Çok samimi olduğumuz Selanik kökenli bir arkadaşımdan  seneler evvel öğrendiğim sıkma kurabiyeyi az evvel yaptım ve çay eşliğinde bayan arkadaşlarla afiyetle yedik.

Sohbet güzel olunca çay daha lezzetli kurabiyeler de daha bir nefis geldi. Sonrasında bir başka şehirdeki  o arkadaşımı aradım ve sıkma kurabiyelerden başladık ve eskilerin anılarına değinerek bu günlere bağladık. Konuşmanın uzun sürdüğünü cep telefonunun çok ısınmış olduğundan anladım. :-)

Çocuklar da çok seviyor, eminim bütün annelerin dikkatini çekecektir tarifim.

Malzemeler:

2 yumurta

1 kahve fincanı yoğurt

1 kahve fincanı Ayçiçek yağı

Yarım sana (125 gr.)

1 1/4 su bardağı toz şeker

1 paket hamur kabartma tozu

Aldığı kadar un...

Unun dışında tüm malzemeyi şeker eriyinceye kadar  uzun uzun karıştıralım. Sonra un ekleyelim ve kabartma tozunu un üzerine dökerek ilave edelim.

Hamur özleşinceye ve kulak memesi yumuşaklığında oluncaya kadar bir güzel yoğuralım.

Küçük parçaları yuvarladıktan sonra oval hale getirip tek elde, avuç içinde sıkalım. Bu sıkma işi ustaca olmalı ve parmaklarımızın izi  kalmalı. Onun için sıkma kurabiye denilmiş.

Fırın tepsisine yan yana asker gibi dizmeliyiz sıkma kurabiyeleri.

Önceden ılıklaştırdığımız fırında 175 derecede ortalama 20 dakika pişirelim. Fırın fansız, alt-üst ısıtmalı olmalı, fan ayarında kurabiyeler kuru ve sert olur. Tam pembeleşmek üzereyken fırından alalım, soğuyunca çayla birlikte servis yapalım, önemli not: çaysız olmaz. :-)

Afiyet olsun deneyenlere...

Selam ve sevgilerle...

Yurdagül Alkan.

( Sıkma Kurabiye başlıklı yazı Gülalkan tarafından 27.04.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.