"Muhammedé isminde çok sevdiği bir hizmetçisi bulunan "Putkıran" lakaplı Hindistan fatihi Gazneli Mahmud'un  bir hizmetçisi varmış.Her zaman hizmerçisinin adı ile çağırırmış,ama o  gün kendi ismi ile hizmetçisini çağırmamış.ve baba ismi ile hitap etmiş hizmetçisine.Bunun üzerine kalbi kırılan hizmetçisi böyle davranmasının sebebini sormuş.
Gazneli Mahmud'da bir peygamber aşığı imiş.
Ve cevabını şöyle vermiş:"Evladım, her gün isminle hitap ediyordum .Zira abdestli bulunuyordum.Şu an  bu gün ise abdestsiim yok,Muhammed ismini abdestsiz söylemekten kendimi haya ediyorum.Onun için seni babanın ismi ile çağırdım"
..demiş.
 
Açıklama: bu çalışma 384-Refik İbrahim,Efsane soluklar Tö.vyayınları.s.16
izmir 1992
 
 
 
M.ali Ünsal..
not:....
Bir kaç ay buna benzer çalışma örnekleri sdevam edecektir..Takip ediniz.....
 
( Hürmetin Böylesi başlıklı yazı M.Ali Ünsal tarafından 19.04.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.