Hikaye / Toplumsal Hikayeler

Eklenme Tarihi : 5.12.2015
Okunma Sayısı : 1119
Yorum Sayısı : 0
Yaklaşık yarım saat kadar sokakta oyalandıktan sonra tekrar evine girdi… Hiç vızıltı sesi duymuyordu… Çok rahatlamıştı… Ufacık bir sinek, bayağı bir uğraştırmıştı onu ama yine de zaferi kazanan kendisi olmuştu… Yani en azından yatağına gidene kadar o; öyle sanıyordu… 

Büyük bir rahatlıkla yüzükoyun bıraktı kendini yatağın üstüne… Artık rahat rahat uyuyabilirdi… Ama olmadı… Uyuyamadı… Çünkü yine, yeniden o sesi duymuştu… O malum vızıltıyı… “Yok artık…” dedi… “Bu… Bu, mümkün olamaz…” Kulaklarının duyduğu sesler ise tam aksini söylüyordu… En son tüm evi ilaçladığı için kutudaki tüm sinek ilacını bitirmişti… Gecenin bir vakti de sinek ilacı alabilecek açık bir dükkan bulması imkânsız göründüğü için yeniden sinekliği aldı eline… Bu sefer hiç çıkar yolu yoktu… Üç gün üç gece de uğraşsa o sineğin işini bitirecekti…

Fakat geçen zaman sanki sineğin daha çok ömrünü uzatıyor gibiydi… Bu zamanda kendisi kan ter içinde kalmış ama sineğin vızıltısı hâlâ kesilememişti… Artık bu, basit bir sinek kovalamacasından daha farklı bir hâl almıştı… Zira içindeki paranoyak duygular harekete geçmiş, gözü; sineğe kurşun sıkacak kadar hiç bir şey görmez olmuştu… 

Hemen yatak odasına gidip; iş yerinden verdikleri silahı aldı… Askerliğini de keskin nişancı olarak yapmıştı zaten… Bu sefer kaçırması imkânsızdı… Tek kurşunda işini bitirecekti… 

Parmağı tetikte bir vızıltı duymak için bekliyordu… Güneş doğmak üzereydi ama o; bunun farkında değildi… Onun düşündüğü tek şey; gecesini mahveden o sinekti… Tüm dikkatini sineğe yoğunlaştırmış bir şekildeyken beklediği sesi duydu… Hiç düşünmeden refleksif bir hareketle sesin geldiği yöne doğru bir kurşun sıktı… Kurşun; duvardan geçip, yan evdeki komşusunun elindeki fincanda bir delik açarak çayının dökülmesine sebep oldu… Komşusu bir müddet olayın şokundan kurtulamadı… Ama onun gözü o kadar kararmıştı ki komşusuna dikkat etmedi… Sadece etrafı dinliyordu… Vızıltı yoktu… Galiba bu sefer iş tamamdı…

“Oh be… Sonunda…” dedi… Tüm gece uyuyamadığı uykusunu uyumak için yatak odasına doğru yüzünü döndü… Tam bir adım atmıştı ki, yine o ses yankılandı kulaklarında… “Vızzzz… Vızzzz… Vızzzz…” Bir anda herşey durdu onun için… Bunun kötü bir şaka olduğunu hatta ve hatta bunun aslında sadece bir kâbus olduğunu düşündü… Birazdan uyanmış olacak ve herşeyi normal olarak bulacaktı… Derin bir nefes alıp bir adım daha attı… Ama yine o sesi duydu… “Vızzzz… Vızzzz…” Sabrının tükendiği son noktadaydı… Gözünde de bir seyirme başlamıştı… Bir hışımla sesin geldiği yöne doğru döndü… Artık güneş doğmuştu… Pencereye vuran güneş ışıkları, o vızıltının sahibinin yerini gösteriyordu… Pencerenin tam ortasında duruyordu… 

Silahını usulca yere bıraktı… Tekrar derin bir nefes alarak biraz sakinleşip, yapacağı işe odaklanmaya çalıştı… İçinden 3’e kadar sayıp olağanca hızıyla pencereye doğru koştu… Pencereye yaklaştığında gözlerini kapatıp, bağırarak sanki uçan tekme atarmış gibi atladı… Pencerenin camını kırıp aşağıya düştü… Gözleri kapandı… Evi; 1. katta olduğu için ölmemiş sadece düşmenin etkisiyle bayılmıştı…

Kafasında aşırı derecede bir ağrı hissetti… Gözlerini araladığında bir şey göremedi… “Ne oldu…? Niye bir şey göremiyorum…?” diye sorarken bir eliyle başını tutarak ayağa kalkmaya çalıştı… Ayağa kalktığında herşeyi görebiliyordu… Bir tane ağrı kesici alıp önce baş ağrısını durdurmayı istedi… İlacını içtikten sonra olduğu yere çöküp sırtını duvara dayadı… Kendini çok yorgun hissediyordu… 

Bir ara karşısındaki aynaya gözü takıldı… İki kaşının ortasında nokta gibi bir şey gördü… Aynaya biraz daha yaklaşınca onun bir sinek olduğunu fark etti… Onun, oraya nasıl geldiğini bilmiyordu… En son hatırladığı şey; pencereye doğru koşup sineğe uçan tekme atışı ve aşağı düşüşüydü… Aklını biraz daha toplayınca, pencereden atlayıp halının üstüne düşmesinin imkânsız olacağını fark etti… Gördüklerinin bir rüya olduğunu o zaman anladı… 
( Bir İnsan Nasıl Raydan Çıkar - Vız 2. Bölüm başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 5.12.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.