ANTEP FISTIĞI
 
          Yemyeşil ormanların içinde şırıldayan dereler,koşuşturan ceylanların, nizp sesini çıkarırken Anadolu kaplanlarına yem olmamak için Pür dikkat yayılmaları onları hep zinde tutuyordu..
           Devir ,Nemrud un devri..Öyle acımasız ki tarih boyunca örnek insan diye tüm kötüler onu ve onun akıl dışı yöntemlerin i örnek alacaklar ve asla yok olmayacaklardı.
    Zaman e Nemrıd  a büyücüsü ,bir erkek çocuğun Dünya'ya geleceğini ve kendi sonunu getireceğini yanacağını söylediğinde ol dediğinde her şeyin olacağına inanan megolaman Nemrud un dizlerinin bağı çözülmüştü..
            Tüm bebelerin doğumunu engellediğinde ve ateş i kullanmayı yasakladığında Ölümden kurtulacağını sanmıştı..Ne kadar gebe ve gebe olma ihtimali olan kadın varsa öldürttü..
             Yalnız bir kadın vardı ki şimdilerde herkesin şifa diye gidipmsuyunu içtiği Pınar'ın bulunduğu mağarada Doğumu gerçekleştirir . O kadın onun en yakınındaki  veziri Azer in Karısı ..
              Gebeliğim gizlenmesi ,Kocasından bile saklaması,analık Kaynaklı koruma güdüsüydü..
            Annesi gizli doğumdan sonra bırakmak zorunda kaldığı bebeyi bir ceylan emzirir
           Ateş yasak olduğu için insanlar yemek yapamıyordu..Avcılar avladıkları ceylanları pay ederken kendilerine göre eti kara taşlarda tokmakla Döverek yumuşatıp,hazmedilebilr hale getirdikten sonra bulgur haline getirilmiş buğday taneleri  ile karıştırıp yöresel biber yeşillik ve diğer baharatlar la harmanlayarak yeni bir yiyecek türettiler ..Adına Çiğ köfte dediler..bu pişmemiş lezzet öyle bir hal Aldı ki aradan binler ce yıl geçmesine ragmen Özünü yitirmedi yitirmediği gibi yeşil yoksun kentlerin yine kurtarıcı besin Değeri yüksek yiyeceği oldu..Ama o dönemden farklı olarak bir Nemrud varken şimdi neredeyse her sokağa bir Nemrud düşmüştü..Hal binlerce yıl önce yaşayan insanlardan daha kötü bir haldi..
       Her şerde bir iyilik gizli Kuralı Nemrud un şerrinden de tüm insanlığı yoklukta bile yapılarak doyurabilecek Çiğ köfte Doğdu .
      İbrahim Büyüyüp genç delikanlı olduğunda  büyün putları yıkacağını söyledi..
      Bütün putlar yıkmasına ragmen insanoğlunun beyninde her zaman kalan kör Noktası aradan binler ce yıl geçmesine ragmen o putların yerine yeni bir put koymakta beis görmemiştir..Megolaman insanlar kendileri ni putlaştırırken kendi acz ve başarısızlıklarını bu megolamnların  gölgesinde yok ettiklerini düşünenler ,putlaştırmalara da her dönem ivme kazandır dılar..
        Nemrud ,artık veziri Azerin ölmesi üzerine önünde duracak  kimse de kalmadığını düşünerek büyücülerin yönlendirmesi ile İbrahim in yakılarak yok edilmesini emreder ..Bunun için herkes ormandan odun taşımaya görevlendirilir Yaşlı bedenlerini taşıyamayan lar bile odun getirirler ..
         Bugün sadece Antep Fıstık ağacının  yeşillendirdiği Yöre Toprakları ağaç bedenlerinden ayrılır...
            Öyle bir ateş yanar ki yalazı gökyüzündeki Yıldızlara ulaşır ..Ateşin ısısı öyle fazla dır ki kimse yanına yaklaşıp da İbrahim i Ateş'e atamaz .İbrahim Ateş'e atmakla Görevli olanlar naylon adam gibi eriyip giderler ..Şeytan bunun üzerine Bilge kılığına girerek Nemfud a yol gösterir."Sarayın yanında ki iki uzun sütün yaptır o şutunu mancınık gibi gerdirerek Ateş'e attır" der..
       Kendi aklı ile Allah'ı bulan ve kendinde sonra da iki peygamberin babası olan İbrahim ,Hz Muhammed sonraki Allah'ın indindeki en önemli kimsedir..Allah onu Halilırahman diyerek Allah dostu OLDUĞUNU ve kötülüklerden koruduğunu göstermiştir..
        İbrahim Halilırahman mancınıkla Ateş'e atıldığı anda tüm alevler suya dönüşür ve Tn korlar balık olur cennet gibi yeşilliğin içinde onun oturduğunu gören Nemrud hemen 100 bin atlı oluşturur..Tanrı'ya karşı Savsşarak onu yeneceğini düşünür ..Tüm Sivrisinek ordusu atlı askerler in üzerine saldırıldığında atlar ve sürücüleri kanları çekilmiş olarak yok olur ..
Bir tanesi Nemrud un burnundan içeri girer.Beynini kemirmeye başlar ..Duvara kafasını vurdukça rahatlayan Nemrud iki tane kölesini görevlendirir .Kafasını tokmakla dövdürdükçe Sivrisinek kemirmek ten vazgeçmektedir..Nemrud hem de kölelerine kendisi dövdüre dövdüre yok olur.
      Bizim Yöre o Yüzden Çocuklardan ilkine  erkek olursa İbrahim Halil denir . Ateş ve acı o sebeple kimseye koymaz ve acı ile kimseyi terbiye edemezsin ..Açlığa karşı antrenmalıdır..Trihsel Gerçeklik de doğrular ki açlıkla  Yöre insanı terbiye edemezsin ..O Yöre de Antep fıstığından başka yeşillik göremezsiniz .Allahın lütfu olan fıstığın yeşili o Yüzden o kadar Güzeldir ..Kabulta ki pembe kırmızıya kırmızıdan beyaza dönüşen kabul rengini tabiatta başka bir yer de göremezsiniz ..
Aradan binlerce yıl geçti ama Nemrutlar değişmedi .Dönüşerek insanlığın içine daldı ve ÇOĞU coğrafyalarda 10 larla yüzler le milyonlar ca ölümlere sebep oldu..Ölüm şekilleri hiç değişmedi kafasına Tokmakçı yerine intiharları seçti Yada bizzat doyurdukları kulaklarını saçlarını çekiştirenlerce  öldürüldüler..
     O ceylanların yaşadığı yörelerden birisi olan Bir şehir var şimdi adına Nizip diyorlar .Gelen yabancıları çok sevip hürmetleri ile taciz ediyorlar ..Gelen gitmek istemiyor .Gidenler dönmek için can atıyorlar..
( Antep Fıstığı başlıklı yazı HALİLİ tarafından 23.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.