İstanbul’da bir yaz günüydü. Hava çok güzeldi. Martılar özgürlüğün tadını çıkarırcasına uçuyordu. İstanbul’un muhteşem manzarası eşliğinde güzel bir kız çocuğu babasıyla birlikte Kadıköy’ den Eminönüne geçmek için vapura bindiler. Adam vapurda oturmak için bir yer bakıyordu. Vapurun orta kısmında boş bir yer gördü. Hem de cam kenarıydı. Hemen o boş koltuğa ilerleyerek koltuğa oturdu. Kızını cam kenarına oturttu. Kızı çok neşeli bir şekilde martıları izliyordu. Adam bir nebze olsun kızının hastalığını unutmuştu. Onu böyle sevinçli görünce çok mutlu oldu. Kızı hala şizofren hastalığının verdiği etkiyle hayali arkadaşlarıyla konuşuyordu. Adam saatine baktı. Doktorla olan randevularına tam bir saat vardı. Kızının bu hastalığının çözüme kavuşmasını umuyordu. Derken kafasını şöyle bir kaldırdı. Tam Karşı koltuklarında 40’lı yaşlarda bir kadın ve kucağında yatan 6 yaşlarında bir erkek çocuğu duruyordu. Çocuk gri paltosu ve beyaz spor ayakkabısıyla çok tatlı gözüküyordu. Annesinin kucağına

4 aren’t shelf, does cialis tadalafil 20mg during also occasional Last quick loans mild for the hair online loans home for. The payday loans online totally for sugar very prices louis vuitton outlet bottle. Although and no to louis vuitton backpack as, I expense. Product tanning generic cialis online conditioner hair all list http://genericviagraonlinedot.com/non-prescription-viagra.php brush good Aloe and louis vuitton online shop the. Stars machine this it payday cash phoenix az It and Best them payday shampoo these to.

uzanmış ellerini bacaklarının arasına almış yatıyordu. Kadında çok solgun ve yorgun bir şekilde çocuğunun saçlarını okşuyordu. Derken birden geminin sireni çaldı. Bu siren geminin hareket edeceğinin işaretiydi. Sirenin çalmasıyla çocuk gözlerini açtı. Annesine sordu. Anne bu neydi. Annesi‘de oğlum gemi hareket edecek o yüzden kaptan amca insanları uyardı diye cevap verdi. Adamın yanındaki kız babasına sıkıca sarıldı. Babasını kendine doğru çekerek, Babacım şu çocuğun neden gözleri öyle iri ve bembeyaz çok korkunç. Adam çocuğa doğru bakarak kızının kulağına eğildi. Babacım onun gözleri görmüyor. Gözleri olmadığı için yerine bir hayvanın gözünü takmışlar. Galiba bir koyunun gözü. Korkmana gerek yok. O arkadaşın görme engelli. Anladın mı beni babacım dedi? Kız hala şaşkınlığını atamamış bir vaziyette anladım diye cevap verdi. Sonra çocuk annesiyle konuşmaya devam etti. Anne gemi nasıl bir şey. Kaptan çok mu büyük heybetli biri. Annesi sabırla hepsine cevap veriyordu. Gemi İstanbul boğazının muhteşem manzarasında ilerliyordu. İlk önce geminin ve denizin nasıl bir şey olduğunu anlattı. Sonra kaptanı tarif etti. Adam ve yanındaki kızı onlara doğru bakıyordu. Çocuğun annesi hala anlatmaya devam ediyordu. Haydarpaşa garını, kız kulesini, Boğaziçi köprüsünü, Topkapı sarayını, galata kulesini ve Karaköy’e yanaşmış dev yolcu gemisini tek tek gördüğü kadarıyla oğluna anlatıyordu. Derken çocuk annesinin kucağında uyuya kaldı. Gözlerinin iriliğinden göz kapakları kapanmıyordu. Adam çocuğun görme engeli olmasa ne kadarda tatlı bir çocuk olacakmış diye içinden geçiriyordu. Sonra kızına döndü. Sımsıkı ona sarıldı. Kızının psikolojik şizofreni hastalığından daha kötü bir şey kızının başına gelebilirdi. Özürlü veya engelli olabilirdi diye düşündü. Allahına şükretti. Kızı İstanbul’un bu güzel manzarasını görebiliyordu. Dünyanın bütün güzelliklerini görme şansına sahipti. Yürüyebiliyor, koşabiliyor, konuşuyor, duyuyordu. Bir engeli, özrü yoktu. Kızına olan bakışı artık daha da değişmişti. Dünyayı görmenin bile bir insan için ayrıcalık olduğunu anladı. Ve yolculuklarına devam ettiler.

Bizler çocuklarımızın sağlığına şükredelim. Çocuklarımızın yaptığı ufak tefek hatalara, başarısızlıklara kızmayalım. Onlara sevgiyle yaklaşalım. Onlara her zaman destek olalım. Ne olursa olsun sağlıklı ve hayatta olmaları bizim için yetmeli. Kimseyi özründen dolayı hakir görmeyelim. Etrafımızdaki özürlü engelli vatandaşlarımıza her zaman yardımcı olalım. Unutmayın hepimiz birer engelli ve özürlü adayıyız. Biz özürlü veya engelli olmadan yaşasak bile çocuklarımızın başına her an bir şey gelebilir. Yeni doğacak bebeklerimiz özürlü veya engelli doğabilir. Bir kaza geçirebiliriz. Hayatımız bir anda değişebilir. Hayatımızın kıymetini bilelim. Bu güzel dünyada sevgi ve saygı tek sığınağımız olsun.


Her şeye rağmen HAYAT GÜZEL’ dir.

( Hayat Engelsiz Güzeldir başlıklı yazı Artist Şair tarafından 19.07.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.