Nedense sade hayat yaşayan kişilerin hayatı önemsenmez.Uzun soluklu görüştüğümüz müşterilermiz o kadar azaldı ki,geçmiş de adeta aile bireyi gibi olmuş müşterilerimizi,onların sade hayatının değerini şimdilerde daha iyi anlıyoruz.
Dünya hızla değişiyor.Teknoloji.moda,kısa zamanda değişen meslekler.Eskiden bir işe başlayan ölene kadar devam ederdi.Hatta bazıları aile boyu olurdu.Kuruluş tarihini yazan firmalar o kadar azaldı ki,bunu bazıları kuruluş tarihinden beri diyerek güven vermekte.

Böyle sade yaşayan bir müşterim vardı.Ali emmi derdik.Erciyes'in arkasında bulunan Develi'de yaşardı.Terziydi.Bunun yanında bir de şapka satardı.Mesleğini ve işini severdi.Ayda  bir mutlaka gelirdi.Bütün hayatı işi ve takımı GS idi.
Develi ;Zamantı nehrine yakın bir yer.O yüzden geçmiş de yaşamış insanların Höyük dedikleri yerlerde mutlaka bir değerli eşyaları olurmuş.Lahitler içine konan değeli eşyalar definecilerin ilgi odağı oluyordu.

Böyle kaçak define arayanların haberlerini okuyunca Ali emmi ye sordum.Senin de ilgin var mıydı diye.
-Ben arkadaşlar define aramaya gideceğiz dediler mi işi masa başında işimi bırakıp onlarla çıkardım.
Sonra biraz hüzünlü anlatmaya başladı.
-Bir ara bulmuştuk.Ama arkadaşlar burada bir şey yok diye beni atlatmışlar.Sonraları İstanbul'a gittiler.Çok zengin oldular .
Ali emmi her gelişinde bacaklarından şikayet etmeye başladı.Zamanla gelişi azaldı.Bir gün telefon etti.Kış günü yazlık şapka almaya geleceğim diye.Soğuk ve karlı bir Mart ayın da çıka geldi.
-Hoş geldin Ali emmi.Bu havalarda gelinir mi?
-Söz verdim gelirim diye.Oğlum da dedi.Baba bu havalarda nereye böyle diye.
-Peki Ali emmi şapkalarını hazırladım dedim.

Ali emmi çok severdi hesabın sonunda pazarlık yapmayı.Hesabını yaptım.Yüz otuz beş lira dedim.
-Valla yüz kırkbeş liradan fazla vermem dedi.
Anladım ki,Ali emmi artık hesaplarıda karıştırıyor.Durağına kadar bıraktım.O son görüşmemiz oldu.

Ali emmiyi tanıyan her müşterimden sağlık haberlerini soruyordum.İşini bırakmış.Evinin kapısının önünde  yalnız başına oturduğunu söylediler.
Son  sorduğumda vefat ettiğini öğrendim.Sade bir hayat  son bulmuştu.Artık hiçbir meslek bir ömür boyu olmuyor.
( Sade Hayatlar başlıklı yazı M.Filizman tarafından 22.12.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.