(Oyun TEK perde oynanmalıdır, 4-5-6 yaş grubu oynayacağı ve izleyeceği için kısa ve anlaşılır olması gerekir.)


Materyaller: Yer minderleri, yuvarlak yer tahtası, kilim (Masa, sandalye de olabilir), mürekkep, divit ya da tavuk tüyü, kahve fincanları, gazete, şiir yazılı bir kağıtlar, İstiklal Marşı'nın yazılı bir dosya, küçük oyuncak çakı, sandalye ve kürsü (Meclis görüntüsü verebilecek başka materyallerde olabilir)


Anlatıcı: Ezber kabiliyeti yüksek, ses kontrolü iyi bir öğrenci seçilmelidir. (Bu görevi öğretmen üstlenebilir.)


                KOSTÜMLER

Mehmet Akif Ersoy: Eski bir ceket, fes, bıyık (yüz boyası ile çizim ya da hazır)

Mehmet Akif’in Hanımı: Oyalı başörtüsü, uzun elbise.

Davulcu: Uygun bir kıyafet, davul ve tokmak

Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi Tanrıöver: Takım elbise, kravat.

Tanrıöver’in arkadaşı: takım elbise, kravat

TBBM Başkanı, milletvekilleri (Sınıfta seçilebilecek birkaç çocuk)

Yarışmaya katılan şairler: Altı-yedi çocuk sınıf mevcuduna göre daha fazla da olabilir.


FON

İstiklal Marşı Fon Müziği

 


Dekor: Oyun perdesiz oynanacağı için aralarında üç metrelik mesafeler ile iki farklı dekor hazırlanır.


1.Mehmet Akif Ersoy’un evi: Minderler, kilim ve yer tahtası. Üzerine, çalışma kâğıtları, mürekkep, divit, birkaç eski görünümlü kitap. (Evin duvar tarafına Kuran’ı Kerim asılabilir.)

2.TBMM’yi anımsatacak şekilde kürsü önüne sıralanmış üç sıra sandalyeden oluşur. Tiyatroda faal görev almak istemeyen öğrenciler, sesinin yüksekliğini ayarlayamayanlar bu sandalyelere oturtulabilir.


Anons: İstiklal Marşımız Nasıl Yazıldı, Mehmet Akif’i tanımak ister misiniz?


Fon müziği açıldığında Mehmet Akif Ersoy masasında ya da yer tahtasında çalışıyor görünmelidir. Önündeki kâğıtlara bir şeyler karalamaktadır. (Ben öğrencime, Elif, Be ve Te harflerini öğrettim, 4 yaş grubu az da olsa kalem tutuyor, yazamayan çocuk olursa kitap okuyor gibi de yapabilir.)


Anlatıcı:  Bir zamanlar Mehmet Akif Ersoy isminde bir veteriner varmış. Aynı zamanda çok iyi bir şairmiş. Bir gün evinde çalışırken bir davulcunun sesini duymuş.


Davulcu: (Elindeki davula vurarak sözlerini söylerken bütün çocukların duyabileceği kadar geniş yerde gezinmelidir.) Duyduk duymadık demeyin, peynir ekmek yemeyin, bir şiir yarışması yapılacaktır kazanana tam beş yüz lira ödül verilecektir. Duyduk duymadık demeyin!


Anlatıcı: Mehmet Akif Ersoy bu duyuru ile hiç ilgilenmemiş. Biraz sonra kapısı vurulmuş. Gelen kişi Milli Eğitim Bakanıymış. 


Mehmet Akif Ersoy: Girin (Ayağa kalkar,)

Abdullah Suphi: Selamün Aleyküm.

Mehmet Akif Ersoy: Aleyküm Selam.

(Salavat getirip ellerini yüzlerine sürerler.)

(Mehmet Akif yer gösterir, otururlar)

Abdullah Suphi: Nasılsınız iyi misiniz?

Mehmet Akif Ersoy: İyiyim, siz nasılsınız?

Abdullah Suphi: Ben de iyiyim.


Mehmet Akif Ersoy’un hanımı tepside iki kahve getirip önlerine bırakır ve “Afiyet olsun” diyerek çıkar. Kahvelerinden bir yudum alarak sohbete devam ederler.


(Abdullah Suphi, Mehmet Akif’in eski ceketini gösterir,)

Abdullah Suphi: Kendine bir palto alsan diyorum, havalar çok soğuk. Hasta olacaksın.

Mehmet Akif Ersoy: Haklısın ama şimdilik alacak param yok, bazen arkadaşımın paltosunu ödünç alıyorum.

Abdullah Suphi: Bir şiir yarışması düzenlenecek, gazetede okudun mu? Hem para ödülü de var.

Mehmet Akif Ersoy: Duydum ama ben para için şiir yazmam.

Abdullah Suphi: Keşke yazsaydın, sen çok iyi bir şairsin.

Mehmet Akif Ersoy: Hayır, olmaz, yazamam.


Kahveleri bitmiştir.


Abdullah Suphi: Bana müsaade…

Mehmet Akif Ersoy: Yine beklerim.

Salavat getirip vedalaşırlar o gidince Mehmet Akif oturur, kitap okumaya başlar, hanımı gelip fincanları götürür.


Anlatıcı: Aradan günler geçmiş. Şiir yarışmasının sonuçları açıklanacakmış. Şairler heyecanla sonucu bekliyorlarmış.


Diğer sahnede TBMM Başkanı elinde kağıt olan çocuklara seslenir:


Başkan: Birazdan vatanımız için yazılan en güzel şiiri seçeceğim. Çocuklar sırayla gelip şiirini uzatır, Başkan inceliyor gibi yapıp hepsine başını iki yana sallayarak “Olmamış,” der gönderir. Çocuklar üzgün şekilde yerlerine oturur.


Anlatıcı: Birkaç gün sonra Milli Eğitim Müdürü yeniden Mehmet Akif Ersoy’un evine gider. Kapıyı vurur.


Abdullah Suphi: Selamün Aleyküm

Mehmet Akif Ersoy: Aleyküm Selam

(Yer gösterir, otururlar.)

Abdullah Suphi: Yarışmayı kimse kazanamadı.

Mehmet Akif Ersoy: Evet, haberim var.

Abdullah Suphi: En iyisi sen bir şiir yaz.

Mehmet Akif Ersoy: Dedim ya ben para için şiir yazmam.

Abdullah Suphi: Tamam, ödülü almazsın.

Mehmet Akif Ersoy: Bak o olur işte.

Abdullah Suphi: O halde ben gidiyorum.

Mehmet Akif Ersoy: Peki, görüşürüz.

(Ayağa kalkarlar, arkadaşı gidince oturur)


Anlatıcı: Mehmet Akif Ersoy şiiri yazmaya başlamış,  bir gece kalemi bitmiş, aklına gelenleri unutmamak için cebinden çakısını çıkarıp duvara kazıyarak yazmış.


(Mehmet Akif Ersoy ayağa kalkar, elindeki çakı ile duvara yazıyor gibi yapar. Yazarken de ilk iki mısrayı söyler.)


Mehmet Akif Ersoy:

Korkma! Sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak

Sönmeden yurdumun üstünde tüte en son ocak.


Anlatıcı: Birkaç gün sonra şiirini alıp meclise gitmiş. Meclis başkanı şiiri okumuş, çok beğenmiş.


-Harika! Harika! (Eliyle ağzını kapatır, çok beğenmiş, şaşırmış gibi yapar)


Meclis Başkanı: (Milletvekiline seslenir, seçilen çocuk İstiklal Marşı’nın ilk ya da iki kıtasını ezberlemiş olmalı)


Başkan: Sayın vekil, siz okur musunuz şiiri?

Milletvekili kürsüye çıkar ve şiiri okur.


Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;

Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.

O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;

O benimdir, o benim milletimindir ancak.

 

Çatma, kurban olayım, çehrene ey nazlı hilal!

Kahraman ırkıma bir gül... Ne bu şiddet, bu celal?

Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal;

Hakkıdır, Hakk'a tapan, milletimin istiklal.

 

(Sandalye de oturan bütün çocuklar ayağa kalkar ve alkışlar. Mehmet Akif Ersoy bu kadar beğendikleri için mahcup olur, utanır ve gizlice gider.)


Anlatıcı: İşte o günden sonra İstiklal Marşı bizim marşımız olmuştur. Şairi Mehmet Akif Ersoy’a Allah rahmet eylesin.


Bütün oyuncular el ele tutuşup selam verirler. (Hep beraber İstiklal Marşı okunur.)


SON

 

 

 

 

 

 

 

( Mehmet Akif Ersoy- Okul Öncesi İçin Tiyatro Metni başlıklı yazı F.Ç.Kabadayı tarafından 18.02.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.