Merhaba çocuklar !...
     Vaktiyle egemen güçlerin hakim olduğu bir dünyada, kendi hallerinde yaşayan mini mini bal arıları yaşarmış. İlk bakışta, kendilerine bal yapmak için çalıştıklarını düşünenler olsa da, bu minicik arılar kadar insanlığa hizmet eden başka bir canlının olmadığını bilim adamları : " Arıların neslinin tükenmesi insanlığın sonunun gelmesi " demek olduğunu ifade ederek bal arılarının önemine vurgu yapmaktan da geri kalmamışlardır.
     Ayrıca bin bir çiçekten özenle derleyip topladıkları bitki özleriyle insanlığa sundukları şifa kaynağı bal ise cabası.
     Birde bunun yanında koca kocaman ipiri cüsseleri ve ürkütücü sesleriyle eşşek arıları da yaşarmış. Kendilerini bu dünyanın seçilmişleri olarak görüyorlarmış bu egemenler !
     Ancak bunlar ne bal yapar, ne bir işe yarar, ne de insanlığa hizmet ederlermiş. Hizmet etmedikleri gibi, herkesin kendilerine hizmet etmelerini isterlermiş. Üstelik bu mini minnacık bal arılarını yalnız yakaladıkları yerde parçalayıp yerlermiş. Kimse de bunlara gık'ını çıkaramaz, hiç bir şey de diyemezmiş.
    Gel zaman git zaman bu egemen arılar minnacık bal arılarının korkulu rüyaları olmuşlar. Neredeyse sabah olduğunda korkularından yuvalarından, kovanlarından dışarı çıkamaz olmuşlar bal arıları.
    Hatta bu egemen eşek arıları işi o kadar ileri götürmüşler ki, bal arılarının kovanlarına, yuvalarına saldırmaya başlamışlar.
    Bir gün kovan önünde yuvalarının bekçiliğini yeni üstlenmiş yavru bir bal arısı, bir eşek arısının saldırısına uğramış. Uğramış ama, hemen basmış feryâdı çığlığı "imdâââât" diye.
    Bu sesi duyan kovandaki bütün arılar hemen yardıma gelmişler.
    Bir de ne görsünler !
    Eşşek arısının biri binmiş bu küçücük bal arısının tepesine onu öldürmeye çalışıyor. Kovandaki bütün arılar hep birlikte bu eşek arısına saldırmışlar ve oracıkta canını almışlar. Anlamışlar ki ; "Birlikten kuvvet doğar."
     O günden sonra ; "Birimiz hepimiz için, hepimiz birimiz için" slagonuyla yaşamışlar. Ve hep mutlu olmuşlar.
     Sizce de iyi yapmamışlar mı arkadaşlar ?
     Demem o ki ;
    Bugün özellikle müslümanların yaşadığı Ortadoğu kan ağlamakta. İstedikleri havayı istedikleri telden çalan, istedikleri gibi at oynatan, kendini seçilmiş, üstün bir varlık olarak gören egemen güçlere "dur" demek için arılardan alacağımız dersler yok mu dersiniz ?
    Keşke müslümanlar, din kardeşleri olarak ; "Birimiz hepimiz için, hepimiz birimiz için" bilinciyle yaşaya bilseydik.
     Arıların ağlamadığı,
     Pardon ;
     Anaların ağlamadığı, çocukların ölmediği bir dünya dileğiyle.

     Eşek arılarına ölüüüüüüüümmm ...

     Hoşca kalın çocuklar.

     Saygılar güzel ülkem
     Canım Türkiyem.





Halis Kandemir
Sinop/Ayancık


( Birimiz Hepimiz İçin Hepimiz Birimiz İçin başlıklı yazı Halis Kandmr tarafından 13.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.