilgisayarda oyun oynamak yerine kitap okumak spor yapmak gibi, sosyal faaliyetlerde kullanmalıyız ve bilmeliyiz ki boş vaktimizi ne kadar dolu yaşarsak o kadar faydalı birer birey oluruz. Çocukları bilgisayardan uzak tutmak gerekir. Bunun içinse anneler ve babalar büyük fedakârlıkta bulunmalı, anneler, komşuda oturmak için ayırdığı vakitten biraz kısmalı babalarsa, kıraathanelere ayırdığı vakitten kısmalı, anneler ve babalar evde çocuklarıyla oyunlar oynayıp paylaşım içinde olmalı günde en az bir saatte olsa çocuklara ayrılması gerektiği bilincinde olunmalıdır.

Bir köşe yazısında okuduğum hikâye beni öyle bir etkiledi ki üzerinden iki sene geçti hala o derin olayın etkisindeyim köşe yazısında şöyle yazıyordu: Bir baba işlerinin yoğunluğundan çocuğuna gereken ilgiyi ve alakayı gösteremiyormuş çocuk ise babası tam işe giderken hep isteklerde bulunurmuş. Babası da tamam deyip geçiştiriyormuş. Akşamleyin yorgun argın eve dönerken söz verdiği eşyayı almayı unutup dönermiş. Bir gün baba çocuğunu yanına çağırmış. Ve kusura bakma oğlum iş yoğunluğundan sana verdiğim sözü tutamıyorum demiş. Ve bir karara varmışlar babası her zaman kumbarasına atması için çocuğuna harçlık veriyormuş. Çocuk da babasının verdiği harçlıkları düzenli olarak toplamaya başlamış. Ve aradan bir yıl geçmiş.  Babası çocuğuna ''kumbaranı getir bakalım ne kadar toplamışsın’ ‘demiş. Çocuğu da kumbarayı getirmiş ve bakmışlar ki bir bisiklet alacak kadar para toplanmış.  Babası ‘'çocuğuna parayı uzatmış buyur oğlum o çok istediğin bisikletten alabilirsin artık’ ‘demiş. Çocuğu ise babasının uzattığı parayı geri babasına uzatmış. Babası biraz şaşkın bir şekilde ''al oğlum o senin hakkın sen topladın’ ‘demiş çocuksa ''al baba bu parayı ben bisiklete binmesem de olur. İllaki bana bir hediye vermek istiyorsan da bana biraz zaman ayır'' demiş.

 

Hikâyeden de anlaşılacağı gibi çocuklarınıza işlerinize ayırdığınız zamanın %1'i kadar da olsa zaman ayırmalısınız. Gerçekten çocuklarınızın istediğiniz gibi yetişmesini istiyorsanız söylediklerinizle değil yaptıklarınızla örnek olun,

( Çocuklar Söylediklerinizi Değil Yaptıklarınızı Örnek Alır başlıklı yazı Mecaz Adam tarafından 13.04.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.