Hikaye / Toplumsal Hikayeler

Eklenme Tarihi : 2.12.2015
Okunma Sayısı : 1127
Yorum Sayısı : 0
Yeniden bir insanın raydan çıkışına tanıklık etmek üzere birlikteyiz… Şimdi de uyarımızı yapıp, hikâyemize yavaş yavaş başlayalım… Bu yazı serisinde anlatılan her ne varsa hepsi tamamen hayal ürünüdür… Yazıda anlatılanları hiçbir yerde hiçbir şekilde denemeyiniz… Burada anlatılanları üstüne alanlar muhtemelen yarası olup da gocunan kişilerdir… Bu yazı serisi insanları raydan çıkarmaya teşvik etmek için değil, raydan çıkarabilecek olayların arka kısmına bakabilmek için kaleme alınmıştır… Sanırım artık hikâyemize başlayabiliriz…

Tüm ev işlerini bitirmiş, akşam yemeği için eşini bekliyordu… O sırada oturma odasındaki kanepeye biraz uzanıp, televizyona bakarak günün yorgunluğunu atmak istedi… Birkaç kanala gelişi güzel baktıktan sonra bir haber kanalında durdu… “Şimdi sırada acı bir haberimiz var sayın izleyiciler… Yer altında bir madende çalışan işçiler, meydana gelen bir patlama yüzünden göçük altında kaldı… Arama kurtarma çalışmaları hâlâ devam ederken, şu ana kadar dört kişinin de cesedine ulaşıldığı bildirildi…” diye bir haber verilirken, sinirlendi ve hilal kaşlarını çattı… Tam ağzını açıp bir şeyler demeye yeltenmişti ki göz kapakları, kahverengi gözlerinin önünü örtmüştü… Uyku âlemine dalarken elindeki kumandayı yere düşürdü…
 

Gözünü açtığında televizyonda hâlâ haber kanalının açık olduğunu gördü… İzledikçe canı sıkıldığı için başka bir kanal açmayı istedi… Tam kumandaya uzanmıştı ki haber spikerinin dedikleriyle birden irkildi… Spiker, maden patlamasında ölenlerin adını sayarken onun kocasının ismini de söyledi… Kanalı değiştirmeyip sesini iyice açtı… Ölenlerin adını tekrarlarken eşinin adını duyunca gözünden yaşlar sel olup aktı… Kısa süreli bir şok geçirdi…

Hemen madenden çıkartılan cesetlerin kaldırıldığı hastaneye koştu… Eşinin naaşını alıp gereken işleri gerçekleştirdi… Gerektiği şekilde yasını tuttu… Lâkin yüreğindeki acı; hiçbir şekilde hafiflemedi… Sadece eşi için değil, çöken o madenin altında kalan diğer insanlar için de üzülüyordu… Tabi bir de içinde büyüyen bir öfke mevcuttu… En sonunda öfkesi ile olan mücadelesinde yenik düştü…

Akrabalarından birkaç genç ayarlayıp, aklındakileri anlattı… Gözünde kin, gönlünde intikam ateşi vardı…
 

Planın her detayını ince eleyip sık dokudular… Tüm koşulların uygun hâle getirildiği bir zamanda, ölen eşinin ve maden işçilerinin çalıştığı madenin sahibini uyutup, evinden kaçırdılar… Kullanılmayan eski bir madene götürdüler… Birkaç ufak işi daha halledip oradan ayrılarak, maden sahibinin uyanmasını beklediler…

Maden sahibi gözlerini yavaş yavaş açmaya çalıştı… Başının biraz ağrıdığını fark etti… Ne olduğunu, nerede olduğunu anlaması için birkaç dakika geçmesi gerekti… Kalkmaya yeltendi ama başaramadı… Sıkı sıkıya iplerle bağlanmıştı… Etrafına bakıp nerede olduğunu anlamaya çalıştı… Tam önünde ufak bir ekran duruyordu… Oturduğu yerden görebilecek şekilde resimler bulunuyordu etrafında… Bir tanesinde evli bir çift gördü… Bir başkasında aynı çiftin, çocukları ile paylaştıkları mutlu bir kare gördü… Bunlara benzer birkaç fotoğraf daha…

Resimlerdeki bir kişi çok tanıdık geliyordu… Ama şu anda bulunduğu durumun şaşkınlığından olsa gerek bir türlü resimdeki adamın kim olduğunu çıkartamadı…
( Bir İnsan Nasıl Raydan Çıkar - Toprak Altında 1. Bölüm başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 2.12.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.