Babalar bilirim, ağlamaklı...

Yüreği sağanaklı...

Sözü dağlamaklı...

 

Babalar bilirim, yüreği dağ kadardır.

İçindeki yaralar da dağ dağdır.

Ağlayamaz ki nefeslensin onlara göz yaşı saklı kılınmıştır.

Baba ağladı mı zayıftır, güçsüzdür.

Baba ağladı mı çocuğunun gözünde kocaman bir sıfırdır.

Böyle öğretildi bize, ağlıyorum şimdi içten içe derinden derine.

"Baba ağlama" diyen bir ses istiyorum.

İçimdeki sancıyı kesecek bir ilaç istiyorum.

 

 

Babalar bilirim, lalenin ortasındaki siyahlığa benzer içleri, çektiği her kutsal acıya bir siyahlık bulaşmıştır. Bu yüzden bir yanları hep hüzündür. Alamadıkları bir parça ekmek, götüremedikleri bir şişe su, bir oyuncak... O olmazsa sahi kim alacak? Kırılmaz mı sanırsınız babalar, cam bardak gibi yüreği olan babalar bilirim, düştü mü paramparça olmaz mı sanırsınız? Gülerim size. Nice kırık kalpli baba bilirim kalpleri yara bandıyla sarılı... Bir öpüşle iyileşecek, bir gülüşle düzelecek, bir sıcak muhabbetle donanacak ve hürmetle ayağa kalkacak babalar bilirim.

 

 

Babalar da ağlar sevildiğini değilse bile sayıldığını hissetmediği zaman.

Şairin dediği gibi "kara saplı bir hançer" sol yanına saplanmış gibi sancıyarak içi acır ve kimseye demeden gündüzü karanlığa taşır karanlığı zifte...Yaşarken ölür babalar kimse bilemez içindeki cenazeyi, gülerken ağlar kimse silemez yüreğinden süzülen gözyaşlarını, tokken açtır aslında bir güzel söze nasıl da muhtaç olduğunu anlayamaz kimse , susamamışken dahi dudakları çatlak çatlaktır, kalbi şerha şerhadır. Tuz dökün bu gizli yaraya, deşin elinizdeki paslı çiviyle. Babalar kolay kolay ölmez be gülüm! Bir öldü mü de kolay kolay dirilmez be aslanım!

 

Babalar bilirim, çaresizce seyreder olanı biteni. "Çulsuz"luğun yüreğine vurduğu her sadmeyle bir kez daha sarsılır derinden. Onu vuran çulsuz kalması değildir çulsuz etiketini sakız gibi çiğneyerek yüzüne sarf etmesidir birilerinin. Yerle bir edilmesidir, severken azledilmesidir kalpten, terke zorlanmasıdır. Kalkamaz asla yerinden... İki büklüm olur, kolu kanadı kırılır. Üzülme sen koca yürekli adam, bu yüzyılda asıl çulsuzluk kalpsizliktir, sevgisizliktir ve maneviyatı yitirip maddiyatın kölesi olmaktır. Kimse bir baba gibi gülümseyemez, kimse bir baba gibi şefkatle seslenemez, kimse bir baba gibi yanamaz! Ne bir trenin habire kömür yiyen motoru, ne de cehennemin ateşten daha ateş narı...

 

Babalar bilirim, banka gibidir. Ne olursa olsun parası olmalıdır. İstenilen her şey onda olmalıdır ve o anında alınmalıdır. Varlığı hiçse, ağırlığı yoksa, değeri bitikse, adı yitikse yine de babadır o! Ceketini satar yine de alır talep edileni, yüreğini kat kat eder yine de çabalar istenileni almaya... Ya alamazsa! Allah korusun, işte o zaman yüreğinin tam ortasına bir iri kurşun yemiş gibi olur, kalakalır olduğu yerde. Gözler sabittir ama ağlamaklıdır. Dili doludur ama suskundur. Can vardır ama ölüdür.  Yüreğinde biriken sevgi onu yitirdiğinizde çıkar ortaya. Hakkın rahmetine kavuştuğunda anlarsınız ne de kocaman bir boşluk bıraktığını. Hoşluk içinde yaşamak varken kocaman bir boşluk içinde yaşarsınız yeriniz genişlemiştir fakat kalbiniz daralmıştır, çok sonra anlarsınız asıl zenginliğin kalbi olduğunu.

 

 

Babalar bilirim, çocuğunu kaybetmiştir. İçinde bir ömür boyu yüreğinden akan nehirler biriktirmiştir. Dolup taşmıştır özü, her sözü ayrı bir acıya banmıştır, yeri geldi mi Ah Nijad! olmuştur, yeri, geldi mi Vedat...Kitap olmuştur, sayfa sayfa yazılmıştır her acısı evladının, nakış nakış işlenmiştir her sancısı.

Kâh bir toplumsal eylemde kaybetmiştir çocuğunu, kâh bir teröre kurban vermiştir. Kâh bir trafik kazasında kaybetmiştir çocuğunu, kâh içkinin, uyuşturucunun ve kumarın tuzağında yitirmiştir. Her nasıl olursa olsun, nerede, ne zaman olursa olsun bir çocuk kaybedilmişse bir anne ve baba da kaybedilmiştir. Bir Özgecan ağrısı saplanmıştır bütün kız çocuğu olan babaların yüreğine, bir Cansu travması işlenmiştir iliğine kadar babaların ruhuna. Babalar bilirim dünyadaki bütün çocukları kendi çocuğu bilir. Babalar bilirim çocuğunun acısını bin kat fazla içinde yaşar.

 

Babalar bilirim okyanustur gönülleri. Her türlü pisliği alıp da temize çevirirler. Kirletmez onları bir damla kirli su, bir ırmak dolusu leş kokutmaz onları, bir göl kadar hastalık tesir etmez onlara. Okyanus gönüllü babalar bilirim, atık sözleri, kirli  özleri ve kem  gözleri alıp geri dönüşüme sokar. Onları revize, restore ve ıslah eder. Arıtımın sonunda sizi size tertemiz  teslim eder. Bir sihirli makine gibi çeker aklınızdaki her türlü zararlı kıymığı, gönlünüzdeki her türlü kalıplaşmış pası çeker içine, bakışınızdaki umutsuzluğu siler, sözlerinizdeki anlaşılmazlığı berraklaştırır. Toplumun temizlenmesinde önemli rol oynarlar. Modeldirler çünkü!

 

Babalar bilirim  atta'ya gitmiş, bir daha dönmeyecek... Varlıkları yokluklarında dahi yaşayan, yaşaran gözlere hatıraları destek olan, darda kalan gönüllere emanetleri ferahlık veren... Bu dünyada büyük işlere imza atmış ve yürekleri sevgiyle işlemiş babalar bilirim. Gelip gittikleri bu yalan dünyada  "Bu adam benim babam" diye miras bırakan babalar bilirim.

 

Babalar bilirim gözleri yollarda...

Kulakları "Babacığım" diyen sesi bekler.

Dudakları "Evladım" demeyi...

Kolları sarılmayı, kalpleri özlemeyi...

Koşun hadi gitmeden babalar atta'ya...

Onları sağken ihmal edip düşmeyin yaşarken aynı hataya...

 

( Babalar Bilirim Yüreği Kocaman başlıklı yazı GürhanGürses tarafından 21.06.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.