Halk ozanları coşturdu!
25 ve 26 Aralık tarihlerinde Pınarbaşı Belediye Düğün salonunda 2 gün devam eden şenliklere, Pınarbaşı Kaymakamı Mehmet Haşim Çelik ve Pınarbaşı Belediye Başkanı Dursun Ataş başta olmak üzere çok sayıda kurum, kuruluş ve dernek temsilcileri katıldı. Şölene Pınarbaşı halkının da yoğun ilgi oldu.  
Kayseri Pınarbaşı Halk Aşıklar Gecesine Türkiye’nin değişik illerinden toplam 59 âşık, ozan ve şair katıldı. Kayseri Valisine ve Halk ozanları dernek başkanına sonsuz teşekkürlerini ileten Pınarbaşı Belediye Başkanı Dursun Ataş şölende yaptığı konuşmasında: “Böyle anlamlı bir şölene ev sahipliği yapmaktan son derece mutluyum. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bu şekilde sosyal öneme sahip projeleri, asli görevlerimizden asla ayırmadık her zaman en önde olmaya çalıştık. Şahsım ve kurumum böyle anlamlı organizasyonlara her zaman destek vermiştir. Görmekteyiz ki; bugün aramızda Türkiye’nin doğusundan, batısından, güneyinden, kuzeyinden her bölgesinden çok önemli değerlerimiz katılıyor.
Bizler bir bütünün ayrılmaz parçalarıyız. Et, tırnak gibiyiz. Bizleri ayrıştırmaya çalışanların karşısına, böyle organizasyonlarla ve ortak değerlerimizle dimdik çıkacağız. Allah birlik ve beraberliğimizi bozmasın. Bu tür şenlikleri daha fazla düzenlemeye gayret edeceğiz. Bizleri yalnız bırakmayan Pınarbaşılı hemşerilerime de teşekkürlerimi iletiyorum. Şölenimize katılan her biri, birbirinden değerli olan misafirlerimize selam ve saygılarımı sunuyorum” dedi.
Şölen 2 gün boyunca devam edip coşkulu bir eğlenceye dönüştü. Özellikle İran, Azerbaycan ve Kırgızistan dan katılan aşıklar büyük alkış topladılar. Pınarbaşı Halk Aşıklar şölenini TV1 Kayseri televizyon kanalı canlı olarak yayınlandı. Katılımcılar gördükleri ilgiden ve konukseverliğinden dolayı Pınarbaşı Kaymakamı ve Pınarbaşı Belediye başkanına teşekkürlerini ilettiler. Tüm Katılımcılara hediye ve plaketleri sunulduktan sonra şölen son buldu.
Bu yıl 3’üncüsü düzenlenen Kayseri Pınarbaşı Halk Aşlıklar Şölenine Yozgatlı Âşıkları temsilen Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı gazeteci şair yazar Ahmet Sargın ve Sorgunlu halk şairi Hüseyin Adak da katıldı.
Sargın;  organizede emeği geçen kurum ve kuruluşlara teşekkür ederek şunları ifade etti:” Bu yıl 3.sü düzenlenen Kayseri Pınarbaşı Halk Âşıklar Şöleni muhteşemdi. Kusursuz bir organizasyonda buluştuk. Başta Kayseri Valiliği, Pınarbaşı Belediye Başkanı Dursun Ataş  ve Kayseri Halk Ozanları Derneği Başkanı Turgut Aydın olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyor şükranlarımızı sunuyoruz” dedi ve Pınarbaşı halkından gördüklere desteği dile getirerek şölenin muhteşem bir buluşmaya dönüştüğünü dile getirdi.
************************************

Kayseri – Pınarbaşı Halk Âşıklar şöleni muhteşemdi

Kayseri – Pınarbaşı Halk Âşıklar şöleni muhteşemdi
Kayseri  Valiliği, Pınarbaşı Belediyesi ve Kayseri Halk Ozanları Kültür Derneği'nin ortaklaşa düzenlediği 3. Uluslararası Halk Aşıkları Şöleni muhteşemdi. Şölene  Yozgat’tan bizler  de katıldık. Renkli ve coşkulu geçen gecenin  ev sahipliğini Pınarbaşı Belediye Başkanı Dursun Ataş yaptı. 2 gün boyunca devam eden Halk Ozanları Şölenine Azerbaycan, Kırgızistan, Kazakistan, İran ve Yunanistan dan  gelenlerin yanı sıra  geceye Türkiye'nin değişik illerinden toplam 59 âşık, ozan ve şair katılarak şölenin renkli geçmesine vesile oldular.
Kayseri  Valiliğinin desteklediği 3. Halk Ozanlar Şölenin organizesini yapan Kayseri Halk Ozanlar Kültür Derneği Yöneticileri: Başkan Turgut Aydın, Başkan Yardımcısı Nusrettin  Memiş,  Sekreter Duran Aydın, Mali Sekreter Galip Güler ve Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Bozbıyık’a teşekkür ediyoruz. Ayrıca şölen boyunca kahrımızı çeken Pınarbaşı Belediye Başkanı Sayın Dursun Ataş Beyefendiye şükranlarımızı sunuyoruz.
Davetimizi aldıktan sonra sabahın erken saatlerinde Kayseri yolculuğuna çıktık. Sorgunlu Şair kardeşim Hüseyin Adak’la birlikte vardık Kayseri’ye. Otogarda çeşitli bölgelerden gelen aşık, ozan ve şairlerle buluşup  kucaklaştık, kaynaştık. Hep birlikte Pınarbaşı otobüsünde birleşip şölenin yapılacağı istikamete doğru yola çıktık.
Bizleri Pınarbaşı Öğretmenevinde Belediye Başkanı Sayın Dursun Ataş ve ekibi karşıladı. Güler yüzlü tavırları sıcacık dostlukları ve özel ilgileri sebebiyle hepimizin gönlünü kazandılar. Aşık ve Ozanların  ilk buluşması sayılabilecek Pınarbaşı Öğretmen evindeki atışmalar ve muhabbet gecenin de güzel ve muhteşem geçeceğinin işaretiydi.
Gerçekten de öyle oldu. Geceye Pınarbaşı halkının ilgisi yoğundu. Pınarbaşı Kaymakamı, Belediye başkanı, Emniyet Müdürü ,  daire amir ve yöneticileri ön  koltukları doldurmuşlar halk da Belediye Düğün solundaki yerini çoktan almıştı. Gece büyük bir coşku ve alkış tufanıyla başladı. Aşıklar, ozanlar atışmalarla,  şairler  de şiirleriyle  gecenin güzel ve renkli geçmesini sağladılar. İran dan, Azerbaycan dan, Kırgızistan dan gelen aşıklar büyük alkış topladılar. Halk Âşıklarının atışmaları geceye renk kattı.
Programın başarılı sunucuları Şair Safiye Samyeli ve Şair Yazar Usta sunucu Rifat Çakır gecenin en renkli  simaları arasında yer aldılar. Özellikle Rifat Çakır’ın  usta sunumu herkesten büyük beğeni topladı. Söze ve saza doyan Pınarbaşı halkı programı sonuna kadar takip edip salondan bir saniye bile ayrılmadı. Programın sonunda sahne alan Rahmetli Aşık İmami’ nin oğlu Ertuğrul  İmami söylediği muhteşem parçalarla halkı coşturdu.
Kayseri de muhteşem iki gün geçirdik; dostlarımızla ve arkadaşlarımızla kaynaşıp unutulmaz anlar yaşadık. Özellikle Pınarbaşı Belediye Başkanı Sayın Dursun Ataş ve Kayseri Halk Ozanları Kültür Derneği Başkanı Sayın Turgut Aydın’a canı gönülden teşekkür ediyor şükranlarımızı sunuyoruz. Unutulmaz bir programdı ve muhteşem bir organizasyondu. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz.
Kayseri Halk Ozanlar şöleninde güzel dostluklar da edindik. Özellikle Rifat Çakır’a, Murat Duman’a, Hasan Akar’a, Talip Kazgı’ya, Dost Cemali kardeşime, İbrahim Düver’e, Şehmus Çiçek’e …teşekkür ediyor dostluklarının  baki kalmasını diliyoruz.
Bizleri muhteşem bir organizasyonda bir araya getiren Kayseri Halk Ozanları Kültür Derneği Yöneticilerine, Başkan Turgut Aydın ve ekibine Kayseri Valililiğine, Pınarbaşı Belediye Başkanı Sayın Dursun Ataş’a’ teşekkür  ediyor  şükranlarımızı sunuyoruz. Emeklerine, yüreklerine ve alın terlerine sağlık …Sağ olasınız, var olasınız…   Kültür dostluğunda kalasınız.
Ahmet SARGIN
Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı
( Kayseri Halk Ozanları Şöleni Muhteşemdi başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 5.01.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.