İnsanın en büyük gayesi kulluktur.

 

Allah dileseydi yalnızca Âdemi veyahut yalnızca Havva annemizi yaratırdı. Kadın erkek ayrımının yanlış olduğunun belki de en güzel ispatıdır. Âdem ile Havva’nın denkliği...

 

 Kadınlar gül olsa da erkekler bülbül olmadıkça yuvalar çöplüğe dönüşür. Kadınlar dünyanın incisidir. Erkeklerse hazine avcısıdır. Eğer erkeğin gayesi ganimetse inciler değersizdir. Eğer erkeklerin gayesi Allah’ın rızasına teslimiyetse, kadınlar onlar için cennetin anahtarıdır. Yine de anahtar güven verir ta ki bir kapı üzerinde unutulana denk. Anahtarı kapı üzerinde unutmak yerine boynumuza kolye bilmemiz gerekir.

 

Evlilik bir tarlanın ekimi gibidir. Ektiklerindir meyveler. Ne ekersek onu biçeriz. Tarladaki ekinler ne fazla sulanmalı ne de az sulanmalıdır. Her şey belirli bir denge üzerinde olmalıdır. Güven su ise, aşk ekindir. Sevgi de toprağın verdiği meyvelerdir. Nefret haset kibir ve kıskançlık da zararlı dikenlerdir. Onları tarladan uzaklaştırmamız gerekir. İşte o vakit hak ettiğimiz emeğin karşılığını tam anlamıyla alırız.

 

İnsanın en büyük gayesi kulluktur.

Kulluğun en güzel vazifesi erkek için; Allah’ın emaneti olan kadınlarını korumak kollamak, sevgi ve muhabbet ile hoşnut etmektir.  Kadın içinse; Evinin reisini hoşnut etmek, onu üzecek şeylerden sakınmaktır.  İşte o vakit Allah ikisine de rahmet yağdırır. Evini rızkını bereketlendirir. Ve o aileyi makam ve mevki bakımından yükseltir. O dileğini yapandır. O Rahman ve Rahim olandır. Onun hoşnutluğu kâinatın hoşnutluğudur. 

Mevlana’nın da dediği gibi;

‘’ Dışından çok içini temiz tut. Çünkü dışın halka için hakka dönüktür… ‘’

    

 

( İnsanın En Büyük Gayesi Kulluktur başlıklı yazı Mecaz Adam tarafından 30.07.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.